Κυριακή 28 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
ΗΠΑ: Είναι εκατομμυριούχος και όμως τσιγκουνεύεται να αφήσει φιλοδώρημα

ΗΠΑ: Είναι εκατομμυριούχος και όμως τσιγκουνεύεται να αφήσει φιλοδώρημα

Ένας αυτοδημιούργητος εκατομμυριούχος εξηγεί γιατί τσιγγουνεύεται να αφήσει φιλοδώρημα και πιστεύει πως η αιτιολόγηση της τσιγγουνιάς του το δικαιολογεί!

Ένας αυτοδημιούργητος τσιγγούνης από οικογένεια τσιγγούνηδων παλεύει για το virality, προσπαθώντας να υπερασπιστεί το δικαίωμά του να έχει καβούρια στις τσέπες. Ο Financial Samurai συγγραφέας best seller βιβλίων διαχείρισης χρημάτων – κατά κόσμον – Σαμ Ντόγκαν εξηγεί σε ποιες περιπτώσεις είναι ο πιο μίζερος άνθρωπος του κόσμου και μάλιστα έφτιαξε μια ολόκληρη φιλοσοφία για να αιτιολογήσει την τσιγγουνιά του..

Είναι εντυπωσιακή η ομοιότητα με τον χαρακτήρα του Mister Pink από το Reservoir Dogs του Κουέντιν Ταραντίνο, όπου ο ηθοποιός Στιβ Μπουσέμι έγραψε ιστορία ως ο τσιγκούνης που τον κέρασαν και αρνούνταν να αφήσει ένα δολάριο φιλοδώρημα. Είναι ο ιδανικός πελάτης να του προτείνουμε λίγο…γκολφ με κοινό!

Είναι η κλασσική περίπτωση «γκουρού» των οικονομικών που απευθύνεται σε ρηχό κοινό με ένα πόνημα click-bait

Αντίστοιχα, ο Σαμ Ντόγκαν όχι μόνο ενοχλείται που θεωρείται αυτονότητο το να αφήσεις tips, αλλά μπαίνει στον κόπο να γράψει άρθρο στο CNBC διαφημίζοντας την…μιζέρια του! Γνωρίζοντας βέβαια τον συγκεκριμένο ανθρωπότυπο, είναι σίγουρο πως και στις περιπτώσεις που δηλώνει πως αφήνει φιλοδώρημα, αποκλείεται να το κάνει.

«Σήμερα, είμαι αυτοδημιούργητος εκατομμυριούχος. Αλλά δεν έχω ξεχάσει ποτέ πόσο σκληρές είναι οι δουλειές των υπηρεσιών και θέλω να είμαι γενναιόδωρος παρότι επιδιώκω να διατηρήσω την περιουσία μου. Τελευταία, όμως, έχω παρατηρήσει ότι το φιλοδώρημα δεν είναι πλέον μια εθελοντική εκδήλωση ευγνωμοσύνης. Έχει γίνει μια ενσωματωμένη προσδοκία – και μάλιστα ακριβή». Είναι η κλασσική περίπτωση (βλάβης) life coach των οικονομικών που απευθύνεται σε ρηχό κοινό με ένα πόνημα click-bait. Σας αφήνουμε με έναν από τους πιο μίζερους ανθρώπους των Χριστουγέννων και σας συμβουλεύουμε να πράξετε τα αντίθετα!

1. Σε σημείο πώλησης όπου δεν παρέχεται υπηρεσία

«Ας υποθέσουμε ότι πηγαίνετε στο εμπορικό κέντρο και αγοράζετε ένα γλυκό που εμφανίζεται στον μπροστινό πάγκο. Ο υπάλληλος χρησιμοποιεί μια λαβίδα για να τοποθετήσει το γλυκό σε μια καφέ χάρτινη σακούλα, πληκτρολογεί το κόστος στο ηλεκτρονικό περίπτερο και σας το γυρίζει».

«Βλέπετε τις προεπιλεγμένες επιλογές φιλοδωρήματος 15%, 20%, 25% ή καθόλου φιλοδώρημα. Συνήθως πατάω το κουμπί χωρίς φιλοδώρημα ή προσαρμόζω το ποσοστό σε αυτό που θεωρώ πιο λογικό», δήλωσε στο CNBC.

 «Το ίδιο ισχύει και για τον καφέ, εκτός αν έχω αναπτύξει προσωπική σχέση με τον υπάλληλο ή αν σου φτιάχνει τη διάθεση κάθε πρωί».

 Σε αυτή την περίπτωση παρότι σεβαστό να μην αφήσεις φιλοδώρημα για τον όποιον λόγο του, το ανησυχητικό είναι πως αφήνει σε αυτόν που θα προσπαθήσει να του φτιάξει την διάθεση.

Οποιοσδήποτε εργαζόμενος στην εστίαση ή το take away μπορεί να διαβεβαιώσει πως η εργασία του είναι δύσκολη και πως πολλά από τα επαγγέλματα που υποννοεί δεν είναι κλόουν ή ανιματέρ να του λένε αστεία ή πόσο όμορφος είναι για να του φτιάξουν την διάθεση. Οι εργαζόμενοι οφείλουν να είναι τυπικά ευγενικοί και όχι διασκεδαστές.

