Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
To μεγαλεπήβολο σχέδιο του Πεκίνου να εκθρονίσει τον Μάσκ στα ηλεκτρικά οχήματα

To μεγαλεπήβολο σχέδιο του Πεκίνου να εκθρονίσει τον Μάσκ στα ηλεκτρικά οχήματα

Αντί να γελάει με τον ανταγωνισμό, ο Mασκ κρούει τώρα τον κώδωνα του κινδύνου για τις απειλές από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Όταν ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Έλον Mασκ, ρωτήθηκε το 2011 για την κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων BYD – μια εταιρεία που υποστηρίζεται από τον Warren Buffett και επικεντρώνεται σε φθηνότερα εκλεκτικά οχήματα με όνομα συντομογραφία του Build Your Dreams – απλά γέλασε. «Έχετε δει το αυτοκίνητό τους;» είπε γελώντας στην τηλεόραση του Bloomberg, προσθέτοντας ότι η BYD δεν «είχε ένα εξαιρετικό προϊόν» και «η τεχνολογία δεν είναι πολύ ισχυρή», σύμφωνα με το Business Insider.

Η νεανική έκφραση ύβρεως του Mασκ ήταν (και εξακολουθεί να είναι) μοναδική, αλλά η πεποίθησή του ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας δεν αποτελούσαν απειλή ήταν κοινή σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ εκείνη την εποχή.

Πολλά μπορούν να αλλάξουν σε 13 χρόνια. Η BYD επισκίασε την Tesla το 2023 ως ο κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο. Ένα στα τρία ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται κατασκευάζεται από την εταιρεία, από 15% το 2020.

Δεν γελάει πλέον ο Μασκ

Αντί να γελάει με τον ανταγωνισμό, ο Mασκ κρούει τώρα τον κώδωνα του κινδύνου για τις απειλές από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Σε τηλεδιάσκεψη με επενδυτές τον Ιανουάριο, είπε ότι τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα θα «κατεδαφίσουν λίγο-πολύ» άλλες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες εάν τους επιτραπεί να εισέλθουν στις ΗΠΑ. Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Αμερικής έχουν επίσης αρχίσει να αναγνωρίζουν ότι πρέπει να καταλάβουν πώς να κάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φθηνά το συντομότερο δυνατό πριν η Κίνα φάει το μεσημεριανό τους.

Ενώ εταιρείες όπως η Tesla, η GM και η Ford λανσάρουν μια χούφτα ακριβών πολυτελών μοντέλων EV, οι κινεζικές εταιρείες προσφέρουν ήδη μια σειρά επιλογών σε μια σειρά από σημεία τιμών: ηλεκτρικά οχήματα εκκίνησης, ηλεκτρικά οχήματα beater, αυτά για να φτάσετε από το σημείο Α στο σημείο Β. Και ενώ οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να προσπαθούν να κερδίσουν τους καταναλωτές μόνο στη χώρα τους, το Πεκίνο σχεδιάζει ήδη να παρακάμψει τους εμπορικούς φραγμούς και να πουλήσει αυτά τα αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ.

“Η σκέψη ότι η κινεζική ποιότητα μηχανικής και σχεδιασμού δεν είναι τόσο υψηλής ποιότητας όσο οι παλαιοί κατασκευαστές αυτοκινήτων – αυτό πλέον δεν ισχύει”, είπε ο Tu Le, ιδρυτής της Sino Auto Insights, μιας συμβουλευτικής εταιρείας που επικεντρώνεται στην κινεζική αγορά EV.

Σοκ

Είμαστε μάρτυρες ενός σοκ στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία που δεν έχουμε δει από τότε που η Ιαπωνία εισήλθε στην αγορά τη δεκαετία του 1970. Η άνοδος των ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας έχει προκαλέσει έναν αγώνα που αναγκάζει τις εταιρείες να επεκτείνουν τα όρια των τεχνολογικών τους δυνατοτήτων και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να επαναπροσδιορίσουν τις ιδεολογικές βάσεις δεκαετιών εμπορικής στρατηγικής. Αυτό που διακυβεύεται δεν είναι τίποτα λιγότερο από μια αμερικανική βιομηχανία αξίας 104 δισεκατομμυρίων δολαρίων, περίπου όσο το εθνικό ΑΕΠ της Αγκόλας, και όλες τις 3 εκατομμύρια θέσεις εργασίας που το συνοδεύουν.

Υπαρξιακά διλήμματα

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει παγιδευτεί στο υπαρξιακό ερώτημα που ταλανίζει τις κοινωνίες σε όλο τον κόσμο – αξίζει τον κόπο η παγκοσμιοποίηση; Τι μας ενδιαφέρει περισσότερο, να διατηρήσουμε την αυτοκινητοβιομηχανία ή να δώσουμε στους καταναλωτές μια ποικιλία φθηνών ηλεκτρικών οχημάτων για να διαλέξουν;

“Θέλουμε να διατηρήσουμε μια αυτοκινητοβιομηχανία στις ΗΠΑ – αυτό είναι απαραίτητο για τις θέσεις εργασίας, την εθνική ασφάλεια και για άλλους τομείς της οικονομίας”, δήλωσε ο Lovely, οικονομολόγος στο Ινστιτούτο Peterson. «Αλλά τότε το ερώτημα είναι πόση προστασία χρειάζεστε, αναγνωρίζοντας ότι δεν είναι ένα δωρεάν γεύμα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι δεν συμπαθούν τους οικονομολόγους. Συνεχίζουμε να υπενθυμίζουμε στους ανθρώπους ότι τίποτα από αυτά δεν είναι δωρεάν».

Δεν μπορούμε να πούμε πώς θα εξελιχθούν όλα αυτά. Σίγουρα, οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων είναι αδύνατοι και κακοί, αλλά δεν είχαν ποτέ να αντιμετωπίσουν τις διεθνείς αγορές πριν. Το Πεκίνο έχει συνηθίσει να ασχολείται με ξένες μάρκες που εισέρχονται στην αγορά του, όχι το αντίστροφο. Για το μεγαλύτερο μέρος της ανόδου της Κίνας, λειτούργησε σε έναν συνεργατικό κόσμο. Τώρα λειτουργεί σε έναν κόσμο όπου οι σημαντικότεροι εμπορικοί εταίροι της δεν εμπιστεύονται πλέον το Πεκίνο. Τα ηλεκτρικά οχήματα συλλέγουν τόσα πολλά δεδομένα που οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής έχουν αρχίσει να πλαισιώνουν αυτή τη συζήτηση όχι μόνο για το εμπόριο αλλά και για την εθνική ασφάλεια. Αυτή είναι μια πιο δύσκολη συζήτηση για να κερδίσει η Κίνα, σύμφωνα με το BI.

Μετασχηματισμός

Στις ΗΠΑ, ο αγώνας για την αντιμετώπιση της Κίνας με την κατασκευή ενός φθηνότερου EV έχει ξεκινήσει. Η Tesla θα μπορούσε να προχωρήσει εάν εκπληρώσει την υπόσχεσή της να βγάλει το αυτοκίνητό της αξίας 25.000 δολαρίων μέχρι το 2025. Ωστόσο, η εταιρεία έχει ιστορικό καθυστερημένων λανσαρισμάτων προϊόντων, ενός συνεχιζόμενου πολέμου τιμών που βλάπτει τις ταμειακές ροές και ενός ασταθούς, αποσπασμένου από το Χ CEO για να αντιμετωπίσει. Η Big Auto αντιμετωπίζει μια πιο δυναμική United Auto Workers, πιο επιπόλαιους μετόχους και διοίκηση που δεν έχει κάνει τίποτα άλλο παρά να μείνει πίσω. Τούτου λεχθέντος, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Αμερικής έχουν εμπειρία μάχης για την επιβίωσή τους και τη νίκη. Ό,τι κι αν συμβεί, αυτό που είναι εγγυημένο είναι ένας μετασχηματισμός της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πηγή: ΟΤ

Sports in

Ισπανικός «εμφύλιος» στον τελικό του BCL

Η Μάλαγα πέρασε από τον χθεσινό δεύτερο ημιτελικό και θα αντιμετωπίσει την Τενερίφη στον τελικό του BCL.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024