Nissan Qashqai: O τολμών νικά
Οσο και αν η αγορά σε κάποιες κατηγορίες δείχνει κορεσμένη, πάντα υπάρχει μία εναλλακτική οδός για να βρεθεί κανείς μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Μιχάλης Κατωπόδης
Μπορεί ως σύλληψη να φαντάζει απλή, το να τολμήσει όμως μία εταιρία να δημιουργήσει μία εντελώς νέα και -όπως όλα δείχνουν- πολλά υποσχόμενη κατηγορία αυτοκινήτων, είναι κάτι που εκτός από οξυδέρκεια απαιτεί και αρκετό θάρρος.
Οπως ακριβώς το πρώτο Toyota RAV4 γεφύρωσε το κενό μεταξύ των συμβατικών προτάσεων με τα 4Χ4, έτσι και το νέο Qashqai σκοπεύει να παντρέψει την κατηγορία των μικρομεσαίων με αυτή των SUV. Και με βάση την ιστορία και τα στοιχεία της αγοράς, αυτή η κίνηση αποδεικνύεται αρκετά έξυπνη.
Το μόνο που χρειάστηκε, στην προκειμένη περίπτωση, ήταν η σχεδίαση ενός compact αμαξώματος, που να συνδυάζει την ευελιξία με την υπερυψωμένη θέση οδήγησης και τους διαθέσιμους χώρους με ένα off road παρουσιαστικό.
Πράγματι, με μήκος 4,31, πλάτος 1,78 και ύψος 1,612 μέτρα, το Qashqai διαθέτει όλα τα παραπάνω και ακόμα περισσότερα, έτσι ώστε να καλύπτει τις ανάγκες μίας, θεωρητικώς, εξωπραγματικά μεγάλης μερίδας του αγοραστικού κοινού.
Στην πράξη πρόκειται για ένα crossover μοντέλο, το οποίο όμως παρουσιάζει αρκετές ιδιαιτερότητες σε σχέση με τα υπόλοιπα, με πρώτη και κύρια αυτή του συστήματος μετάδοσης της κίνησης. Με δεδομένο ότι δεν απευθύνεται σε λάτρεις του off road, η Nissan αποφάσισε να εφοδιάσει με τετρακίνηση μόνο τη δίλιτρη έκδοση, αφήνοντας το 1.6 προσθιοκίνητο.
Αυτό το έκανε για λόγους μείωσης του κόστους αλλά και του βάρους, καθώς έτσι ευνοούνται οι επιδόσεις και η κατανάλωση του οχήματος, χωρίς ωστόσο να επηρεάζεται αισθητά η οδική συμπεριφορά.
Πριν όμως ασχοληθούμε με αυτά, καλό θα είναι να ρίξουμε μία ματιά στο εσωτερικό. Χάρη στη μελετημένη χωροταξική σχεδίαση το Qashqai προσφέρει μεγαλύτερους χώρους από όλες σχεδόν τις μικρομεσαίες προτάσεις.
Τα φωτεινά -ανάλογα με την έκδοση- χρώματα, τα άνετα καθίσματα και το μοντέρνο, όσο και εργονομικό, ταμπλό είναι ενδεικτικά του νεανικού χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Αντίστοιχα, η ποιότητα κατασκευής και τα χρησιμοποιούμενα υλικά κυμαίνονται σε απόλυτα ικανοποιητικά επίπεδα.
Λόγω του αυξημένου ύψους, η θέση οδήγησης προσφέρει καλή ορατότητα, γεγονός που θα εκτιμηθεί τόσο από τους άντρες, όσο και από τις γυναίκες οδηγούς. Επιπροσθέτως, το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού θα ικανοποιήσει όλες τις απαιτήσεις.
Στο δρόμο η δίλιτρη έκδοση του Qashqai, την οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε, συμπεριφέρεται όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς από μία σύγχρονη μικρομεσαία πρόταση, με μόνη διαφορά τις κάπως αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος. Αυτό οφείλεται στη μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων, οι οποίες όμως καταφέρνουν να φιλτράρουν επιτυχώς τη συντριπτική πλειοψηφία των ανωμαλιών, χαρίζοντας έτσι μία πολύ καλή ποιότητα κύλισης.
Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ακόμα και με το ESP απενεργοποιημένο, είναι αρκετά ουδέτερη και δεν πρόκειται να προβληματίσει. Ειδικά για την έκδοση με τον κινητήρα των 2,0 λίτρων, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός ή και στους 4 τροχούς, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη.
