Τα μεταλλικά «θηρία» της Κίνας που πλησιάζουν την Ταϊβάν κάνοντας το αδύνατο… δυνατό
Οι Κινέζοι μελέτησαν προσεκτικά ιστορικές αποβάσεις, όπως εκείνη στη Νορμανδία το 1944 και κατάφεραν έναν άθλο που σίγουρα θα ανησυχήσει την Ταίβάν, αλλά και το Αμερικανικό Πεντάγωνο.
Μέχρι σήμερα, μια ενδεχόμενη απόβαση κινεζικών δυνάμεων στις ακτές της Ταϊβάν θα ήταν απαγορευτική. Οι δυνάμεις της Ταϊπέι έχουν οχυρώσει επιδέξια τα ελάχιστα ιδανικά σημεία απόβασης του νησιού τους. Οι ευρηματικοί και ακούραστοι Κινέζοι, ωστόσο, φαίνεται να κατάφεραν το μέχρι χθες απίθανο.
Η δυτική ακτή της Ταϊβάν, απέναντι από την Κίνα, έχει σχετικά λίγες παραλίες ή λιμάνια όπου είναι εύκολη μια εισβολή και αυτές οι περιοχές είναι σχετικά καλά φυλασσόμενες.
Ωστόσο, οι Κινέζοι μελέτησαν προσεκτικά ιστορικές εμφίβιες επιχειρήσεις, όπως ο Πόλεμος των Φώκλαντς το 1982 και η Απόβαση της Νορμανδίας το 1944.
Σύμφωνα με ειδικούς που επικαλούνται οι New York Times, η Κίνα κατάφερε να κατασκευάσει ειδικές φορτηγίδες που θεωρητικά θα επέτρεπαν στην Κίνα να επιλέξει άλλες περιοχές στις ακτές της Ταϊβάν που μπορεί να είναι πιο δυσπρόσιτες, αλλά να είναι λιγότερο προστατευμένες, από τις οποίες θα βγουν στην ξηρά τα κινεζικά στρατεύματα.
Η Κίνα παρουσίασε τις φορτηγίδες πρόσφατα, προειδοποιώντας ότι θα μπορούσαν να παίξουν πιθανό ρόλο σε μια επίθεση. «Αυτός ο εξοπλισμός είναι γέφυρα και ένα λιμάνι συνδυασμένα σε ένα», είπε για τις φορτηγίδες σε τηλεοπτική εκπομπή ο Κινέζος αμυντικός αναλυτής, Ουέι Ντόνγκσου.
«Τότε αρχίζετε να έχετε αρκετά σκάφη για να μπορείτε να μεταφέρετε γρήγορα ένα τάγμα στην ακτή».
Μόλις η Κίνα αποκτήσει κυριαρχία σε αέρα και θάλασσα, είπε, τα πλοία φορτωμένα με στρατιωτικά οχήματα θα μπορούσαν να ελλιμενιστούν στις φορτηγίδες και να ξεφορτώσουν τα οχήματα, επιτρέποντας στον βαρύ εξοπλισμό να αποβιβαστεί. «Μόλις εμφανιστούν, αυτό σημαίνει ότι η απόβαση θα σημειώσειμια σημαντική νίκη».
Πως λειτουργούν
Οι φορτηγίδες λειτουργούν σε σετ των τριών, με την μεγαλύτερη φορτηγίδα να φτάνει σε μήκος τα 185 μ., και τη μικρότερη τα 110 μ. Τα πόδια των σκαφών, όταν χαμηλώνουν, καρφώνουν τις φορτηγίδες στη θέση τους και μπορούν να ωθήσουν τα ύφαλα πάνω και πάνω από το νερό, για σταθερότητα. Κάθε φορτηγίδα έχει επίσης έναν πύργο στο μπροστινό μέρος -με τηλεσκόπιο- πάνω σε μια γέφυρα, συνδέοντάς τη με την επόμενη φορτηγίδα ή με την ακτή.
Ο διάδρομος που στέκεται πάνω στις τρεις φορτηγίδες έχει μήκος 822 μέτρα (Πηγή: New York Times).
Οι φορτηγίδες σχηματίζουν μια προβλήτα στην οποία τα πλοία που παρατάσσονται δίπλα στις φορτηγίδες θα μπορούσαν να εκφορτώσουν οχήματα. Τα οχήματα μπορούσαν στη συνέχεια να οδηγήσουν απευθείας κατά μήκος της προβλήτας προς την ακτή.
«Κάποτε δεν το πίστευα»
Υπενθυμίζεται ότι σε μια πιθανή κινεζική επίθεση, οι ΗΠΑ θα μπορούσαν να στείλουν δυνάμεις για να βοηθήσουν την Ταϊβάν. Πριν από οποιαδήποτε προσπάθεια της Κίνας να αποβιβαστεί σε μεγάλους αριθμούς -πιθανώς με τις φορτηγίδες- το πρώτο κύμα στρατευμάτων εισβολής θα μπορούσε να αντιμετωπίσει σκληρές μάχες στα στενά και στην Ταϊβάν.
