Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Όχι, δεν είναι «εντάξει» να σχολιάζουμε το ντύσιμο κάποιου

Όχι, δεν είναι «εντάξει» να σχολιάζουμε το ντύσιμο κάποιου

Αυτό που αποφασίζουμε να φορέσουμε είναι μια μορφή αυτοέκφρασης και όχι μια ευκαιρία για πικρόχολα σχόλια που ποτέ δεν ζητήσαμε.

Γνώμες. Όλοι έχουμε από μια, ιδίως για κάτι τόσο υποκειμενικό όσο το στυλ. Αν κοιτάξετε το πεδίο των σχολίων οποιασδήποτε ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα δείτε παραδείγματα: «Αυτό το φόρεμα είναι ένα νούμερο μικρότερο». «Αυτό το χρώμα τον κάνει να φαίνεται χλωμός». «Πρέπει να απολύσει τον στυλίστα της».

Κάποιοι από εμάς έχουμε την ανάγκη να εκφράσουμε την άποψη μας απρόκλητα. Και ενώ το να μοιραζόμαστε τις σκέψεις μας μπορεί μερικές φορές να είναι χρήσιμο -για παράδειγμα, αν προειδοποιήσετε μια φίλη ότι οι ψηλοτάκουνες γόβες μπορεί να μην είναι η καλύτερη επιλογή για έναν γάμο στην παραλία στην άμμο- πολλές φορές, ένα σχόλιο μπορεί να είναι εντελώς προσβλητικό, πληγωτικό ή ακόμα και επικίνδυνο (ειδικά αν βρίσκεστε σε εργασιακό περιβάλλον).

«Οι άνθρωποι σχολιάζουν τα πάντα κρυμμένοι πίσω από τα πληκτρολόγιά τους. Επιβάλλουν τις αξίες τους στους άλλους με τη σημερινή κουλτούρα να είναι πολύ επικεντρωμένη στην εμφάνιση»

Έχετε όμως επίγνωση του πότε κάνετε ένα ανεπιθύμητο σχόλιο;

Eιδικοί, μεταξύ των οποίων μια κοινωνιολόγος, μια ψυχολόγος και μια επαγγελματίας του τομέα του ανθρώπινου δυναμικού, απαντούν σε αυτό το «αιώνιο ερώτημα».

«Όταν άκουσα το θέμα της συζήτησης, γέλασα λίγο γιατί, πραγματικά, γιατί εξακολουθούμε να κάνουμε τέτοιου είδους αρνητικά σχόλια», δήλωσε η Ashley Full, στυλίστρια και συνιδρύτρια του Amour781, ενός brand μόδας για plus-size άτομα.

Αν και όλοι οι ειδικοί συνιστούν να αποφεύγετε να λέτε οτιδήποτε σε σχέση με τα ρούχα των ανθρώπων, εδώ είναι οι φράσεις που πρέπει οπωσδήποτε να αποφεύγετε.

Σχόλια που «πατούν» στις ανασφάλειες των ανθρώπων

Σκεφτείτε: «Είναι πολύ μεγάλες για να το φορούν αυτό» ή «Επειδή μπορείς να φορέσεις κάτι, δεν σημαίνει ότι πρέπει να το φορέσεις».

«Μακάρι να ζούσαμε σε έναν κόσμο όπου δεν θα κάναμε σχόλια για την εμφάνιση των ανθρώπων, τελεία και παύλα», δήλωσε η Stacey Rosenfeld, αδειούχος ψυχολόγος στο Κέντρο Θεραπείας Gatewell στο Coral Gables της Φλόριντα. Οι κορυφαίες φράσεις που πρέπει να αποφεύγονται είναι οι εξής: «Είναι πολύ μεγάλη για να το φοράει αυτό» και μία που είδε να γράφεται ως απάντηση στα βίντεο ενός χοντρού ατόμου –  δημιουργού περιεχομένου: «Επειδή μπορείς να φορέσεις κάτι, δεν σημαίνει ότι πρέπει να το κάνεις».

Η Full, η οποία αυτοπροσδιορίζεται ως plus-size γυναίκα, δήλωσε ότι έχει φτάσει στο σημείο να καταλαβαίνει ότι, όταν κάποιος αισθάνεται σαφώς άβολα για την γκαρνταρόμπα της, απλώς προβάλλει τις ανασφάλειές του πάνω της

Αυτού του είδους τα σχόλια ουσιαστικά «πατούν» στις φοβίες των ανθρώπων για το ίδιο τους το σώμα, δήλωσε η Rosenfeld. Μεγάλο μέρος της δουλειάς της Rosenfeld περιστρέφεται γύρω από την καθοδήγηση των ανθρώπων ώστε να απομακρυνθούν από τη σκέψη ότι το σώμα είναι αντικείμενο. Όταν κάνουμε τέτοιου είδους σχόλια, στηρίζουμε έναν «τρόπο ύπαρξης του σώματος ως αντικείμενο», εξήγησε.

Σχόλια περί επαγγελματισμού

Εδώ, μιλάμε για δηλώσεις που χαρακτηρίζουν ένα ρούχο «αντιεπαγγελματικό» επειδή θεωρείται «πολύ στενό», για παράδειγμα.

«Πολλά από αυτά που οι άνθρωποι σχολιάζουν σχετικά με τα ρούχα αγγίζουν τα όρια της σεξουαλικοποίησης», δήλωσε η Melissa C. Brown, κοινωνιολόγος και επίκουρη καθηγήτρια επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Santa Clara, «ειδικά για τις μαύρες γυναίκες που έχουν πιο καμπυλωτά σώματα».

Κάτι που δεν θεωρείται προβληματικό σε μια αδύνατη ή skinny γυναίκα, συχνά λαμβάνεται ως τέτοιο σε ένα πιο καμπυλωτό άτομο, εξήγησε η ίδια. Το πλαίσιο και η οικογενειακή δυναμική παίζουν επίσης ρόλο σε αυτή την κατάσταση, ειδικά όταν τα νεαρά κορίτσια μπαίνουν στην εφηβεία και το σώμα τους αλλάζει.

Οι άνθρωποι συχνά προσπαθούν να καταλάβουν ποιος είσαι και στη συνέχεια σε τοποθετούν σε κάποιο είδος αόρατης ιεραρχίας με βάση το πώς είσαι ντυμένος, εξήγησε. Το πρόβλημα με αυτό είναι ότι οι περισσότεροι από εμάς δουλεύουμε με βάση υποθέσεις και γενικεύσεις που έχουν να κάνουν με τη φυλή, το φύλο και την ταυτότητα. Ένα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι κάποιος που αποφασίζει ότι ένα άτομο που φοράει φαρδιά παντελόνια πρέπει να εμπλέκεται σε δραστηριότητες συμμοριών.

Σχόλια που αποδίδουν μια ταυτότητα με βάση τα ρούχα

Σκεφτείτε: «Μοιάζεις με μικρό ξωτικό μ’ αυτό το κοστούμι» ή «Μήπως πήρες αυτό το ρούχο σε παζάρι».

Η Beverly Propst, αντιπρόεδρος ανθρώπινου δυναμικού της Graybar Electric Company, Inc. στο Σεντ Λούις του Μιζούρι, συνιστά να αποφεύγετε δηλώσεις που μπορούν να εκληφθούν ως επικριτικές – οτιδήποτε αποδίδει μια κρίση για την ταυτότητα, την τάξη, τη φυλή ή άλλο παράγοντα που βασίζεται στην ταυτότητα στα ρούχα σας.

«Υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα που μπορούν να πάνε στραβά σε μια συζήτηση μεταξύ δύο ανθρώπων, και ιδιαίτερα μεταξύ δύο συναδέλφων», δήλωσε η Propst. Οτιδήποτε υπονοεί μια προτίμηση ή προκατάληψη με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, το φύλο ή την ηλικία κάποιου μπορεί να προκαλέσει πολύ σοβαρά προβλήματα.

Κινδυνεύετε να πληγώσετε πραγματικά τα συναισθήματα ενός συναδέλφου, γεγονός που, σύμφωνα με την Propst, μπορεί να βλάψει τόσο την ηθική υπόληψη όσο και την παραγωγικότητα.

«Νομίζω ότι η κοινωνία έχει εκπαιδεύσει τους πάντες να λένε σε ορισμένους ανθρώπους ή ορισμένους σωματότυπους (ή γυναίκες γενικά) να μην είναι τόσο θορυβώδεις- να μην είναι τολμηροί στον τρόπο που ντύνονται», δήλωσε η Full. Η εταιρεία της πραγματοποίησε πρόσφατα μια καμπάνια με τίτλο «Do the Don’t» όπου αγκάλιασε όλα αυτά τα κοινωνικά «μη’ της μόδας».

Η Full, η οποία αυτοπροσδιορίζεται ως plus-size γυναίκα, δήλωσε ότι έχει φτάσει στο σημείο να καταλαβαίνει ότι, όταν κάποιος αισθάνεται σαφώς άβολα για την γκαρνταρόμπα της, απλώς προβάλλει τις ανασφάλειές του πάνω της.

Γιατί τόσοι πολλοί άνθρωποι αισθάνονται ότι είναι εντάξει να σχολιάζουν το τι φοράει κάποιος

Το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (φυσικά) συσχετίζονται άμεσα με την τάση μας να ξεστομίζουμε τις απόψεις μας, ειδικά σε σχέση με το τι επιλέγει κάποιος να φορέσει.

«Οι άνθρωποι σχολιάζουν τα πάντα κρυμμένοι πίσω από τα πληκτρολόγιά τους. Επιβάλλουν τις αξίες τους στους άλλους με τη σημερινή κουλτούρα να είναι πολύ επικεντρωμένη στην εμφάνιση», δήλωσε η Rosenfield. Πολλοί αισθάνονται επίσης ότι τα σχόλιά τους είναι χρήσιμα με κάποιο τρόπο.

«Μακάρι να μπορούσαν όλοι να συμφωνήσουν ότι τα ρούχα είναι προσωπική επιλογή», πρόσθεσε η Rosenfield. Αν ένας άγνωστος αισθάνεται την ανάγκη να σχολιάσει την γκαρνταρόμπα σας, η Rosenfield λέει ότι είναι απολύτως αποδεκτό να απαντήσετε: «Δεν με ενδιαφέρει πραγματικά η γνώμη σας».

*Πηγή: Huffpost | Κεντρική φωτογραφία θέματος: Tenor

Sports in

Ο κόσμος του Ολυμπιακού στις εξέδρες, η στήριξη των αδερφών Αγγελόπουλων και ο… Μήτρου Λονγκ(vid)

Δείτε μέσα από την παρακάμερα της ΚΑΕ Ολυμπιακός όσα έγιναν εντός και εκτός παρκέ στον 2ο προημιτελικό με την Μπαρτσελόνα (77-69).

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024