Δευτέρα 28 Απριλίου 2025
weather-icon 21o
Ό,τι συμβαίνει στις τουαλέτες μένει στις τουαλέτες – Γιατί η μόδα έχει τόση εμμονή με τα WC;

Ό,τι συμβαίνει στις τουαλέτες μένει στις τουαλέτες – Γιατί η μόδα έχει τόση εμμονή με τα WC;

Η φωτογράφος Ellen Von Unwerth ήταν τακτική «πελάτισσα» στις τουαλέτες και κάποτε έβαλε τη Naomi Campbell να βουρτσίζει ταυτόχρονα τα δόντια της και να ξυρίζει τις μασχάλες της καθισμένη στη λεκάνη.

Ο κόσμος της μόδας μιλάει συχνά για τις τουαλέτες. Φέτος, επανήλθε το θέμα με το φθινοπωρινό σόου του Alessandro Michele για τον Valentino το 2025, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 8 Μαρτίου σε μια ψεύτικη δημόσια τουαλέτα με καμπίνες βαμμένες στο κόκκινο χρώμα που φέρει την υπογραφή του οίκου.

Η εξήγηση του Michele για την επιλογή του, όπως περιγράφεται λεπτομερώς στις σημειώσεις του show: «Καμία οικειότητα δεν μπορεί τελικά να ξεγυμνωθεί… Επειδή η ιδέα ότι υπάρχει ένας αυθεντικός εαυτός, ανέγγιχτος από τη ζωή και τους καθορισμούς της, είναι παραπλανητική».

Τελικά, είναι οι τουλέτες που έκαναν (ξανά) τον κόσμο της μόδας να πεταρίσουν τα βλέφαρα.

Μοντέλα παρουσιάζουν δημιουργίες του σχεδιαστή Alessandro Michele στο πλαίσιο της επίδειξης της γυναικείας συλλογής, Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025-2026 για τον οίκο μόδας Valentino κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού στο Παρίσι, Γαλλία, 9 Μαρτίου 2025. REUTERS/Gonzalo Fuentes

Ό,τι συμβαίνει στις τουαλέτες μένει στις τουαλέτες

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η μόδα αναζητά έμπνευση στις τουαλέτες. Δείτε, για παράδειγμα, το τεύχος 032c του χειμώνα του 2025, στο οποίο εμφανιζόταν μια γυμνή Amelia Gray σε μια ροζ τουαλέτα.

Αν πάτε 20 ή 30 χρόνια πίσω, θα βρείτε αμέτρητα editorial μόδας αφιερωμένα στις τουαλέτες. Η δεκαετία του 1990 ξεκίνησε με τη Madonna, φωτογραφημένη από τον Herb Ritts για το τεύχος Ιουνίου του Interview, σε μια ανδρική τουαλέτα ανάμεσα στα ουρητήρια.

Το 1997, η Jenny McCarthy πρωταγωνίστησε σε μια διαφήμιση εσωρούχων Candies, καθισμένη σε μια τουαλέτα με το βρακί της γύρω από τους αστραγάλους της.

Γιατί η μόδα συνεχίζει να επιστρέφει στις τουαλέτες; Μήπως, τελικά, η εμμονή της βιομηχανίας με τη νεολαία επεκτείνεται στο χιούμορ ενός 6χρονου παιδιού;

Τα 90s και οι τουαλέτες

Η φωτογράφος Ellen Von Unwerth ήταν τακτικός πελάτης της τουαλέτας και έβαλε τη Naomi Campbell να βουρτσίζει ταυτόχρονα τα δόντια της και να ξυρίζει τις μασχάλες της καθισμένη στην τουαλέτα, ενώ ο φωτογράφος Mario Sorrenti κλίκαρε πάνω σε μια γοητευτικά αθώα Kate Moss γυμνή στην τουαλέτα.

Ο Ιανουάριος του 2001 ήταν το «The Bathroom Issue» του i-D, ενώ μια μάλλον ακατάστατη τουαλέτα ήταν το κεντρικό θέμα στο εξώφυλλο «Trash» του The Face τον Οκτώβριο του 2002, στο οποίο συμμετείχαν η Chloe Sevigny, ο Michael Pitt και η Rosario Dawson.

