Ford Transit 2006: Για όλες τις χρήσεις
Ανανεωμένο εμφανισιακά και με περισσότερα αμαξώματα και διαμορφώσεις, το νέο Transit φιλοδοξεί να ενισχύσει τη θέση του στην κορυφή των επαγγελματικών αυτοκινήτων.
Μιχάλης Κατωπόδης
Μία αναβάθμιση είναι πάντα ευπρόσδεκτη, ακόμα και όταν δεν υπάρχει επιτακτική ανάγκη για κάτι τέτοιο. Κάπως έτσι πρέπει να σκέφτηκε η Ford, η οποία αφιέρωσε περισσότερους από 18 μήνες εντατικής δουλειάς και εξέλιξης, με στόχο την ανανέωση του Transit.
Το δημοφιλές επαγγελματικό μοντέλο υπέστη σημαντικές αλλαγές και βελτιώσεις, τόσο εμφανισιακά, όσο και από πλευράς κινητήρων, αναρτήσεων και αμαξωμάτων. Ο στόχος ήταν να προσφέρει ένα ποιοτικότερο, πιο ολοκληρωμένο αποτέλεσμα και, βεβαίως, περισσότερες επιλογές και διαμορφώσεις, ώστε να καλύψει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού.
Οπτικά οι αλλαγές είναι άμεσα εμφανείς, όχι όμως και εκτεταμένες, αφού οι σχεδιαστές της εταιρίας επέλεξαν να διατηρήσουν τον υπάρχοντα χαρακτήρα του οχήματος. Οι κυριότερες διαφοροποιήσεις έχουν να κάνουν με τον εμπρός προφυλακτήρα, τη μάσκα και τα κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα ενώ, πέραν αυτών, υπάρχουν νέοι τροχοί, νέοι εξωτερικοί χρωματισμοί και διάφορες ακόμα μικρολεπτομέρειες στο φινίρισμα.
Σημαντικές επεμβάσεις έχουν γίνει στο εσωτερικό, το οποίο δείχνει πιο μοντέρνο και πρακτικό από ποτέ. Η γενικότερη σχεδίαση, η υφή αλλά και ο νέος, εργονομικά τοποθετημένος επιλογέας ταχυτήτων, το τιμόνι και ο πίνακας οργάνων θυμίζουν περισσότερο οικογενειακό αυτοκίνητο παρά μία επαγγελματική πρόταση.
Ιδιαίτερα χρηστικοί αποδεικνύονται οι άφθονοι χώροι για μικροαντικείμενα ενώ ο εξοπλισμός, βασικός και προαιρετικός, περιλαμβάνει cruise control, σύστημα δορυφορικής πλοήγησης και διάφορα ακόμα σύγχρονα -ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά- συστήματα ασφάλειας και ψυχαγωγίας. Το μόνο, δυστυχώς, που σκιάζει την όλη εικόνα είναι η ποιότητα των πλαστικών του δαπέδου και η αδυναμία ρύθμισης του τιμονιού.
Στο βιογραφικό του νέου Transit περιλαμβάνονται 60 διαφορετικές διαμορφώσεις, με βάση τη δομή και τον τύπο του αμαξώματος, μερικές από τις οποίες εμφανίζονται για πρώτη φορά. Πιο συγκεκριμένα διατίθενται τρία διαφορετικά μεταξόνια, κίνηση στους εμπρός ή τους πίσω τροχούς, τέσσερις κλειστές καρότσες με εσωτερικό μήκος από 2,58 έως 4 μέτρα και τρεις διαβαθμίσεις ύψους, καθώς επίσης μοντέλα μεταφοράς προσωπικού και οχήματα με ανοιχτή καρότσα.
