Σάββατο 22 Μαρτίου 2025
weather-icon 21o
Καμπανάκι από την Porsche λόγω κινητήρων εσωτερικής καύσης

Καμπανάκι από την Porsche λόγω κινητήρων εσωτερικής καύσης

Η Porsche εξέδωσε προειδοποίηση για τα φετινά της κέρδη καθώς οι επενδύσεις που απαιτούνται για την εκ νέου εξέλιξη κινητήρων ICE αναμένεται να ψαλιδίσουν τα περιθώρια κέρδους της

Η γερμανική φίρμα εξέδωσε προειδοποίηση για τα φετινά της κέρδη καθώς όπως επεσήμανε οι επενδύσεις που απαιτούνται προκειμένου να εξελίξει κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικά μοντέλα, επεκτείνοντας το portfolio της προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση αναμένεται να πλήξει την κερδοφορία της.

Για την ακρίβεια, όπως γνωστοποιεί οι ανωτέρω επενδύσεις σε προϊόντα με κινητήρες εσωτερικής καύσης αναμένεται να μειώσει τα περιθώρια κέρδους της από 12% σε 10% κάτι που σε απόλυτα μεγέθη εκτιμάται ότι θα «κοστίσει» στη γερμανική φίρμα 800 εκατομμύρια ευρώ. Σε ό,τι αφορά το 2024 η Porsche είχε προβλέψει περιθώριο 15%-17% ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αυτό θα κινηθεί στο 14%.

Η Porsche είναι η τελευταία –χρονικά- σε μια μακρά συστοιχία αυτοκινητοβιομηχανιών οι οποίες βάζουν κατά κάποιο τρόπο φρένο σε σχέση με τα αρχικά τους σχέδια και τα χρονοδιαγράμματα για αμιγή ηλεκτροκίνηση, επιστρέφοντας στην εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης με δεδομένη την χαμηλή ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις συνδυαστικά με τη συγκυρία όπου κυριαρχούν οι συζητήσεις για τον κινεζικό ανταγωνισμό εντός και εκτός ευρωπαϊκών συνόρων αλλά και για τους δασμούς.

Πληροφοριακά οι πωλήσεις ηλεκτρικών της Porsche στην άλλοτε προνομιακή αγορά της Κίνας μειώθηκαν κατά 24% κατά τη διάρκεια του 2024.

Ήδη η Porsche ανακοίνωσε από τον περασμένο Νοέμβριο ότι σκοπεύει να εξελίξει νέους κινητήρες για τα μοντέλα της γκάμας της καθώς οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση. Υπενθυμίζεται ότι το αρχικό πλάνο των Γερμανών προέβλεπε έως το τέλος του 2025 το ήμισυ των πωλήσεων τους να αποτελούνται από αμιγώς ηλεκτρικής και υβριδικής τεχνολογίας μοντέλα με την προοπτική το ποσοστό αυτό να αυξηθεί σε 80% έως το τέλος της δεκαετίας.

Πλέον οι παραπάνω προθέσεις δείχνουν εκτός τόπου και χρόνου με βάση το γενικότερο κλίμα ενώ η Porsche έχει δρομολογήσει ήδη την εξέλιξη της Cayenne με κινητήρες εσωτερικής καύσης η οποία θα διατίθεται παράλληλα με την αμιγώς ηλεκτρική Cayenne αλλά ενώ θα εμμείνει επίσης στην εξέλιξη βενζινοκίνητων Panamera, ενώ κάθε άλλο παρά πρέπει να αποκλειστεί πλέον να επαναφέρει κατόπιν ενός νέου προγράμματος εξέλιξης τις βενζινοκίνητες εκδόσεις της Macan όπου διατίθεται πλέον αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητη.

Να σημειωθεί ότι η αξία των μετοχών της Porsche μειώθηκε κατά 27% το 2024 ενώ η κεφαλαιοποίηση της φίρμας έχει μειωθεί στο ήμισυ από το ιστορικό υψηλό των 109,5 δισεκατομμυρίων ευρώ τον Μάιο του 2023.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 22 Μαρτίου 2025
Απόρρητο