
Παραμένουν οι συνέργειες συμψηφισμού CO2 παρά τη «χαλάρωση»
Οι όμιλοι Stellantis και Mercedes-Benz θα εμμένουν στις συμφωνίες για τη συνδυαστική καταμέτρηση των εκπομπών CO2 με άλλες εταιρείες παρά την άτυπη παράταση τριών ετών που δόθηκε από την ΕΕ
Δύο τουλάχιστον από τους μεγάλους ομίλους αυτοκινητοβιομηχανιών που είχαν ανακοινώσει ότι θα καταφύγουν στην μέθοδο συμψηφισμού των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του στόλου πωληθέντων τους τους με αυτές άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών, προκειμένου να αποφύγουν τυχόν πρόστιμα μη συμμόρφωσης με τις αυστηρότερες προδιαγραφές του 2025, ανακοίνωσαν ότι θα διατηρήσουν τις αντίστοιχες συμφωνίες και παρά τη «χαλάρωση» των σχετικών μέτρων.
Πρόκειται για τους ομίλους Mercedes και Stellantis οι οποίοι ανακοίνωσαν ότι σκοπεύουν να διατηρήσουν τις συμφωνίες συμψηφισμού στις οποίες κατέληξαν προ καιρού με τις Volvo, Polestar και φυσικά την smart o πρώτος και με την Tesla ο δεύτερος, παρά την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής την 3η Μαρτίου, ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα έχουν τελικώς στη διάθεσή τους τρία χρόνια για να συμμορφωθούν με τις προδιαγραφές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που ισχύουν από φέτος.
«Η απόφασή μας για τη συνδυαστική καταμέτρηση των εκπομπών CO2 για το 2025 παραμένει αμετάβλητη και οι σχετικές συμφωνίες εν ισχύει. Ο ρυθμός μεταμόρφωσης της βιομηχανίας καθορίζεται από τις συνθήκες της αγοράς και τους πελάτες μας», ανέφερε εκπρόσωπος της Mercedes-Benz.
Η Stellantis από την πλευρά της ανακοίνωσε ότι «η θέση της σε σχέση με τον συμψηφισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του στόλου πωληθέντων της, με αυτές άλλων εταιρειών παραμένει αμετάβλητη».
Στο ίδιο περίπου μήκος κύματος η Toyota η οποία όπως και η πλειονότητα των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών καλωσόρισε την «προτεινόμενη ευελιξία», σημειώνοντας ωστόσο ότι «με δεδομένες τις αβεβαιότητες της αγοράς», δεν αποκλείεται να καταφύγει στην μέθοδο του συμψηφισμού και στην Tesla.
«Με φόντο τις πρόσφατες ανακοινώσεις της ΕΕ για την επιμήκυνση του χρόνου συμμόρφωσης με τις προδιαγραφές έως το 2027, θα πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε σε βάθος τις λεπτομέρειες του σχεδίου πριν επιβεβαιώσουμε τα επόμενα βήματά μας», δήλωσε εκπρόσωπος της Toyota.
Προς το παρόν δεν έχει εκφράσει άποψη επί του θέματος η Ford ενώ υπενθυμίζεται ότι οι όμιλοι VW, Renault και BMW έχουν δηλώσει ότι θα «πορευτούν» κατά μόνας χωρίς να ζητήσουν τη συνδρομή άλλων εταιρειών προκειμένου να συμμορφωθούν με τους στόχους εκπομπών ρύπων.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών η Tesla μέσω της μεθόδου συμψηφισμού αναμένεται να αποκομίσει έως και ένα δισεκατομμύριο δολάρια φέτος από τις εταιρείες που έχουν καταφύγει σε αυτήν προκειμένου οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των πωληθέντων τους να καταμετρηθούν συνδυαστικά με τις «δικές» της.
Υπενθυμίζεται ότι προ της παραπάνω ανακοίνωσης της ΕΕ για την παράταση τριών ετών, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, βάσει των όσων προβλέπονταν για φέτος, θα καλούνταν να καταβάλουν πρόστιμα 95 ευρώ για κάθε γραμμάριο υπέρβασης του ορίου εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα πωληθέντα αυτοκίνητά τους. Το δε όριο έχει συρρικνωθεί από 115 γρ./χλμ. (WLTP) -ή 95 γρ./χλμ βάσει NEDC)- την περίοδο 2020-2024 σε 93,6 γρ./χλμ. με βάση το πρωτόκολλο WLTP, για το 2025.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις