Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2024
weather-icon 21o
Porsche Macan EV: Σε νέα εποχή

Porsche Macan EV: Σε νέα εποχή

To δεύτερο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Porsche παίρνει την μορφή της δημοφιλούς Macan η οποία υπόσχεται μια νέα εποχή EV επιδόσεων χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό

Μετά από μια μακροσκελή εκστρατεία teaser, η Porsche πραγματοποίησε τα αποκαλυπτήρια της νέας και αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης της Macan η οποία, ακριβώς λόγω της ηλεκτρικής μετάβασης, εκτός του προφανούς, δηλαδή της νέας τεχνολογίας, έχει αλλάξει αρκετά τόσο σε επίπεδο σχεδίασης όσο και από εξοπλιστικής άποψης.

Ειδικότερα, η νέα Porsche Macan έχει αυξήσει το συνολικό της μήκος, σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις της, κατά 5,0 εκατοστά, με το αντίστοιχο μέγεθος να διαμορφώνεται σε 4,78 μ. Το ύψος και το πλάτος παραμένουν απαράλλακτα με την Macan να διατηρεί μεν τη γνώριμη σιλουέτα που την καθιέρωσε, αλλά υιοθετώντας μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση σε ό,τι αφορά τις επιμέρους λεπτομέρειες.

Χαρακτηριστική είναι η προσέγγιση στα φώτα τα οποία υιοθετούν μια διαιρούμενη, δύο επιπέδων λογική με τα ανώτερα σώματα να ενσωματώνουν τετραπλά LED, έχοντας τον ρόλο των φωτών ημέρας ενώ τα χαμηλότερα τοποθετημένα κεντρικά σώματα ενσωματώνουν τεχνολογία matrix.

To μυώδες αμάξωμα δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην αεροδυναμική, θυμίζοντας περισσότερο μια λογική coupe SUV όπως προκύπτει από το τόξο της οροφής και η μικρότερη, έντονα κεκλιμένη επιφάνεια του πίσω παρμπρίζ σε σχέση με την συμβατική Macan.

Τα φώτα πίσω μιμούνται την αισθητική των αντίστοιχων της Taycan δημιουργώντας τον απαραίτητο ηλεκτρικό «συνειρμό». Υπό το σκεπτικό της βέλτιστης αεροδυναμικής, η Macan διαθέτει ενεργό spoiler πίσω με τρείς θέσεις ρύθμισης, αναλόγως την ταχύτητα ενώ το μπροστινό τμήμα διαθέτει επίσης ενεργές γρίλιες στις εισαγωγές αέρα που ανοιγοκλείνουν αναλόγως τις συνθήκες. Ως αποτέλεσμα η ηλεκτρική Macan εμφανίζει αεροδυναμικό συντελεστή 0.25 έναντι 0.36 στις συμβατικές εκδοχές του μοντέλου.

Στα ενδότερα, οι αλλαγές είναι πολύ εκτεταμένες, ξεκινώντας ήδη από την σχεδίαση των θυρών οι οποίες δεν θα διαθέτουν άνω πλαίσιο όπως στα coupe SUV. Το βλέμμα ωστόσο τραβά η τριπλέτα των οθονών που παρεπιδημούν στο ταμπλό σε ένα ψηφιακό tour de force που αποτελείται από οθόνες 12,6 ιντσών για το infotainment, 10,9 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια ακόμα 10,9 ιντσών μπροστά από τον συνοδηγό για την ψυχαγωγία του, με τεχνολογία που να μην είναι ορατή από τον οδηγό εν κινήσει.

Σαν να μην ήταν αρκετά αυτά, οι οθόνες συμπληρώνονται από Head-up Display με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας. Παρά την αφθονία σε οθόνες, ο κλιματισμός έχει τα «δικά» του χειριστήρια τα οποία βρίσκονται χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα και είναι μεν αφής αλλά προσφέρουν ένα απτικό feedback με την χρήση τους. Παράλληλα ο επιλογέας ταχυτήτων έχει μετακινηθεί δεξιά από την κολώνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα όπου φιλοξενείται και μια ευμεγέθης επιφάνεια για την επαγωγική φόρτιση κινητών τηλεφώνων.

Η Macan υπόσχεται περισσότερη άνεση για τους επιβαίνοντες του πίσω καθίσματος παρά την coupe λογική ενώ ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 540 λίτρα (+127 λίτρα σε σχέση με την συμβατική Macan) συν 84 λίτρα από το μπροστινό “frunk”.

Αφετηρία για την Macan EV, αποτελεί η καινούρια αρχιτεκτονική Premium Platform Electric (PPE) η οποία έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Audi, εξ ου και θα αποτελέσει την βάση για το συναφές τεχνολογικά επικείμενο Q6 e-tron. Αρχικά η Porsche ανακοινώνει δύο εκδόσεις για την Macan, τις 4 και Turbo αν και δεδομένα θα υπάρξουν προοδευτικά περισσότερες μεταξύ των οποίων οι 4S και η GTS αλλά και ενδεχομένως, μια εισαγωγική με ένα ηλεκτρικό μοτέρ.

Κοινή συνισταμένη και των δύο εκδόσεων αποτελεί η παρουσία δύο μοτέρ τα οποία εξασφαλίζουν (και) τετρακίνηση καθώς και μπαταρία 100 kWh. Η πρώτη έκδοση Macan 4 αποδίδει 407 ίππους  και 650 Nm ροπής ενώ η Macan Turbo 639 ίππους και 1.130 Nm ροπής ενώ η ηλεκτρική αυτονομία τους διαμορφώνεται σε 613 και 591 χλμ. αντίστοιχα. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική επωφελείται από κύκλωμα 800 Volt η οποία επιτρέπει την επαναφόρτιση της μπαταρίας με ισχύ έως 270 kW σε ταχυφορτιστή DC.

Τις προδιαγραφές του μοντέλου, ανεξαρτήτως έκδοσης συμπληρώνει σύστημα τετραδιεύθυνσης το οποίο μπορεί να στρέψει τους πίσω τροχούς έως και κατά 5 μοίρες μειώνοντας τον κύκλο στροφής σε 11,1 μέτρα αλλά και παρεχόντας περισσότερη ευστάθεια  στις υψηλές ταχύτητες.

Προαιρετικά διατίθεται και ενεργή ανάρτηση PASM με τεχνολογία δύο βαλβίδων και μεγαλύτερο φάσμα ρύθμισης αναλόγως με τις προτιμήσεις και την επιλογή του προγράμματος οδήγησης. Για την καλύτερη διαχείριση της άφθονης ισχύος και την ομαλή μετάδοσή της στην άσφαλτο, αμφότερες οι εκδόσεις διαθέτουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό στον πίσω άξονα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στη Γερμανία όπου η διαδικασία παραγγελιών έχει ήδη ανοίξει με την προοπτική οι πρώτες παραδόσεις να πραγματοποιηθούν από το καλοκαίρι, οι τιμές ξεκινούν από 83.993 ευρώ για την Macan 4 και από 114.576 ευρώ για την Turbo.

Sports in

«Ξενοδοχείο ο παράδεισος» η φυλακή του Ντάνι Άλβες (pics+vid)

Κελί με μονό κρεβάτι, καφετέριες, αίθουσες με υπολογιστές και ίντερνετ, γήπεδα, γυμναστήρια ακόμα και πισίνα διαθέτει η φυλακή που βρίσκεται ο Ντάνι Άλβες.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2024