Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025
weather-icon 21o
Πολυσυλλεκτική στρατηγική (και) από την Mercedes-Benz για το μέλλον

Πολυσυλλεκτική στρατηγική (και) από την Mercedes-Benz για το μέλλον

Ταυτόχρονη εξέλιξη ηλεκτροκίνησης και κινητήρων εσωτερικής καύσης και πάση δυνάμει σε όλους τους τομείς ψηφιακής τεχνολογίας ανακοίνωσε η MB για την επόμενη διετία

Η γερμανική φίρμα, προσθέτοντας το όνομα της στην μακρά λίστα κατασκευαστών που λόγω των ιδιαίτερων συγκυριών, αναθεωρούν τα σχέδια τους για αμιγή ηλεκτροκίνηση σε σύντομο χρονικό διάστημα, ανακοίνωσε τα επόμενα βήματα σε ό,τι αφορά την στρατηγική της.

Αρχικά, όπως είχε αφήσει να εννοηθεί και στο παρελθόν, η Mercedes-Benz θα καταργήσει τον διαχωρισμό ηλεκτρικών/συμβατικών μοντέλων ως προς την ονοματοδότησή τους. Εφεξής όλα τα νεότερα ηλεκτρικά μοντέλα της γερμανικής φίρμας θα υιοθετούν την ονομασία τους CLA, C-Class, Ε-Class κ.ο.κ. σε συνδυασμό με την ένδειξη EQ Technology. Aν πρόκειται για plug-in υβριδικής τεχνολογίας μοντέλα η ονομασία θα συνοδεύεται από τα διακριτικά EQ Hybrid Technology.

«Ενισχύουμε την παραδοσιακή λογική ονομασίας των μοντέλων μας και δεν θα χρησιμοποιούμε πλέον τα διακριτικά EQ στις ονομασίες των νέων μοντέλων μας», δήλωσε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος της γερμανικής φίρμας.

H αρχή του νέου συστήματος ονοματοδοσίας θα γίνει με τη νέα CLA η οποία θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της στα μέσα Μαρτίου και όπως είναι ήδη γνωστό θα περιλαμβάνει στις τάξεις της αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, plug-in υβριδικές όσο και «συμβατικές» επικουρούμενες από ήπια υβριδικό σύστημα.

Το δεύτερο σκέλος της συγκεκριμένες στρατηγικής ενέχει την ταυτόχρονη εξέλιξη τόσο ηλεκτρικών προϊόντων και τεχνολογίας όσο και των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

«Παραμένουμε στο σχέδιο που έχουμε χαράξει», δήλωσε ο Ola Kallenius σε σχέση με την στρατηγική που παρουσιάστηκε το 2022 και η οποία έδινε προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση και στην αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, συμπληρώνοντας ωστόσο ότι: «αν ο κόσμος αλλάζει οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Και αυτό ακριβώς θα κάνουμε, επιλέγοντας την ταυτόχρονη εξέλιξη BEV/ICE τεχνολογιών».

Εκτός από τη CLA που θα κάνει την αρχή, αποκαλύπτοντας περισσότερα για τα σχέδια των Γερμανών την επόμενη διετία (υπενθυμίζεται ότι εκτός από τη νέα τεχνολογία σε επίπεδο κινητήριων συνόλων και μπαταριών, η CLA θα υιοθετήσει τη νεότερη σχεδιαστική γραμμή της γερμανικής φίρμας αλλά και το νεότερο λειτουργικό σύστημά της σε ψηφιακούς όρους), θα ακολουθήσει η αναβάθμιση της S-Class το 2026 με ανάλογα «συστατικά», οι νέες GLC και C-Class, μια σειρά από νέες ΑΜG εκδόσεις των νεότερων μοντέλων αλλά και η νέα ηλεκτρική E-Class το 2027.

Σε αριθμούς, η γερμανική φίρμα θα λανσάρει με ορίζοντα το 2027 συνολικά 36 νέα και ανανεωμένα μοντέλα  και εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένων εκδόσεων με την υπογραφή AMG, εκ των οποίων τα 17 θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα και τα 19 θα εφοδιάζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Σε ό,τι αφορά τους τελευταίους, αξίζει να σημειωθεί ότι η Mercedes-Benz θα διατηρήσει στην γκάμα της και θα συνεχίσει να εξελίσσει κινητήρες με τέσσερις, οκτώ ή ακόμα και δώδεκα κυλίνδρους, αναλόγως και την εκάστοτε αγορά και φυσικά το μοντέλο.

Στο μέτωπο της ηλεκτροκίνησης, όπως έχει ήδη ανακοινώσει η γερμανική φίρμα για την CLA, θα διατίθενται δύο ειδών μπαταρίες (NMC και LFP). Οι πρώτες νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου εκτός από βελτιωμένη τεχνολογία θα έχουν και μειωμένο κόστος κατά 30% ενώ οι δεύτερες, λιθίου σιδήρου φωσφορικού άλατος θα προσφέρουν ακόμα μια επιλογή στο καταναλωτικό κοινό. Παράλληλα η γερμανική φίρμα έχει ήδη ξεκινήσει να δοκιμάζει μπαταρίες στερεού τύπου οι οποίες όμως αφορούν ένα απώτερο μέλλον μετά το 2027.

Συνοψίζοντας σε σχέση με τις μπαταρίες για όλα θα δούμε πολύ σύντομα από τα ηλεκτρικά της γερμανικής φίρμας, η νέας γενιάς υψηλής πυκνότητας μπαταριών θα υπόσχονται αυτονομία έως 750 χλμ. Θα συνδυάζονται με αρχιτεκτονική φόρτισης 800 Volt κάτι που σημαίνει ότι με τη συνδρομή ταχυφορτιστή θα αρκεί ένα δεκάλεπτο για την αναπλήρωση ενέργειας που απαιτείται για διαδρομές 300 χλμ.

Σημαντικές εξελίξεις αναμένονται και σε επίπεδο ψηφιακής τεχνολογίας με περαιτέρω διείσδυση της AI στο σύστημα MBUX  προς όφελος μιας πιο φυσικής διάδρασης χάρη στην ενσωμάτωση πιο εξελιγμένων γλωσσικών μοντέλων αλλά και περισσότερων δυνατοτήτων σε κάθε επίπεδο.

Επίσης όπως είναι γνωστό η Mercedes-Benz έχει ήδη αποσπάσει άδειες για δοκιμές και εφαρμογή εξελιγμένων συστημάτων αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 σε ΗΠΑ και Κίνα με την Ευρώπη να ακολουθεί αμέσως μετά, ενώ το επόμενο βήμα, από τα τέλη της δεκαετίας, θα είναι η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3. Να σημειωθεί ότι ήδη από τον Αύγουστο του 2024 η ΜΒ δοκιμάζει συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, ούσα μάλιστα ο πρώτος εξωχώριος κατασκευαστής που έχει αποσπάσει την άδεια για αντίστοιχες δοκιμές σε αστικές και μη περιοχές του Πεκίνου.

Παράλληλα με τα παραπάνω, η Mercedes-Benz ανακοίνωσε και σχέδιο εξορθολογισμού της παραγωγής της με στόχο την κατασκευή 300.000 μονάδων ετησίως ανά εργοστάσιο με στόχο την μείωση του κόστους παραγωγής έως και κατά 10% έως το 2027.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025
Απόρρητο