«Το να πηγαίνεις στην τουαλέτα είναι σαν να σκουπίζεις σωματικά το σώμα σου με ηλεκτρική σκούπα», λέει ο Cavaco. «Εκεί μέσα βρίσκεσαι σε στάδια απογύμνωσης όλη την ώρα. Υπάρχει μια σεξουαλικότητα στο μπάνιο»

Η Amelia Gray εμφανίζεται στο περιοδικό 032c καθισμένη σε μια τουαλέτα / @ameliagray

Η οικοιότητα βρίσκεται στις τουαλέτες (;)

Γιατί η μόδα συνεχίζει να επιστρέφει στις τουαλέτες; Μήπως, τελικά, η εμμονή της βιομηχανίας με τη νεολαία επεκτείνεται στο χιούμορ ενός 6χρονου παιδιού;

«Είναι οικείο», λέει ο Paul Cavaco, ένας θρυλικός στυλίστας. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η δουλειά του για το Harper’s Bazaar περιελάμβανε ένα editorial με τίτλο «The Date», στο οποίο οι ηθοποιοί Noah Wyle και Trish Goff ποζάρουν μέσα και γύρω από μια δημόσια τουαλέτα.

Ο Wyle, φορώντας κοστούμι, παριστάνει ακόμη και ότι ουρεί σε μία από τις φωτογραφίες, οι οποίες τραβήχτηκαν από τον Patrick Demarchelier.

«Το να πηγαίνεις στην τουαλέτα είναι σαν να σκουπίζεις σωματικά το σώμα σου με ηλεκτρική σκούπα», λέει ο Cavaco. «Εκεί μέσα βρίσκεσαι σε στάδια απογύμνωσης όλη την ώρα. Υπάρχει μια σεξουαλικότητα στο μπάνιο».

Το 1992, ο φωτογράφος Dewey Nicks φωτογράφισε τις τότε ανερχόμενες Amber Valletta και Shalom Harlow να κάνουν παρέα σε τουαλέτες. «Είναι λίγο punk rock να διαλέγεις το μέρος που ο κόσμος θεωρεί ότι είναι άχαρο», λέει ο Nicks.

Από τη φύση του, το μπάνιο είναι ένας ιδιωτικός χώρος. «Όπου υπάρχει ιδιωτικότητα υπάρχει ειλικρίνεια, και η ειλικρίνεια είναι πάντα ελκυστική», λέει ο Ferdinando Verderi, κορυφαίος δημιουργικός διευθυντής, πρώην διευθυντής της Vogue Italia

The Face / Οκτώβριος του 2002

Η ειλικρίνεια της ιδιωτικότητας

Από τη φύση του, το μπάνιο είναι ένας ιδιωτικός χώρος. «Όπου υπάρχει ιδιωτικότητα υπάρχει ειλικρίνεια, και η ειλικρίνεια είναι πάντα ελκυστική», λέει ο Ferdinando Verderi, κορυφαίος δημιουργικός διευθυντής, πρώην διευθυντής της Vogue Italia.

Η διάσημη φωτογράφος μόδας Pamela Hanson έχει τραβήξει πολλά πορτρέτα σε μπάνια, αρκετά από τα οποία περιλαμβάνονται στην πρώτη της μονογραφία, Girls. «Ήταν πιο παιχνιδιάρικο και αστείο, περισσότερο η οικειότητα του να βρίσκεσαι στο μπάνιο», λέει.

«Για μένα, ήταν μια ιδιωτική στιγμή για τις γυναίκες».

«Celebrity toilet»

Στη δεκαετία του 2010, όταν εμφανίστηκαν τα smartphones και έφεραν νέες έννοιες του δημόσιου έναντι του ιδιωτικού, εμφανίστηκε ένας νέος τύπος φωτογραφίας του μπάνιου: η selfie της τουαλέτας.

Ψάξτε στο Google «celebrity toilet» (τουαλέτα διασημοτήτων) και βρείτε συγκεντρωμένες φωτογραφίες μοντέλων και διάσημων ανθρώπων που ποζάρουν και ποστάρουν από την τουαλέτα.

