Τετάρτη 30 Απριλίου 2025
weather-icon 21o
Μπορώ να ρευτώ αν μου το ζητήσεις: Η Κέιτ Μπλάνσετ είναι πολυτάλαντη

Μπορώ να ρευτώ αν μου το ζητήσεις: Η Κέιτ Μπλάνσετ είναι πολυτάλαντη

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός Κέιτ Μπλάνσετ μίλησε με τον The Observer για το πώς κρατά τη ζωή της συμπαγή, ως πάγο

Η Κέιτ Μπλάνσετ κάνει κρύα, παγωμένα μπάνια. Κάθε πρωί. Το κάνει με τον σύζυγο της, τον θεατρικό συγγραφέα Άντριου Άπτον, που έχει παντρευτεί το 1997.

Έχουν δουλέψει μαζί, διευθύνοντας την Sydney Theatre Company στο σπίτι τους στην Αυστραλία αλλά τώρα η 55χρονη σταρ ζει σε μια φάρμα 100 στρεμμάτων στο Σάσεξ. Η Daily Mail αποκαλεί το οχυρό της, Blanchettville.

Η Κέιτ Μπλάνσετ ετοιμάζεται για ένα νέο θατρικό και μετά τη σειρά της Apple+ Disclaimer, επιστρέφει στη μεγάλη αυτή τη φορά οθόνη συμπρωταγωνιστώντας με τον Μάικλ Φάσμπεντερ στο Black Bag του Στίβεν Σόντερμπεργκ όπου υποδύονται δύο κατασκόπους που μια ανάθεση τους φέρνει σε ανταγωνιστικές θέσεις.

Η Μπλάνσετ βέβαια δεν έχει κανένα ανταγωνισμό με τον σύζυγο της. Πέρασαν μαζί με τα τέσσερα παιδιά τους την πρωτοχρονιά στην Αρκτική. Εκεί άνοιξαν μια τρύπα στον πάγο και πήδηξαν μέσα. Είχε -30C και η Μπλάνσετ φόρεσε ένα «αστείο καπέλο» για το κρύο και απόλαυσε την παύση. «Ήταν υπέροχο. Όλα… σταμάτησαν».

View this post on Instagram

A post shared by Black Bag (@blackbagfilm)

«Πάντα σκεφτόμουν ότι, αν δεν πήγαιναν καλά με την υποκριτική, κάτι που ακόμη δεν ξέρω αν ισχύει, θα ήθελα πολύ να κάνω ηχητικά εφέ για ταινίες και παραγωγές. Να σπάω καρπούζια, να χτυπάω σερβίτσια. Έχω πολλά ταλέντα. Μπορώ να ρευτώ αν μου ζητηθεί» λέει. «Όχι όμως να κλάσω».

Φυσικά και μπορεί και να ρευτεί. Πρόκειται για την  Κέιτ Μπλάνσετ, η δύο φορές βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός και μια από τις μεγαλύτερες εν ζωή ερμηνεύτριες.

Ισορροπώντας με δειξιότητα ανάμεσα στο χολιγουντιανό είδωλο και τη μητρότητα (ο μεγάλος της γιος είναι 23 ετών, ο μικρότερος, τον οποίο υιοθέτησε με τον σύζυγό της το 2015, εννέα ετών), διατηρώντας παράλληλα την ελευθερία να απομακρύνεται από την κανονικότητα της παίζοντας σειρά από ετερόκλητους ρόλους.

Η Μπλάνσετ μπορεί να υποδυθεί εξίσου καλά μια Γερμανίδα πρωθυπουργό (Rumours, 2024) ή μια γυναίκα αράχνη (Red, 2017) ή, μια μαέστρο (στο συγκλονιστικό Tár), ή τον Μπομπ Ντίλαν ή να είναι το πρόσωπο σε ένα κομμάτι των Massive Attack.

