
Από τις γιαγιάδες στους bro – Οι άνδρες λάτρεψαν την περμανάντ και άφησαν τον ματσισμό
Εμπνευσμένα από τον Τιμοτέ Σαλαμέ και τον Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ, τα σγουρά μαλλιά, που συχνά ενισχύονται με την «περμανάντ μπρόκολο», είναι το πιο περιζήτητο ανδρικό προσόν το 2025.
Σε ένα άρθρο σχετικά με το πώς όλο και περισσότεροι άνδρες της γενιάς Z επιλέγουν την περμαντάντ, το είδος των μπουκλών-δαχτυλιδιών, που έφτασαν στο προηγούμενο αποκορύφωμα της δημοτικότητάς τους τη δεκαετία του 1980 μεταξύ των ροκάδων και των ηρώων του hair metal, η εφημερίδα Sydney Morning Herald αναρωτιέται: «Είναι οι περμανάντ για τους άνδρες η νέα χαίτη;».
Χάρη στην K-pop, διασημότητες όπως ο Πολ Μεσκάλ και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ και ανερχόμενους καλλιτέχνες όπως ο Ντέιβιντ Κόρενσγουετ μέχρι μεγιστάνες της τεχνολογίας όπως ο Μαρκ Ζάκερμπερκ, οι μπούκλες -και οι τεχνικές κομμωτηρίου που χρησιμοποιούνται για την επίτευξή τους- επιστρέφουν.
Ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ
Ο Μαρκ Ζάκερμπερκ
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ποιος είναι ο Ντέιβιντ Κόρενσγουετ;
Πρωταγωνίστησε ως Σούπερμαν και Κλαρκ Κεντ στη νέα ενσάρκωση του υπερήρωα στην κινηματογραφική οθόνη, την οποία σκηνοθετεί ο Τζέιμς Γκαν. Οι πρώτες εικόνες από τα γυρίσματα της ταινίας έδειξαν ότι το νέο λουκ του Κεντ αποτελείται από ογκώδεις μπούκλες στην κορυφή του κεφαλιού, με κοντά, διακριτικά πλαϊνά -ένα στυλ που πλέον αναφέρεται ως «περμανάντ μπρόκολου».
Οι φωτογραφίες ήταν ένα σημάδι για τον Μάθιου Έλις, καθηγητή σπουδών μέσων μαζικής ενημέρωσης στο Πόρτλαντ, ότι κάτι συμβαίνει.
«Αυτή είναι η πρώτη φορά που βλέπω μια τάση της Gen-Z όχι σε έναν μεμονωμένο χαρακτήρα Gen-Z, αλλά σε μια εμβληματική φιγούρα της ποπ κουλτούρας. Όταν είδα ότι ακόμη και ο Σούπερμαν έχει το ίδιο κούρεμα, είπα: «Εντάξει, κάτι συνέβη. Περάσαμε ένα κατώφλι», δήλωσε στο GQ.
Ο Ντέιβιντ Κόρενσγουετ στο Σούπερμαν
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Περμανάντ-μπρόκολο και περμανάντ-Zoomer
Το λουκ μαλλιών είναι επίσης γνωστό ως «Zoomer περμανάντ», έχοντας γίνει ένα είδος χειραψίας για τα αγόρια της γενιάς Z. Παρόμοιο με το δημοφιλές mullet (η θρυλική χαίτη) και, εν μέρει, εμπνευσμένο από αυτό, το χτένισμα απέκτησε δημοτικότητα το 2020 στον τόπο όπου όλα αποκτούν δημοτικότητα στις μέρες μας: στο TikTok, όταν ένας νεαρός άνδρας ονόματι Dillon Latham παρουσίασε το look σε ένα viral βίντεο.
Λίγοι μπορούν να ισχυριστούν ότι είναι υπεύθυνοι για ένα τόσο ένδοξο κατόρθωμα όπως η εκλαΐκευση ενός παγκόσμιου χτενίσματος: μόνο μια χούφτα ατόμων, ας πούμε η Λουίζ Μπρουκς και η Τζένιφερ Άνιστον, μπορούν να καυχηθούν για ένα τέτοιο επίτευγμα.
Αλλά από το TikTok στους bros, και από τους bros στους δρόμους, σήμερα, η περμανάντ-μπρόκολο είναι παντού. Ή τουλάχιστον, όπου υπάρχουν άνθρωποι κάτω των 20 ετών.
«Η τάση απαιτεί αυτά τα κουρέματα να είναι ογκώδη, αλλά τα φυσικά μαλλιά δεν επιτυγχάνουν πάντα αυτό το αποτέλεσμα, οπότε η περμανάντ μπορεί να είναι ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχετε»
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Από τα γυναικεία κομμωτήρια στο εφηβικό TikTok
Τα βίντεο που συνοδεύονται από το hashtag #menperm έχουν συγκεντρώσει εκατομμύρια προβολές και τα σεμινάρια για το πώς να πετύχετε το λουκ πολλαπλασιάζονται. Όπως εξηγεί ο Luciano Cañete, συνιδρυτής και διευθυντής των ισπανικών κομμωτηρίων Cortacabeza, τα μαλλιά με περμανάντ είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στις νεότερες γενιές ανδρών.