Υπάρχει η Winnie Harlow με ένα φόρεμα μετά το Met Gala, η Elle Fanning με ένα αστραφτερό φόρεμα, η Billie Eilish με μπότες μάχης μέχρι το ύψος του μηρού και οι Kardashians σε αφθονία.

Η ιστοσελίδα του περιοδικού People έχει ολόκληρο άρθρο μόνο για τις φωτογραφίες της Miley Cyrus από την τουαλέτα.

Είναι μια ταπεινή καυχησιολογία από το πιο «χαμηλό» σημείο. Όταν οι τέλειες selfies στον καθρέφτη έγιναν συνηθισμένες και οι θαυμαστές απαιτούσαν περισσότερη πρόσβαση, η selfie στην τουαλέτα ήταν το φυσικό επόμενο βήμα.

Είναι η σκηνοθετημένη ευαλωτότητα, το να φαίνεσαι σέξι σε μια μη σέξι κατάσταση, το να φαίνεσαι υπέροχος ακόμα και όταν ασχολείσαι με τις πιο άθλιες δραστηριότητες. Υπάρχει μια ανατριχίλα του σεξ, η αίγλη του άχαρου.

Το 1992, ο φωτογράφος Dewey Nicks φωτογράφισε τις τότε ανερχόμενες Amber Valletta και Shalom Harlow να κάνουν παρέα σε τουαλέτες. «Είναι λίγο punk rock να διαλέγεις το μέρος που ο κόσμος θεωρεί ότι είναι άχαρο», λέει ο Nicks

Η Amber Valletta και η Shalom Harlow φωτογραφημένες από Dewey Nicks για μια δοκιμαστική φωτογράφιση για το Ford Models, Άνοιξη 1992 / @francesdelourdes

Η δημοκρατία της τουαλέτας

Παρόλο που μπορεί να είναι ευτελές, υπάρχει μια δημοκρατία σε αυτό. «Το μπάνιο είναι το μοναδικό μέρος όπου όλοι είναι ίδιοι», λέει ο Cavaco.

Στο μπάνιο, «δεν έχεις τον στιλίστα σου ή τους ανθρώπους των δημοσίων σχέσεων ή κάτι τέτοιο», λέει η Nicks. «Μερικές από τις αποφάσεις που λαμβάνονται στο μπάνιο αντικατοπτρίζουν την πραγματική προσωπικότητα του ατόμου και όχι της ομάδας».

Η πρόσβαση στο απρόσιτο, το καθημερινό που γίνεται ξεχωριστό, το σέξι, το δέρμα – όλα αυτά είναι έννοιες που τείνουν να ηχούν στη μόδα.

Οι τουαλέτες του Παρισιού

Υπάρχουν επίσης κάποια πρακτικά πλεονεκτήματα στο μπάνιο. Ο Cavaco εργάστηκε στο θεμελιώδες βιβλίο της Madonna το 1992, Sex. «Κάναμε κάποια γυρίσματα στην τουαλέτα ενός παλιού YMCA – τα μπάνια ήταν πανέμορφα», εξηγεί.

Τα μπάνια είναι «είτε παρθένα είτε βρώμικα – όπως και να έχει, είναι κάπως ενδιαφέροντα».

«Στα μπάνια υπάρχει πάντα όμορφο φως, επειδή οι γυναίκες το χρησιμοποιούν για να μακιγιάρονται», λέει η Hanson. «Συνήθιζα να φωτογραφίζω συνέχεια στο Παρίσι επιτόπου, σε δωμάτια ξενοδοχείων και σε διαμερίσματα, και πάντα καταλήγαμε στο μπάνιο. Στο Παρίσι, τα μπάνια είναι τόσο γοητευτικά».

*Με στοιχεία από wmagazine.com | Αρχική φωτό: Ένα μοντέλο παρουσιάζει μια δημιουργία του σχεδιαστή Alessandro Michele στο πλαίσιο της επίδειξης της γυναικείας συλλογής, Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025-2026 για τον οίκο μόδας Valentino κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού στο Παρίσι, Γαλλία, 9 Μαρτίου 2025. REUTERS/Gonzalo Fuentes

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 28 Απριλίου 2025
Απόρρητο