Σε αυτή την περίπτωση αναλύονται διάφορες παράμετροι της κίνησης και στέλνεται έγκαιρα σήμα σε ένα συνεκτικό συμπλέκτη, ώστε να εμπλέξει τον πίσω άξονα, σε όσο βαθμό απαιτηθεί, οριακά πριν αρχίσει η ολίσθηση. Εάν πάλι η κίνηση γίνεται εκτός δρόμου, υπάρχει και επιλογή ισόποσης κατανομής -κλειδώματος- της ροπής εμπρός και πίσω, μέχρι την ταχύτητα των 50 χλμ./ώρα.
Το συγκεκριμένο σύστημα τετρακίνησης, All Mode 4X4, βασίζεται σε αυτό που χρησιμοποιεί το X-Trail. Σε συνδυασμό δε με την αυξημένη απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, προσφέρει στο Qashqai τη δυνατότητα να κινείται εκτός δρόμου, σε μέρη απρόσιτα για ένα συμβατικό όχημα.
Σε ο,τι αφορά τις διαθέσιμες εκδόσεις, όπως προαναφέραμε, η Nissan φρόντισε να το εφοδιάσει με δύο σύνολα, 1,6 και 2,0 λίτρων, απόδοσης 115 και 140 ίππων αντίστοιχα. Το πρώτο συνοδεύεται από μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων ενώ το δεύτερο φέρει κιβώτιο 6 σχέσεων ή, εναλλακτικά, ένα CVT, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.
Στο θέμα των επιδόσεων, το 1.6 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 12 δευτερόλεπτα, επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Οι αντίστοιχες τιμές για το δίλιτρο μοντέλο κυμαίνονται στα 10,6 δευτερόλεπτα και 190 χλμ./ώρα.
Οι τιμές του Qashqai ξεκινούν από τα 18.680 ευρώ για το 1.6 και 25.350 ευρώ για το δίλιτρο μοντέλο. Τα νούμερα αυτά αφορούν τη βασική έκδοση εξοπλισμού, Action, η οποία περιλαμβάνει air condition, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, 6 αερόσακους, υπολογιστή ταξιδίου και ράδιο-CD με Bluetooth.
Αμέσως μετά, στα 19.580 και 26.350 ευρώ αντίστοιχα, ακολουθεί η έκδοση Action plus, που περιλαμβάνει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και προβολείς ομίχλης. Με τη σειρά τους, οι εκδόσεις Acenta/Techna κοστίζουν 20.280 και 27.150 ευρώ, για τα δύο μοντέλα. Αμφότερες εφοδιάζονται με αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες φωτός και βροχής, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα, ορισμένες επιπλέον θήκες και διάφορες άλλες, αισθητικές κυρίως, μικρολεπτομέρειες, οι οποίες και τις διαφοροποιούν μεταξύ τους.
Το συνολικό κόστος μπορεί, τελικά, να φτάσει στα 23.180 και 31.490 ευρώ αντίστοιχα, με την προσθήκη κάποιων επιπλέον εξοπλιστικών πακέτων, με φώτα xenon, γυάλινες οροφές, εξάδισκο CD-changer, σύστημα έξυπνης εκκίνησης κινητήρα, Cruise Control και ESP.
Οι τιμές αυτές, με δεδομένο το υπερπλήρες επίπεδο εξοπλισμού και το χαρακτήρα του ίδιου του αυτοκινήτου, το καθιστούν ενδιαφέρον ως πρόταση. Κρίνοντας μάλιστα από αυτά, δεν είναι καθόλου απίθανο το παράδειγμα της Nissan να βρει σύντομα μιμητές.
auto.in.gr
- Πώς να μειώσεις τον λογαριασμό ρεύματος τον χειμώνα χωρίς να κρυώνεις
- Το Netflix αποκτά τους σούπερ ήρωες της DC – Το brand που δεν αξιοποιήθηκε ποτέ πλήρως
- Δωρεάν εργαλεία AI σε φοιτητές ελληνικών πανεπιστημίων από την Google
- «Είναι ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις της γενιάς μας» – H Μάργκοτ Ρόμπι για τον Τζέικομπ Έλορντι στα Ανεμοδαρμένα Ύψη
- Διαδοχικές παρεμβάσεις Καραμανλή για αγροτικό και κρίση θεσμών – Τι θα πει για δύο θέματα που καίνε την κυβέρνηση
- Τα ωραία του «Αναστό»


