Ηιταλική κυβέρνηση, φέρεται, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες να επεξεργάζεται ένα νέο σχέδιο επιδοτήσεων για την διάδοση της ηλεκτροκίνησης το οποίο θα στοχεύσει στην ενθάρρυνση των καταναλωτών με χαμηλά εισοδήματα να αντικαταστήσουν τα παλαιότερης τεχνολογίας συμβατικά οχήματά τους με αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Ειδικότερα βάσει των διαθέσιμων πληροφοριών τα νέα κίνητρα συνολικού ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ θα έχουν την μορφή επιδοτήσεων που θα φτάνουν έως και τα 13.750 ευρώ και θα απευθύνονται σε πολίτες με εισοδήματα έως 30.000 ευρώ ετησίως που έχουν στην κατοχή τους οχήματα τεχνολογίας Euro 3 ή/και παλαιότερα, (δηλαδή εικοσαετίας και πλέον).

Ο στόχος του νέου πλάνου επιδοτήσεων είναι να ανανεώσει τον ιταλικό στόλο αυτοκινήτων ο οποίος αποτελεί από τους πολυπληθέστερα παλαιότερους της Ευρώπης καθώς σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία των Ιταλών, εκτιμάται ότι κυκλοφορούν στους δρόμους της γείτονος πάνω από έντεκα εκατομμύρια οχήματα τεχνολογίας Euro 3 και παλαιότερα.

Ταυτόχρονα με την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, το νέο κυβερνητικό πλάνο θα στοχεύσει και στην στήριξη της τοπικής αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς θα υπάρξει ειδική μνεία, που θα ενθαρρύνει πολίτες χαμηλών εισοδημάτων να αγοράζουν αυτοκίνητα «Made in Italy».

Να σημειωθεί ως προς αυτό ότι προσφάτως οι Γάλλοι παρουσίασαν ένα εξαιρετικά περίπλοκο πλάνο επιδοτήσεων για ηλεκτρικά οχήματα το οποίο λαμβάνει υπόψη την γεωγραφική προέλευση σε επίπεδο παραγωγής προκειμένου να καθορίσει τα συνολικά επίπεδα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ενός αυτοκινήτου με βάση όλα τα στάδια –από την παραγωγή έως την μεταφορά και τη διάθεση- και το οποίο ουσιαστικά καθιστά μη επιλέξιμα για επιδότηση ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παράγονται στην Κίνα.

Βάσει των όσων έχουν γίνει γνωστά, το πλήρες σχέδιο θα ανακοινωθεί, αρχικά στις αυτοκινητοβιομηχανίες στις αρχές Φεβρουαρίου για να τεθεί σε ισχύ λίγο αργότερα.