«Η τάση απαιτεί αυτά τα κουρέματα να είναι ογκώδη, αλλά τα φυσικά μαλλιά δεν επιτυγχάνουν πάντα αυτό το αποτέλεσμα, οπότε η περμανάντ μπορεί να είναι ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχετε», λέει στην EL PAÍS.
Κάπως έτσι η περμανάντ έκανε το άλμα της από τα γυναικεία κομμωτήρια στο εφηβικό TikTok.
«Μπορείς να έχεις χρήματα, πλούτο και δύναμη, αλλά το να έχεις ωραία μαλλιά ήταν πάντα συνδεδεμένο με τον ανδρισμό, το κύρος και την ταυτότητα»
Η περμανάντ-μπρόκολο απαιτεί υπομονή
Σύμφωνα με τον Cañete, τα μαλλιά πρέπει να έχουν ένα συγκεκριμένο μήκος για να μπορούν να κρατήσουν μια μπούκλα. «Δεν συνιστάται αν αντιμετωπίζετε αλωπεκία ή αν τα μαλλιά σας έχουν υποστεί χημική επεξεργασία με ανταύγειες ή οξυζενέ», προειδοποιεί.
Η περμανάντ είναι μια χημική διαδικασία που έχει σκοπό να αφήσει τα μαλλιά σε ένα επιθυμητό σχήμα χρησιμοποιώντας ρολά ή μπούκλες. Το αποτέλεσμα είναι μόνιμο και ο μόνος τρόπος για να απαλλαγείτε από τις μπούκλες-δαχτυλίδια είναι να κόψετε τα μαλλιά.
Για τη διατήρησή της, εκτός από τα κλασικά προϊόντα όπως η λακ και ο αφρός styling, είναι σημαντικό να την ενυδατώνετε και να τη θρέφετε, εφαρμόζοντας θεραπείες μαλλιών κάθε φορά που λούζεστε.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η περμανάντ λειτουργεί και ως η τέλεια αφορμή για πολλούς άνδρες να αρχίσουν να φροντίζουν τα μαλλιά τους.
«Οι άνδρες δεν ανησυχούν μόνο για τα μαλλιά τους, αλλά για την εικόνα τους γενικότερα. Σταματήσαμε να ντρεπόμαστε να φροντίζουμε τον εαυτό μας»
Υπάρχει και η κορεάτικη περμανάντ
«Μπορείς να έχεις χρήματα, πλούτο και δύναμη, αλλά το να έχεις ωραία μαλλιά ήταν πάντα συνδεδεμένο με τον ανδρισμό, το κύρος και την ταυτότητα», λέει στην EL PAÍS ο Pascal Matthias, καθηγητής μόδας στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ο στιλίστας Moncho Moreno δήλωσε στην EL PAÍS ότι οι τεχνικές περμανάντ έχουν μείνει στάσιμες εδώ και καιρό λόγω της χαμηλής ζήτησης κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων δεκαετιών. Λίγοι περίμεναν ότι οι νέοι άνδρες θα άρχιζαν να ζητούν τη θεραπεία.
Η λεγόμενη κορεατική περμανάντ, για παράδειγμα, είναι πολύ της μόδας μεταξύ των νεότερων γενεών. «Αυτός ο τύπος περμανάντ χαρακτηρίζεται από πιο μαλακές, πιο φυσικές μπούκλες, που συχνά επιτυγχάνονται με τεχνικές και προϊόντα που ελαχιστοποιούν τη φθορά των μαλλιών. Επικεντρώνεται στη δημιουργία λεπτού κύματος και ελαφρού τελειώματος, σε αντίθεση με τις παραδοσιακές περμανάντ, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε πιο έντονες μπούκλες, λέει ο Jiménez.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Αντίο ματσίλα
«Οι άνδρες δεν ανησυχούν μόνο για τα μαλλιά τους, αλλά για την εικόνα τους γενικότερα. Σταματήσαμε να ντρεπόμαστε να φροντίζουμε τον εαυτό μας. Παλαιότερα ήταν δύσκολο για τους άνδρες να το παραδεχτούν, αλλά καθώς ο ματσισμός έχει ξεθωριάσει, υπάρχει αυξανόμενη υπερηφάνεια όσον αφορά την περιποίηση και την ομορφιά.
»Η βιομηχανία έχει χτυπήσει το δρόμο της σε αυτή την εξειδικευμένη αγορά, και αυτό έχει δημιουργήσει μια ανάγκη για τέτοιου είδους φροντίδα. Εμείς οι άνδρες έχουμε συνειδητοποιήσει ότι μας αρέσει επίσης να δείχνουμε ωραίοι», λέει ο Cañete.
Φυσικά, τα υπέροχα μαλλιά, όπως και η ίδια η γοητεία , έχουν κόστος.
*Με στοιχεία από elpais.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις