Μιχάλης Κατωπόδης

Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι η εξωτερική εμφάνιση δεν είναι το παν, καθώς αυτά που μετράνε είναι τα εσωτερικά χαρίσματα. Σε αυτούς, πιθανότατα, ανήκει και η Opel, αφού σε ο,τι αφορά το Meriva, προχώρησε μεν στην ανανέωση, δεν φάνηκε όμως να ασχολείται ιδιαίτερα με το «περιτύλιγμα».



Πόσο ουσιαστικό είναι τώρα αυτό το facelift; Από πολύ έως καθόλου, ανάλογα με την οπτική που θα το δει κανείς. Με δεδομένο ότι το σύστημα διεύθυνσης και οι αναρτήσεις παραμένουν ίδιες, οι εκδόσεις 1.4 και 1.8 περιορίζονται μόνο σε ήσσονος σημασίας οπτικές αλλαγές.



Εξωτερικά έχει επανασχεδιαστεί ο εμπρός προφυλακτήρας, ενώ μικρές διαφορές παρουσιάζονται στους προβολείς ομίχλης και την κεντρική χρωμιωμένη γρίλια της μάσκας. Πίσω, οι μεταβολές είναι ακόμα πιο ανεπαίσθητες και περιορίζονται στα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα, σε ένα νέο φιλέτο χρωμίου στο κάτω μέρος της πέμπτης πόρτας και στην ελαφρά μετατόπιση των σχετικών λογότυπων.



Εάν τώρα σε αυτά προσθέσουμε και τις εσωτερικές διαφορές, την αλλαγή δηλαδή της γραμματοσειράς στον πίνακα των οργάνων, την επανασχεδίαση των διακοπτών του κλιματισμού και τους νέους χρωματισμούς των επενδύσεων, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι η όλη ανανέωση είναι περισσότερο ένα επικοινωνιακό τρικ με σκοπό την προώθηση του μοντέλου παρά μία ουσιαστική αλλαγή του αυτοκινήτου προς το καλύτερο.



Αυτά, όπως προαναφέραμε, ισχύουν στις εκδόσεις 1.4 και 1.8, καθώς στην έκδοση 1.6 κάτι δείχνει να έχει βελτιωθεί. Αυτό το «κάτι» δεν είναι άλλο από τον κινητήρα, όπου χάρη στις φροντίδες της εταιρίας φέρει πλέον -όπως και ο 1.4- το σύστημα Twinport, αυξάνοντας έτσι την ισχύ του από τους 100 στους 105 ίππους. Ακόμα πιο σημαντική, στην προκειμένη περίπτωση, είναι η μείωση της κατανάλωσης, από τα 7,5 στα 6,7 λίτρα/ 100 χλμ.!



Για όσους, ωστόσο, δεν ικανοποιούνται από τα συγκεκριμένα νούμερα, η Opel φρόντισε να συμπληρώσει τη γκάμα του Meriva με δύο νέες προτάσεις. Η πρώτη χρησιμοποιεί τον εξελιγμένο 1,3 CDTI diesel κινητήρα των 75 ίππων, που υπόσχεται σημαντική μείωση της κατανάλωσης, ενώ η δεύτερη δεν είναι άλλη από την OPC, που απευθύνεται στους πιο ανήσυχους οδηγούς.



Η συγκεκριμένη έκδοση, σημειωτέον, δεν χρησιμοποιεί κάποιον από τους γνωστούς δίλιτρους κινητήρες της Opel αλλά μία υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του 1.6, με ονομαστική απόδοση 180 ίππους! Το Meriva OPC χρησιμοποιεί ορισμένα διακριτικά αεροδυναμικά βοηθήματα και καμπύλες για να υπογραμμίσει τον χαρακτήρα του, στην πράξη όμως το καλύτερο το αφήνει για τον οδηγό.



Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο παρέχει άφθονη ισχύ σε όλο το φάσμα των στροφών, εκτοξεύοντας το σχετικά ελαφρύ αμάξωμα από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 8,2 δευτερόλεπτα. Οι αναρτήσεις, όπως και το αμάξωμα, έχουν υποστεί τις κατάλληλες μετατροπές, ενώ η δύναμη περνάει στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω μηχανικού εξατάχυτου κιβωτίου με καλή αίσθηση και κλιμάκωση.



Ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου, αν και σπορ, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σε καμία περίπτωση απόλυτος, αφού κάτι τέτοιο θα ερχόταν σε αντίθεση με την φιλοσοφία της κατηγορίας στην οποία απευθύνεται. Οι αναρτήσεις είναι μεν σκληρές, σε βαθμό που κουράζουν κατά τις πολύωρες μετακινήσεις, στην πράξη όμως δεν καταφέρνουν να εξαλείψουν την ασαφή συμπεριφορά των απλών εκδόσεων.


<P class=Ms

auto.in.gr