Για την κίνηση όλων αυτών φροντίζουν δύο σύγχρονοι diesel κινητήρες, 2,2 και 2,4 λίτρων, οι οποίοι πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 4. Ο καθένας από αυτούς διατίθεται σε τρεις διαμορφώσεις ισχύος, ήτοι 85, 110 ή 130 ίππων για την πρώτη, και 100, 115 ή 140 ίππων για τη δεύτερη περίπτωση. Παράλληλα προσφέρεται και ένας βενζινοκινητήρας 2,3 λίτρων, απόδοσης 145 ίππων, ειδικά ενισχυμένος ώστε όσοι επιθυμούν να μπορούν να τον διασκευάσουν ώστε να χρησιμοποιεί φυσικό αέριο.
Κατά τη διάρκεια της σχετικής παρουσίασης είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε διάφορες εκδόσεις, εφοδιασμένες με κινητήρες 2,2 λίτρων των 130 ίππων και 2,4 λίτρων των 115 ίππων. Αμφότεροι μας άφησαν καλές εντυπώσεις, όντας πολιτισμένοι σε λειτουργία και με ικανοποιητική ροπή από τις χαμηλές στροφές.
Η ευστροφία τους, σε συνεργασία με την ευχάριστη οδική συμπεριφορά, ενισχύει τη συνολικά καλή εικόνα του αυτοκινήτου. Ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες το αμεσότερο σύστημα διεύθυνσης, οι αναρτήσεις και -προαιρετικά- το ESP, φροντίζουν να παρέχουν την απαιτούμενη ευστάθεια και παράλληλα μία αίσθηση ασφάλειας και ελέγχου που σίγουρα θα εκτιμηθεί από τον οδηγό.
Η ύπαρξη -ή όχι- φορτίου στον πίσω άξονα δεν επιβαρύνει σημαντικά την όλη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, εκτός ίσως από τη φάση της επιβράδυνσης. Το σύστημα πέδησης φέρει μεν σε όλες τις εκδόσεις ABS με EBD, παρόλα αυτά όμως, σε ορισμένες περιπτώσεις, απαιτεί μεγαλύτερη απόσταση από ότι θα θέλαμε για την ακινητοποίηση του οχήματος.
Σχετικά με το θέμα της ποιότητας κύλισης, η βελτίωση είναι εμφανής. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος αποσβένονται πιο ομαλά απ΄ ότι στο υπάρχον μοντέλο, ενώ παράλληλα έχει γίνει αρκετή δουλειά στη μείωση του εσωτερικού θορύβου και στον περιορισμό των κραδασμών.
Το νέο Transit υπολογίζεται να έρθει στη χώρα μας προς τα τέλη Ιουνίου. Τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, στόχος όμως της ελληνικής αντιπροσωπείας είναι να παραμείνουν, ει δυνατό, στα ίδια επίπεδα. Ακόμα όμως και αν δεν συμβεί κάτι τέτοιο, ένα μικρό επιπλέον κόστος θα είναι απόλυτα δικαιολογημένο, με βάση την έκταση των βελτιώσεων και τον συνολικά αναβαθμισμένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
auto.in.gr
- Πλήρης κυριαρχία του Ολυμπιακού στο πρώτο ημίχρονο με τον ΟΦΗ: 2 γκολ και 18-0 τελικές (pic, vids)
- Παράνομο πορνό, χάπια στύσης, κίνδυνος απέλασης: Μπόνι Μπλου και 17 άνδρες συνελήφθησαν στο Μπαλί
- Παραμένουν τα προβλήματα στον σιδηρόδρομο από την κακοκαιρία – Με λεωφορεία το Λειανοκλάδι – Λάρισα – Λειανοκλάδι
- Τα μπλόκα χωρίζουν τη Νέα Δημοκρατία στα δύο
- Διακοπές στη κόλαση: Γιατί επισκεπτόμαστε αξιοθέατα που έγιναν ακρότητες
- Αλεξανδρος Γρηγορόπουλος: Για πρώτη φορά περικυκλωμένο από ΜΑΤ το μνημείο στα Εξάρχεια

