
Χρησιμοποιήθηκε ΑΙ στις ταινίες Emilia Perez και The Brutalist – Κρίμα, μας χάλασε τη μαγεία
Δύο κορυφαίες υποψήφιες ταινίες για τα φετινά Όσκαρ αποκάλυψαν τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης στο μοντάζ - ακόμα κι αν δεν επηρεάσει αυτό τις πιθανότητές τους εμείς νιώθουμε απογοήτευση.
Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στις ταινίες θα μπορούσε να γίνει ένα άγριο πεδίο μάχης κατά τη διάρκεια της περιόδου των κινηματογραφικών βραβείων Όσκαρ, καθώς αποκαλύφθηκε ότι τουλάχιστον δύο δυνατές υποψηφιότητες χρησιμοποίησαν κλωνοποίηση φωνής για να βελτιώσουν τις ερμηνείες των ηθοποιών.
Σε συνέντευξή του στην τεχνολογική έκδοση κινηματογραφικών εικόνων Red Shark News, ο editor της ταινίας The Brutalist, Ντάβιντ Γιάντσο, δήλωσε ότι, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει ουγγρικούς διαλόγους τόσο τέλειους «που ούτε οι ντόπιοι δεν θα εντοπίσουν καμία διαφορά», τροφοδότησε τις φωνές των πρωταγωνιστών Άντριεν Μπρόντι και Φελίσιτι Τζόουνς σε λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και τη δική του.
Ανάγκη για άπταιστα Ουγγρικά
Στην ταινία, ο Μπρόντι υποδύεται τον εβραιοουγγρικό αρχιτέκτονα László Tóth, ο οποίος μεταναστεύει στις ΗΠΑ μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, και η Τζόουνς είναι η σύζυγός του Erzsébet.
Ο Γιάντσο, που μιλάει ουγγρικά, δήλωσε ότι ενώ η μητέρα του Μπρόντι ήταν στην πραγματική ζωή μετανάστρια από την Ουγγαρία, η «προπόνηση» και η επανεγγραφή μέσω ADR (αυτόματη αντικατάσταση διαλόγων) τόσο με τους αρχικούς ηθοποιούς όσο και με τους αντικαταστάτες «απλώς δεν λειτούργησε».
Ο Γιάντσο δήλωσε ότι στη συνέχεια χρησιμοποίησε ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης που αναπτύχθηκε από την Respeecher, μια εταιρεία με έδρα την Ουκρανία
«Είμασταν πολύ προσεκτικοί»
Ο Γιάντσο δήλωσε ότι στη συνέχεια χρησιμοποίησε ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης που αναπτύχθηκε από την Respeecher, μια εταιρεία με έδρα την Ουκρανία, η οποία είχε προηγουμένως εμπλακεί στην «κλωνοποίηση» της φωνής του Τζέιμς Ερλ Τζόουνς για την τηλεοπτική σειρά Obi-Wan Kenobi, για να προσθέσει μεμονωμένους ήχους και γράμματα στον ουγγρικό διάλογο τόσο του Μπρόντι όσο και της Τζόουνς.
«Οι περισσότεροι από τους ουγγρικούς διαλόγους τους έχουν ένα μέρος της ομιλίας μου εκεί μέσα. Ήμασταν πολύ προσεκτικοί στο να διατηρήσουμε τις ερμηνείες τους. Είναι κυρίως μόνο η αντικατάσταση γραμμάτων εδώ και εκεί. Είχαμε τόσο πολύ διάλογο στα ουγγρικά που έπρεπε πραγματικά να επιταχύνουμε τη διαδικασία, αλλιώς θα ήμασταν ακόμα στο post production».
O ηχολήπτης της ταινίας Σιρίλ Χολτζ δήλωσε ότι ήταν απαραίτητο να αυξηθεί το εύρος της φωνητικής περιοχής της Γκασκόν και ότι η παραγωγή χρησιμοποίησε το Respeecher
Η Σοφία Κάρλα Γκαρσόν τραγουδάει με βοήθεια
Επίσης, προέκυψε ότι η κλωνοποίηση με τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιήθηκε για να ενισχυθεί η φωνή της τραγουδίστριας Κάρλα Σοφία Γκασκόν του Emilia Pérez, στο τρανς γκανγκστερικό μιούζικαλ που σκηνοθέτησε ο Ζακ Οντιάρ.
