Κυριακή 28 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Το Φόρουμ Δελφών και το ζήτημα των τουριστικών υποδομών

Το Φόρουμ Δελφών και το ζήτημα των τουριστικών υποδομών

Άρθρο στο ένθετο cityhub της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ.

Ένα ξεχωριστό συνέδριο αφιερωμένο στον τουρισμό της Στερεάς Ελλάδας και ειδικότερα της ευρύτερης περιοχής του Παρνασσού διοργάνωσε το Οικονομικό Φόρουμ Δελφών υπό την αιγίδα του Δήμου Δελφών και της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. Άλλωστε η ευρύτερη περιοχή από την Άμφισσα μέχρι την Λιβαδειά αποτελεί τον φυσικό χώρο του Φόρουμ. Αυτή είναι η περιοχή που δραστηριοποιείται και που εδώ και σχεδόν μια δεκαετία φροντίζει να αναδεικνύει ως μια περιοχή που προσφέρει τεράστιες δυνατότητες προόδου και ανάπτυξης με το ιδιαίτερο ιστορικό και πολιτιστικό βάρος της.

Σύμφωνα με τους διοργανωτές η εξέλιξη από ένα μικρό περιφερειακό συνέδριο σε ένα σημείο αναφοράς της ελληνικής και ευρωπαϊκής δημόσιας συζήτησης  επιβάλλει τόσο στο Φόρουμ  όσο και στους τοπικούς φορείς του τουρισμού να συντονίσουν τη δράση τους και να εντείνουν τις προσπάθειές ώστε το τουριστικό προϊόν των Δελφών και της ευρύτερης περιοχής να βελτιωθεί.

Ειδικοί του τουρισμού και συλλογικοί φορείς συζήτησαν για την αναβάθμιση της συνολικής προστιθέμενης αξίας της περιοχής ως τουριστικού προορισμού. Από την βελτίωσης των υποδομών, των παρεχόμενων υπηρεσιών μέχρι τη διασύνδεση των Δελφών με την ευρύτερη περιοχή.

Όπως αναδείχθηκε από τις συζητήσεις οι συνέργειες και η εξάλειψη κοντόφθαλμων νοοτροπιών που δεν σέβονται τον επισκέπτη αποτελούν υπαρξιακή συνθήκη για την εξελικτική πορεία και την προοπτική με όρους βιώσιμης ανάπτυξης της περιοχής.  Σε συνδυασμό με την εκπαίδευση, τις νέες τάσεις στον τουρισμό, τη χρήση των νέων τεχνολογιών και κυρίως τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία μπορεί να προκύψει η αλλαγή και να προχωρήσουμε σε ένα σύγχρονο, βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης.

Κρατικοί φορείς, επιστήμονες, ιδιώτες ανέδειξαν τον οδικό χάρτη και τις βέλτιστες πρακτικές, για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος, την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, και την αύξηση της επισκεψιμότητας για την άμβλυνση της εποχικότητας του τουρισμού σε όλη τη Στερεά Ελλάδα.

Όροι και προϋποθέσεις όπως συμφώνησαν όλοι οι ομιλητές του συνεδρίου για την προοπτική και τη βιώσιμη ανάπτυξη μιας περιφέρειας που σκοντάφτουν πολλές φορές στις δαιδαλώδης, γραφειοκρατικές διαδικασίες στην υλοποίηση βασικών υποδομών υποδοχής των επισκεπτών, στη στρεβλή ανάπτυξη μιας περιοχής η οποία δεν σχεδιάζεται με όρους μακροπρόθεσμης ανάπτυξης αλλά βασίζεται στη νοοτροπία του ευκαιριακού κέρδους, που υποβαθμίζει το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών απέναντι στο απαιτητικό κοινό του σύγχρονου τουρισμού. Έλλειμμα παρουσιάζεται και στη διασύνδεση όλων των εναλλακτικών προτάσεων που συνθέτουν την αυθεντικότητα της προσφερόμενης εμπειρίας, που αποτελεί το κυρίαρχο κριτήριο που θέτει ο σύγχρονος επισκέπτης στην επιλογή του προορισμού του.

Οι θεματικές ενότητες

Το συνέδριο που σε 7 συνολικά θεματικές ενότητες, ανέδειξε την θέληση του μεγαλύτερου μέρους των επαγγελματιών του τουρισμού της περιοχής για επιτάχυνση της εκσυγχρονιστικής πορείας των Δελφών και ευρύτερα της Στερεάς Ελλάδας στον τουρισμό.  Μία προσπάθεια σύζευξης εμπειριών, ικανών να μετατρέψουν τόσο τον ομφαλό της γης όσο και την περιφέρεια στην οποία ανήκει, σε έναν πρότυπο και σύγχρονο τουριστικό προορισμό.

Στις πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις και τοποθετήσεις των ομιλητών του συνεδρίου μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται οι: Παναγιώτης Ταγκαλής, Δήμαρχος Δελφών, Παναγιώτα Διονυσοπούλου, Διευθύντρια Τουριστικής Πολιτικής στο Υπουργείο Τουρισμού, Γιώργος Ζερβός, Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ-ΤΣ Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Άγγελος Καλλίας, Γενικός Γραμματέας, ΠΟΞ, Νίκος Διαμαντόπουλος, Γενικός Διευθυντής της Marketing Greece προέκυψε ότι και χρηματοδοτικά εργαλεία διατίθενται για την αναβάθμιση και δημιουργία εγκαταστάσεων στο τριτογενή τομέα και η απαιτούμενη γνώση προσφέρεται προκειμένου οι Δελφοί και η Στερεά να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις του τουρισμού και το κράτος στο μέτρο των δημοσιονομικών δυνατοτήτων και των προτάσεων που κατευθύνονται από τα κάτω προς τα πάνω προχωρά, έστω και με καθυστερήσεις, σε στοχευμένα έργα υποδομής.

Όπως προέκυψε και από τις συζητήσεις, η τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση ως οι εγγύτεροι βαθμοί διοίκησης στον πολίτη σχεδιάζουν και διεκδικούν την κατεύθυνση αλλαγής της προοπτικής του τόπου με τους φορείς του πολιτισμού, ενισχύουν τις δραστηριότητές τους στοχεύοντας στην εξωστρέφεια για την ενίσχυση της επισκεψιμότητας στις περιοχές τους.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν οι συμμετέχοντες, ανάμεσά τους επαγγελματίες του τουρισμού, εκπρόσωποι οργανισμών, επιχειρήσεων και στελέχη του Digital Marketing, καθώς και επιστήμονες και παραγωγικοί φορείς, οι διαδοχικές κρίσεις, η κρίση αξιών, το έλλειμμα εκπαίδευσης και κατάρτισης κατοίκων και επιχειρηματιών στη χρήση των νέων τεχνολογιών και η ανεπάρκεια πρωτογενούς και άμεσης ενημέρωσης για τα νέα δεδομένα που διαμορφώνουν το παγκόσμιο τουριστικό περιβάλλον, δημιουργούν συνθήκες περιστασιακού οφέλους και ταυτόχρονη υποβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.

Ένας εκπληκτικός τουριστικός προορισμός όπως η Δελφοί και η ευρύτερη περιοχή,  πλούσια σε πολιτιστική και φυσική κληρονομιά, που προσφέρει αξεπέραστες εμπειρίες μέσω των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της, με αρχαιολογικά αξιοθέατα, παραδοσιακά χωριά, καταπράσινα βουνά και καταπληκτικές ακτές μέσω της ολοκληρωμένης στρατηγικής εφαρμογής του ψηφιακού μάρκετινγκ μπορεί να κερδίσει περισσότερους ταξιδιώτες και να απογειώσει το brand στους αντίστοιχους κλάδους που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

Η δημιουργία ποιοτικών εμπειριών για τους επισκέπτες μέσω της προώθησης της γαστρονομίας και της ελληνικότητας των γεύσεων με τη χρήση τοπικών παραδοσιακών προϊόντων, είναι ζωτικής σημασίας και θα συμβάλλει στην εξωστρέφεια της Στερεάς Ελλάδας.

Η διατήρηση του περιβάλλοντος,  η προστασία και ανθεκτικότητα του φυσικού και πολιτιστικού κληρονομήματος στη νέα εποχή της κλιματικής κρίσης είναι βασικοί παράγοντες για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας στην ανάπτυξη που επιχειρείται μέσω των συνεργειών.

Η προστασία της μαγείας του Δελφικού τοπίου, του αρχαιολογικού χώρου των Δελφών, της ανάδειξης των μνημείων της ευρύτερης περιοχής μέσω μελετών και έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη ή σχεδιάζονται καθώς και εκπαιδευτικά προγράμματα κυρίως σε παιδιά για τη γνώση της ιστορικότητας της περιοχής, είναι η προστιθέμενη αξία στο brand της περιοχής.

Η ενίσχυση της παρουσίας των Δελφών και της Στερεάς στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη των επισκεπτών και η ποιότητα των εμπειριών και των παρεχόμενων υπηρεσιών ξεκινάει και καταλήγει στους κατοίκους της περιοχής.

 *Άρθρο του Απόστολου Τσοράκη επικεφαλής cityhub τοπικής αυτοδιοίκησης

Sports in

Το «άστρο» του Τσάμπι Αλόνσο: Δεν έχει υπάρχει αυτό που έχει κάνει φέτος η Λεβερκούζεν (vids)

Η Λεβερκούζεν σε 10 ματς στη φετινή σεζόν σε Μπουντεσλίγκα, Europa League και Κύπελλο έχει γλιτώσει την ήττα ή έχει πάρει τη νίκη με γκολ στις καθυστερήσεις.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 28 Απριλίου 2024