«Παράνομη η μετάταξη του σταθμάρχη» – «Καρφιά» κατά Καραμανλή στην Εξεταστική
Τον πρώην υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή «καίνε» οι καταθέσεις στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών.
Μια σειρά τραγικών λαθών και παραλήψεων, καθώς και παράνομων ενεργειών υπογράμμισε ο πρόεδρος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων -που εξέδωσε το πόρισμα Γεραπετρίτη- Ιωάννης Χαλκιάς, καταθέτοντας στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Όπως τόνισε ο κ. Χαλκιάς η μετάταξη του σταθμάρχη της Λάρισας ήταν «προδήλως παράνομη», καθώς είχε ξεπεράσει το ηλικιακό όριο. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, η αίτηση του σταθμάρχη «έπρεπε να πεταχτεί στα σκουπίδια», μιας και ο σταθμάρχης ήταν 58 ετών, όταν το ηλικιακό όριο ήταν τα 48 έτη.
Για κάλυψη «προσωπικών αναγκών» μέσω της κινητικότητας στο Δημόσιο μίλησε ο Ιωάννης Χαλκιάς
Αντιθέτως, η αίτηση έγινε δεκτή, το αρμόδιο τριμελές συμβούλιο και η αρμόδια επιτροπή είχαν εγκρίνει τη μετάταξη, η οποία ολοκληρώθηκε με την υπουργική απόφαση του τότε υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.
Παράλληλα, ο Ιωάννης Χαλκιάς υπογράμμισε ότι η κινητικότητα στο Δημόσιο πολλές φορές δεν καλύπτει ανάγκες της υπηρεσίας, αλλά «προσωπικές ανάγκες».
Οι ευθύνες και το ETCS
Επίσης, ο κ. Χαλκιάς αναφέρθηκε στις ευθύνες που είχαν τα εμπλεκόμενα πρόσωπα, όπως ο σταθμάρχης και οι μηχανοδηγοί των δύο αμαξοστοιχιών, τονίζοντας ότι φέρουν «θανάσιμες ευθύνες» για το δυστύχημα.
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο κ. Χαλκιάς συμπλήρωσε ότι ο μηχανοδηγός έπρεπε να σταματήσει την αμαξοστοιχία και ότι η συνεννόηση του, με τον σταθμάρχη ήταν «καφενειακή».
Επισήμανε επίσης ότι «και οι μηχανοδηγοί (έπρεπε) να τηρούν ευλαβικά τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, που, παρότι έχει τα χάλια του, θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί το ατύχημα».
«Ευθύνες ο σταθμάρχης, ευθύνες ο επιθεωρητής που τον όρισε, και (τον άφησε) μόνο του, ευθύνες ενδεχομένως οι άλλοι δύο σταθμάρχες που έφυγαν αντί για τις 11 η ώρα νωρίτερα, ευθύνες στη διεύθυνση κίνησης του ΟΣΕ, στη διεύθυνση προσωπικού, ευθύνες στην ΕΡΓΟΣΕ, ευθύνες προφανώς στη ΡΑΣ, ευθύνες προφανώς στην Hellenic Train γιατί ακριβώς και οι μηχανοδηγοί της είχαν ευθύνη στο όλο δυστύχημα, ευθύνη προφανώς και στο υπουργείο διότι ως εποπτεύoν όλου του τομέα των σιδηροδρόμων προφανώς κάποια πράγματα έπρεπε να έχουν γίνει καλύτερα, κάποιες ρυθμίσεις έπρεπε να είναι πιο επιτυχείς» συμπλήρωσε.
Παράλληλα, σε ερώτηση για το εάν είχε αποφευχθεί το τραγικό δυστύχημα αν λειτουργούσε το σύστημα αυτόματης πέδησης, ο πρόεδρος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων τόνισε ότι το ETCS «θα είχε σταματήσει το τρένο».
- Αγρότες: Εξαπλώνονται οι κινητοποιήσεις των αγροτών σε ολόκληρη την χώρα – «Δεν θα φύγουμε από τα μπλόκα»
- Αλέξης Γρηγορόπουλος: Διαδηλώσεις σε όλη τη χώρα 17 χρόνια μετά την εξέγερση των δεύτερων «Δεκεμβριανών»
- Ελένη Φουρέιρα: Κορυφαία γυναίκα καλλιτέχνις της χρονιάς στο Spotify
- Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (6/12): Πού θα δείτε Ολυμπιακός – ΟΦΗ και τα κορυφαία πρωταθλήματα της Ευρώπης
- Σαλαμίνα: Νέο βίντεο ντοκουμέντο από τα γενέθλια της 75χρονης – Πώς οδηγήθηκε στη φυλακή η νύφη της
- Βασιλιάς Κάρολος: Κουρτίνες από παλάτι του έγιναν κάλτσες για φιλανθρωπία