Σε συνέντευξη που καταγράφηκε τον Μάιο στο φεστιβάλ των Καννών, ο ηχολήπτης της ταινίας Σιρίλ Χολτζ δήλωσε ότι ήταν απαραίτητο να αυξηθεί το εύρος της φωνητικής περιοχής της Γκασκόν και ότι η παραγωγή χρησιμοποίησε το Respeecher για να συνδυάσει το τραγούδι τους με αυτό της Καμίλ, της Γαλλίδας ποπ σταρ που συνέγραψε τη μουσική της ταινίας.
«Δε χρησιμοποιήθηκε τεχνητή νοημοσύνη στη δημιουργία αυτής της ταινίας»
Η ταινία Heretic κάνει αντάρτικο
Αντίθετα, η ταινία τρόμου Heretic, στην οποία πρωταγωνιστεί ο Χιου Γραντ, πήρε μια ριζοσπαστική θέση κατά της τεχνητής νοημοσύνης, με τους τίτλους τέλους της να περιλαμβάνουν το μήνυμα: «Δε χρησιμοποιήθηκε τεχνητή νοημοσύνη στη δημιουργία αυτής της ταινίας».
Η απεργία στο Χόλιγουντ είχε σοβαρό λόγο
Η πρόσφατη μαζική απεργία των ηθοποιών και των συγγραφέων προκηρύχθηκε τουλάχιστον εν μέρει για την απειλή που προκαλεί η τεχνητή νοημοσύνη σε μεγάλα τμήματα της βιομηχανίας κινηματογράφου, τηλεόρασης και βιντεοπαιχνιδιών, με τους διακανονισμούς να περιλαμβάνουν προειδοποιήσεις κατά της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία σεναρίων.
Η απεργία των ηθοποιών βιντεοπαιχνιδιών για την αντιγραφή των φωνών τους βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.
«Οι άνθρωποι πιστεύουν λανθασμένα ότι η ΑΙ είναι μια τεχνολογική πρόοδος όπως το αυτοκίνητο, ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για έναν ιό που οδηγείται από μια υπερβολική καμπύλη ζήτησης»
Το φρικτό ChatGPT για ταινίες
Ο σκηνοθέτης Πολ Σρέιντερ αποκάλυψε σε μια ανάρτηση στο Facebook ότι πειραματίστηκε επίσης με την τεχνητή νοημοσύνη, χρησιμοποιώντας το ChatGPT για να δημιουργήσει ιδέες για ταινίες μεγάλων δημιουργών, όπως για παράδειγμα ο Πολ Τόμας Άντερσον, ο Κουεντίν Ταραντίνο, ο Ίγκμαρ Μπέργκμαν και ο ίδιος.
Έγραψε: «Έχω μείνει άναυδος. Κάθε ιδέα που βρήκε το ChatGPT (μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα) ήταν καλή. Και πρωτότυπη. Και ολοκληρωμένη. Γιατί οι συγγραφείς πρέπει να κάθονται για μήνες ψάχνοντας για μια καλή ιδέα, όταν η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να δώσει μια σε δευτερόλεπτα;».
O Σρέιντερ δήλωσε στον Guardian: «Οι άνθρωποι πιστεύουν λανθασμένα ότι η ΑΙ είναι μια τεχνολογική πρόοδος όπως το αυτοκίνητο, ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για έναν ιό που οδηγείται από μια υπερβολική καμπύλη ζήτησης».
Και με τα Όσκαρ τι θα γίνει; – Θα δείξει
Στην παρούσα πυρετώδη διάθεση του Χόλιγουντ σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη, είναι δύσκολο να εκτιμηθεί ο αντίκτυπος που μπορεί να έχουν αυτές οι αποκαλύψεις για τη χρήση της τεχνολογίας στην τρέχουσα κούρσα για τα Όσκαρ, για την οποία οι τελικές υποψηφιότητες αναμένεται να ανακοινωθούν στις 23 Ιανουαρίου.
Ο Μπρόντι είναι πλέον ισχυρός υποψήφιος για το βραβείο καλύτερου ηθοποιού, αφού κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερου ηθοποιού σε δράμα, ενώ η Γκασκόν φαίνεται ότι θα είναι η πρώτη τρανς ηθοποιός που θα είναι υποψήφια για το Όσκαρ καλύτερης ηθοποιού.
*Με στοιχεία από theguardian.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις