Δευτέρα 29 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
«Χάθηκε» ο ταχογράφος της αμαξοστοιχίας 1313

«Χάθηκε» ο ταχογράφος της αμαξοστοιχίας 1313

Τι καταλογίζει ο ΟΣΕ στην Hellenic Train για το παρ’ ολίγον σιδηροδρομικό ατύχημα στο ΣΚΑ, παραμονές Χριστουγέννων, που αποκάλυψαν «ΤΑ ΝΕΑ»

«Χάθηκε» ο ταχογράφος καταγραφής της ταχύτητας της προαστιακής αμαξοστοιχίας «1313» από το Κιάτο, που το μεσημέρι της 23ης Δεκεμβρίου 2023 παραβίασε τον «κόκκινο» σηματοδότη στο σταθμό Αχαρνών, με κίνδυνο να συγκρουστεί πλαγιομετωπικά με την «51» διερχόμενη επιβατική αμαξοστοιχία (Ασημένιο Βέλος) από τη Θεσσαλονίκη!

Αυτό αναφέρεται στο επίσημο πόρισμα του ΟΣΕ για το σοβαρό περιστατικό στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), το οποίο κατατέθηκε χθες στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).

Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται από πλευράς ΟΣΕ, το πόρισμα συντάχθηκε με καθυστέρηση, καθώς παρά τα επίσημα αιτήματα του Οργανισμού προς την ιταλική Hellenic Train για παράδοση του ταχογράφου της προαστιακής αμαξοστοιχίας «1313» (βασικού και κρίσιμου στοιχείου για την έρευνα), «αυτό δεν κατέστη δυνατό». Μάλιστα, στο πόρισμα του ΟΣΕ επισυνάπτονται και δύο σχετικές επιστολές, στις οποίες η διοίκηση της Hellenic Train «ουδέποτε απάντησε»!

Ποιος άλλος βρισκόταν στην καμπίνα

Επίσης, μέσω του πορίσματός του, ο ΟΣΕ ζητά από ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ τη διεξαγωγή έρευνας για την ύπαρξη μη εξουσιοδοτημένου ατόμου μέσα στην καμπίνα μηχανοδήγησης της αμαξοστοιχίας «1313». Συγκεκριμένα, ζητείται να διερευνηθεί εάν, πέραν του μηχανοδηγού, υπήρχε και άλλος υπάλληλος της Hellenic Train στο θάλαμο μηχανοδήγησης και με ποια ιδιότητα. Νομικοί κύκλοι με γνώση των διαδικασιών που ακολουθούνται στη διερεύνηση τέτοιων σοβαρών περιστατικών, όπως εν προκειμένω η αποτραπείσα σύγκρουση τρένων και η έκθεση σε κίνδυνο επιβατών, τόνιζαν στα ΝΕΑ ότι οι παραλήπτες του πορίσματος του ΟΣΕ (ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ) «οφείλουν να ζητήσουν δικαστική συνδρομή για την προσκόμιση όλων των στοιχείων που είναι απαραίτητα για την πλήρη διερεύνηση του συμβάντος της 23ης   Δεκεμβρίου 2023».

Ειδικότερα ως προς τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, οι νομικοί αναφέρουν ότι οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, ο διαχειριστής υποδομής, καθώς και κάθε αρμόδια για τη δικαστική ανάκριση αρχή, υποχρεούνται εκ του νόμου να του παράσχουν πλήρη και απεριόριστη πρόσβαση σε όλες τις σχετικές πληροφορίες και αρχεία που τηρούν (σε στοιχεία των συσκευών καταγραφής επί των αμαξοστοιχιών, στον εξοπλισμό εγγραφής φωνητικών μηνυμάτων και δεδομένων για τη λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης και ελέγχου της κυκλοφορίας κ.λ.π). Επίσης, αναφέρουν ότι ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ έχει τη δυνατότητα υποβολής απευθείας ερωτήσεων στο εμπλεκόμενο σε ατύχημα ή συμβάν σιδηροδρομικό προσωπικό και σε λοιπούς μάρτυρες.

Υπενθυμίζεται, ότι στις 14/2/2024, λόγω της σοβαρότητας του εν λόγω περιστατικού, η ΡΑΣ ζήτησε την πλήρη διαλεύκανσή του, καλώντας όλους τους εμπλεκόμενους (τη Hellenic Train και τον ΟΣΕ) να της παραδώσουν τα πορίσματά τους.  «Η ανωτέρω παραβίαση σηματοδότη, συνιστά πρόδρομο παράγοντα ατυχήματος», τόνιζε η ΡΑΣ στο σχετικό έγγραφό της προς τη Hellenic Train και τον ΟΣΕ.

Το σοβαρό συμβάν που αποκάλυψαν ΤΑ ΝΕΑ, σημειώθηκε στην περιοχή του δυτικού ΣΚΑ, στο σημείο όπου η γραμμή 502 του Προαστιακού από το Κιάτο συγκλίνει με τη γραμμή καθόδου (102) του σιδηροδρομικού άξονα από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα. Τα δύο τρένα, προτού ακινητοποιηθούν με παρέμβαση του τηλεσταθμάρχη Αχαρνών, χάρη στη λειτουργία της τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ, κινούνταν σε συγκλίνουσες γραμμές, με άμεσο κίνδυνο να συγκρουστούν πλαγιομετωπικά. Αυτό τελικά αποφεύχθηκε στο παρά πέντε.

Τι αναφέρει το πόρισμα του ΟΣΕ

Σύμφωνα με το πόρισμα που κατέθεσε χθες ο ΟΣΕ, μηχανοδηγός της συγκεκριμένης αμαξοστοιχίας ήταν  ο νέος πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) Δημήτριος Κουτσιαύτης (σ.σ. διαδέχθηκε στη θέση αυτή τον κ. Κ. Γενηδούνια). Σε δημόσιες δηλώσεις του -έπειτα από την αποκάλυψη του συμβάντος-  απέδωσε την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη Ρ668, σε «ολίσθηση» των γραμμών, ισχυριζόμενος ότι εκείνη την ημέρα έβρεχε, ενώ στις σιδηροτροχιές υπήρχαν …φύλλα και  βλάστηση! Ωστόσο, τους ισχυρισμούς αυτούς αντικρούουν οι εμπειρογνώμονες του ΟΣΕ, επισημαίνοντας ότι «δεν εντοπίστηκαν ίχνη ολίσθησης επί των σιδηροτροχιών». Επιπλέον, διευκρινίζεται, ότι  στις γραμμές δεν υπήρχαν φύλλα δέντρων και βλάστηση, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΜΥ, στις 23 Δεκεμβρίου 2023, στις 12.19΄, ο καιρός στην περιοχή των Αχαρνών ήταν αίθριος, με πλήρη ηλιοφάνεια και 20 βαθμούς Κελσίου! Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, ο μηχανοδηγός φαίνεται ότι δεν προσάρμοσε καταλλήλως την ταχύτητα της «1313» αμαξοστοιχίας για το ομαλό σταμάτημά της  προ του ερυθρού φωτόσημου, με αποτέλεσμα να το υπερβεί.

Πάντως, όπως τονίζεται στο πόρισμα του ΟΣΕ, η ταινία του ταχογράφου της αμαξοστοιχίας «1313» που «χάθηκε» από τη Hellenic Train, θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμο στοιχείο, καθώς  θα έδειχνε την πραγματική ταχύτητα με την οποία εκινείτο το προαστιακό Desiro, εάν υπήρξε ολίσθηση κατά την πέδησή του, αλλά και αν ενεργοποιήθηκε το σύστημα «ακαριαίας πέδης», όπως ισχυρίζεται ο μηχανοδηγός.

Premium έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»

Sports in

Παναθηναϊκός: Ζαμόρα, ένας άλλος …Νατσούρας

Πώς την πάτησε ο Παναθηναϊκός στο ματς με τον Αρη;

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 29 Απριλίου 2024