Ωστόσο, οι τρεις φορτηγίδες αποβίβασης που ανίχνευσαν δορυφόροι, έδειξαν ότι οι ένοπλες δυνάμεις της Κίνας ανέπτυξαν γρήγορα τρόπους για να ξεπεράσουν τα υλικοτεχνικά εμπόδια μιας πιθανής εισβολής, δήλωσε ο Μάικλ Νταμ, πρώην αξιωματικός πληροφοριών του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ που έχει γνώση πάνω στις φορτηγίδες.
Ενώ ο Νταμ αμφέβαλε εάν ο κινεζικός στρατός ήταν σε θέση να επιτεθεί στην Ταϊβάν μέχρι το 2027, πλέον, δεν έχει την ίδια γνώμη. «Θα σας πω ότι η γνώμη μου άλλαξε πραγματικά τους τελευταίους 12 με 18 μήνες, βλέποντας την κλίμακα των βελτιώσεων στις υποδομές και τις ικανότητες που έχουν κάνει οι Κινέζοι», όπως οι φορτηγίδες προσγείωσης, είπε.
«Αυτές οι φορτηγίδες θα ανοίξουν νέες τοποθεσίες για να παραδώσουν στρατεύματα και υλικό για να επιλέξει ο Σι Τζινπίνγκ» κατά μήκος της ακτής της Ταϊβάν, είπε ο Τζέησον Γουάνγκ, επιχειρησιακός διευθυντής της ingeniSPACE. Εκτίμησε ότι σε μια μέρα οι φορτηγίδες μπορούσαν να ξεφορτώσουν εκατοντάδες τεθωρακισμένα οχήματα.
«Η Κίνα εξακολουθεί να μην έχει αρκετά ναυτικά πλοία με γκρίζο κύτος για να επιτεθεί από μόνη της στο κύριο νησί της Ταϊβάν», είπε ο Γουάνγκ, αναφερόμενος στο τυπικό χρώμα των πολεμικών πλοίων. Αλλά όταν προσθέτετε εξειδικευμένα πλοία διπλής χρήσης και φορτηγά πλοία, «τότε αυτό αλλάζει», είπε. «Τότε αρχίζετε να έχετε αρκετά σκάφη για να μπορείτε να παραδώσετε γρήγορα ένα τάγμα στην ακτή».
Σε στάδιο ασκήσεων
Ο Λαϊκός Απελευθερωτικός Στρατός φαίνεται πιθανό να δοκιμάσει περαιτέρω τις νέες φορτηγίδες σε μεγαλύτερες στρατιωτικές ασκήσεις, πιθανότατα αργότερα αυτό το έτος, δήλωσε ο Τσέι Τσάνγκ, ερευνητής στο Ινστιτούτο Εθνικής Άμυνας και Έρευνας Ασφάλειας της Ταϊβάν.
«Συνήθως πραγματοποιούν δοκιμές μέσω ασκήσεων πριν μπουν επίσημα στη μαζική παραγωγή», είπε για τον κινεζικό στρατό. «Η κατεύθυνσή τους έχει καθοριστεί – πώς να ξεπεραστούν όλες οι δυσκολίες που θα μπορούσαν να προβληματίσουν μια κοινή επιχείρηση προσγείωσης».
Κατά τη διάρκεια των πρόσφατων ασκήσεων, χρειάστηκαν αρκετές ώρες για να ελλιμενιστούν τα μεταφορικά πλοία στην κινητή προβλήτα, ακόμη και με τη βοήθεια ρυμουλκών. Στις 25 Μαρτίου, ένα πλοίο φάνηκε να εγκαταλείπει την προσπάθειά του να δέσει στην προβλήτα όπου ήταν ήδη ελλιμενισμένα δύο άλλα πλοία. Το πέτυχε την επόμενη μέρα και ενώθηκε με ένα μικρό δεξαμενόπλοιο που χρησιμοποιήθηκε για τον ανεφοδιασμό των αυτοκινούμενων φορτηγίδων, καθιστώντας συνολικά τέσσερα πλοία αγκυροβολημένα ταυτόχρονα.
Ζούμε μέσα στην ταχύτητα. Η καθημερινότητά μας είναι γεμάτη υποχρεώσεις, που πολλές φορές δεν έχουμε καταλάβει πώς πέρασε η μέρα. Ωστόσο αυτό σημαίνει ότι πάμε μπροστά;
Η παράσταση μετατρέπει την ιστορία της Ελίζας σε ένα ευφάνταστο ταξίδι μέσα στον χρόνο και τον χώρο, όπου το χιούμορ, η δημιουργικότητα και η μουσική συναντούν την επιστημονική φαντασία
Το έργο - μονόλογος Μέσα στο ναρκοπέδιο, μου είπαν πως θα μάθω να χορεύω σε κείμενο Μαρίας Λούκα, σκηνοθεσία Παυλίνας Μάρβιν και τον Ιώκο Ιωάννη Κοτίδη στον πρωταγωνιστικό ρόλο, έρχεται από τις 24 Νοεμβρίου στο Κέντρο ελέγχου τηλεοράσεων.
Σύνταξη
WIDGET ΡΟΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝΗ ροή ειδήσεων του in.gr στο site σας