«Το μόνο πράγμα που με κρατάει στοιχειωδώς υγιή αυτή τη στιγμή είναι το να βουτάω κάθε μέρα σε κρύο νερό. Σηκώνομαι και μπαίνω μέσα. Πέντε λεπτά και όλα κάνουν reset. Διαφορετικά, ξέρεις, ο εγκέφαλός μου είναι σαν Pac-Man»

Οι χαρακτήρες που συχνά υποδύεται είναι απρόβλεπτοι, ανεξιχνίαστοι και ενίοτε «παγωμένοι». «Το μόνο πράγμα που με κρατάει στοιχειωδώς υγιή αυτή τη στιγμή είναι το να βουτάω κάθε μέρα σε κρύο νερό. Σηκώνομαι και μπαίνω μέσα. Πέντε λεπτά και όλα κάνουν reset. Διαφορετικά, ξέρεις, ο εγκέφαλός μου είναι σαν Pac-Man» λέει.

Η Μπλάνσετ διασκεδάζει στη συνέντευξη της.

Λέει κάποιες σοφίες («Πάντα πιστεύω ότι πρέπει να ξεκινάς όπως σκοπεύεις να συνεχίσεις. Αυτό ισχύει για τις σχέσεις, τις φιλίες, κάθε επιχείρηση. Είναι μια νέα μέρα. Και προσπαθώ να ξεκινήσω τη μέρα μου όπως θέλω να συνεχίσω – παρούσα στο τώρα και ανοιχτόκαρδη. Αυτό προσπαθώ να κάνω»), δεν έχει απάντηση στο πώς ένας γάμος μπορεί να κατακτήσει τη διάρκεια («Υποτίθεται ότι είναι σημαντικό να υπάρχει ξεκάθαρη ειλικρίνεια σε όλα, αλλά τι σημαίνει αυτό για την επιθυμία και τι σημαίνει στην πραγματικότητα για την εμπιστοσύνη, αν δεν υπάρχουν μυστικά που είσαι διατεθειμένος να κρατήσεις;» αναρωτιέται) και εξομολογείται τις αδυναμίες της.

«Λατρεύω το κουνουπίδι. Δεν μπορώ όμως να το καλλιεργήσω. Έχουμε προβλήματα με τους σκώρους που μας τρώνε τις καλλιέργειες, και το μπρόκολο μας, αλλά, οκ, μπορούν. Είναι εκεί πριν από εμάς» λέει η Μπλάνσετ που αδυνατεί να καταλάβει γιατί οι δημοσιογράφοι θέλουν να μάθουν πράγματα για τη ζωή της.

Όπως ας πούμε όταν τη ρωτάνε για την εμφάνιση της στις Κάννες, με το φόρεμα της στο κόκκινο χαλία που σχολιάστηκε ως αναφορά στο παλαιστινιακό, η Μπλάνσετ απαντά: «Πραγματικά, δεν καταλαβαίνω πώς μια συζήτηση για μια εμφάνιση μπορεί να αλλάξει ουσιαστικά το έγκλημα στη Γάζα».

«Προτιμώ να ακούω παρά να μιλάω» λέει -εκτός από τις περιπτώσεις που έχει κάτι να πει. Όπως για το #ΜeToo που απέτυχε («Καταφέραμε να αναδείξουμε το θέμα, δεν καταφέραμε να ανατρέψουμε τη δυναμική» λέει) ή για τη δουλειά της με τους εκτοπισμένους από εμπόλεμες ζώνες δημιουργούς.

«Όταν άρχισα να εργάζομαι μαζί τους, ο αριθμός των ανθρώπων που είχαν εκτοπιστεί σε όλο τον κόσμο πλησίαζε τα 60 εκατομμύρια, ενώ τώρα είναι πάνω από 120 εκατομμύρια. Και η συντριπτική πλειονότητα αυτών είναι παιδιά, τα οποία, ως μητέρα τεσσάρων παιδιών…»

Στο πλαίσιο του ρόλου της ως πρέσβειρα καλής θέλησης της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR), η Μπλάνσετ ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο πρόγραμμα επιχορήγησης για κινηματογραφιστές πρόσφυγες, προσφέροντας έως και 100.000 ευρώ σε πέντε κινηματογραφιστές που θέλουν να αναδείξουν ιστορίες της εξορίας και προσφυγιάς.

«Όταν άρχισα να εργάζομαι μαζί τους, ο αριθμός των ανθρώπων που είχαν εκτοπιστεί σε όλο τον κόσμο πλησίαζε τα 60 εκατομμύρια, ενώ τώρα είναι πάνω από 120 εκατομμύρια. Και η συντριπτική πλειονότητα αυτών είναι παιδιά, τα οποία, ως μητέρα τεσσάρων παιδιών…» ανατριχιάζει.

«Αισθάνομαι ότι υπάρχει μια προφανής σύνδεση ανάμεσα σε αυτό που συμβαίνει στον κόσμο και τον εκτοπισμό. Αυτό δεν πρόκειται να εξαφανιστεί».Έτσι, οι προοπτικές αυτών των κινηματογραφιστών, «είναι σημαντικές για να καταρρίψουμε τις προκαταλήψεις που έχουμε για τα άτομα που έχουν εκτοπιστεί, τις ψευδείς και απάνθρωπες αφηγήσεις που κυκλοφορούν».

Η Μπλάνσετ δεν αισθάνεται κάποια μεγαλόσχημη, σπουδαία ευθύνη. Για εκείνη τα πράγματα είναι πιο απλά. «Όσο πιο ποικιλόμορφη -από άποψη γενεών, πολιτισμού και φύλου-, είναι οποιαδήποτε αίθουσα οποιασδήποτε βιομηχανίας, τόσο πιο συναρπαστική θα είναι η συζήτηση γύρω από την κοινή μας πραγματικότητα» λέει ανασηκώνοντας τους ώμους της.

Η Μπλάνσετ προσπαθεί να μιμηθεί το σύζυγο της, την πρακτική του να μην είναι συνεχώς συνδεδεμένος online, να κάνει διαλειμματική νηστεία από την τρέχουσα επικαιρότητα. «Μερικές φορές πιστεύω ότι όταν κλείνεις το διακόπτη, γειώνεσαι στην πραγματικότητα καλύτερα. Ακούς το σκύλο που γαβγίζει, βλέπεις τη μεγάλη εικόνα – ελπίζω να υπάρχει αυτή η εικόνα τουλάχιστον» σχολιάζει.

Η Μπλάνσετ επιστρέφει στα βασικά για να προστατέψει την ψυχική της υγεία. «Μου αρέσει να μιλάω με τα παιδιά μου. Τα τρία αγόρια έχουν αυτό τον κώδικα επικοινωνίας μεταξύ τους, τη διάλεκτο τους, που είναι κάπως όμορφη και αδιαπέραστη. Αλλά με απορρίπτουν, συνεχώς» λέει η Μπλάνσετ, μητέρα πριν και πάνω από σταρ. «Με διακωμωδούν και με απαξιώνουν συνεχώς».

Η Μπλάνσετ έχει τάσεις φυγής, όπως όλοι ή οι περισσότεροι από εμάς.

«Κοιμάμαι τέσσερις ώρες κάθε βράδυ. Οπότε θα πεθάνω σύντομα. Το ακούσατε πρώτοι εδώ!»

Συχνά εχει αναφερθεί στην επιθυμία της να εγκαταλείψει την υποκριτική. «Ναι» λέει. «Ακόμη και σήμερα είχα μια φαντασίωση ότι θα έπαιρνα το τρένο για το Παρίσι και δεν θα εμφανιζόμουν στην πρόβα [η Μπλάνσετ συμμετέχει στη θεατρική παραγωγή του Barbican, Ο Γλάρος του Αντόν Τσέχωφ]. Αυτό σκεφτόμουν στις 3 το πρωί. Αλλά νομίζω ότι έπρεπε να κάνω ό,τι πρέπει» λέει.

«Βέβαια ό,τι κάνω μου εξασφαλίζει απολαυστική διέξοδο. Μπαίνω, προσωρινά, στις ζωές άλλων ανθρώπων. Αλλά μια μέρα θα μεγαλώσω και θα βρω μια κανονική δουλειά» προσθέτει η Μπλάνσετ.

Λίγο πριν αναχωρήσει από τη συνέντευξη η Μπλάνσετ θέλει κάτι ακόμη να πει: «Κοιμάμαι τέσσερις ώρες κάθε βράδυ. Οπότε θα πεθάνω σύντομα. Το ακούσατε πρώτοι εδώ!»

Διαβάστε τη συνέντευξη της Κέιτ Μπλάνσετ στον The Observer εδώ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 30 Απριλίου 2025
Απόρρητο