Στην Ελλάδα όσοι δεν θέλουν να αφήσουν φιλοδώρημα, «δεν πιστεύουν στο φιλοδώρημα», πληρώνουν με κάρτα.

2. Παραλαμβάνοντας μια παραγγελία για φαγητό απ’ έξω

«Μια από τις πιο αμήχανες καταστάσεις φιλοδωρήματος είναι όταν φτάνετε σε ένα εστιατόριο πριν να είναι έτοιμη η παραγγελία σας to-go. Καθώς κάθεστε ή στέκεστε περιμένοντας, μπορεί να κάνετε κάποια κουβεντούλα με το άτομο που εργάζεται εκεί».

«Όταν τελικά έρχεται ο λογαριασμός, υπάρχει μια επιταγή με τη λέξη «φιλοδώρημα» κάτω από το συνολικό ποσό. Τι κάνετε;»

«Σπάνια διστάζω να περάσω μια οριζόντια γραμμή στο πεδίο του φιλοδωρήματος. Δεδομένου ότι δεν παρασχέθηκε καμία υπηρεσία, δεν χρειάζεται να δοθεί φιλοδώρημα. Δεν θα έπρεπε να δίνω φιλοδώρημα σε έναν υπάλληλο επειδή απλώς επειδή με χαιρέτησε».

«Τώρα, αν φτάσω νωρίς στο εστιατόριο και ο μπάρμαν με καλωσορίζει να καθίσω, μου βάζει ένα ποτήρι νερό και μου σερβίρει ψωμί με βούτυρο, ένα μικρό φιλοδώρημα είναι σωστό».

Κακόμοιρος εκατομμυριούχος… Συμβουλεύει τους wanna be πλούσιους -που στο 99% των περιπτώσεων δεν θα γίνουν ποτέ- πως πρέπει να τους αλοίφουν βούτυρο για να αφήσουν φιλοδώρημα. Συνεχίζοντας, αν η παραγγελία δεν είναι πληρωμένη και πρόκειται για κατάστημα που παραγγέλνεις συχνά, μπορεί να αγνοηθούν αυτού του είδους τις συμβουλές. Καλό είναι να αφήνει κανείς φιλοδώρημα στον ψήστη, τον τυλιχτή ή τον εργαζόμενο στην κουζίνα που είναι και αυτοί που βγάζουν σπάνια φιλοδωρήματα ή έχουν ένα μικρό ποσοστό από τους σερβιτόρους.

΄’΄λ΄’

3. Πληρώνοντας έναν τεχνίτη για επισκευές στο σπίτι

«Όταν ένας υδραυλικός, ηλεκτρολόγος, εργολάβος ή τεχνίτης έρχεται στο σπίτι μου για να φτιάξει κάτι, παρόλο που παρέχει μια υπηρεσία, δεν δίνω φιλοδώρημα».

«Οι τεχνίτες συχνά χρεώνουν ένα ελάχιστο ποσό επίσκεψης και ένα ωρομίσθιο. Ανάλογα με το πού ζείτε, η ωριαία αμοιβή μπορεί να είναι εκατοντάδες δολάρια. Όταν σας παρέχουν τον λογαριασμό, δεν υπάρχει επιλογή για το πού να αφήσετε φιλοδώρημα. Μπορεί επίσης να είναι αμήχανο και για τα δύο μέρη να ανταλλάσσουν μετρητά σε όρους φιλοδωρήματος».

«Φυσικά, αν ο υδραυλικός μου φτιάξει με επιτυχία μια διαρροή που με ενοχλούσε για χρόνια, αφήνω ένα γενναιόδωρο φιλοδώρημα»!

Φυσικά η τελευταία πρόταση είναι ακόμα ένα ψέμα του συγγραφέα, που νομίζει πως γράφει σε αυτοβιωματικό ποστ στο Facebook. Είναι κατανοητό να μην αφήσει κάποιος φιλοδώρημα για μια υπηρεσία που γνωρίζει πως τα χρήματα πάνε στον ίδιο τον εργαζόμενο/επιχειρηματία. Εφόσον όμως ο πελάτης είναι ευχαριστημένος και υπάρχει επαγγελματισμός, μπορεί κανείς να αφήσει φιλοδώρημα στους βοηθούς ή σε όλο το συνεργείο, να πιουν τον επόμενό τους καφέ στην υγειά του.

Αν ένα συνεργείο τοποθετήσει κλιματισμό, τρυπήσει και σκεφτεί να μην γεμίσει το σπίτι με σκόνες (υπάρχει το τρικ με ηλεκτρική κάτω από το τρυπάνι ή με τοποθέτηση χαρτονιών) αυτό είναι κάτι που ο οποιοσδήποτε το εκτιμά ιδιαίτερα. Αντίστοιχα αν βρεις το σπίτι σου όπως το άφησες και ο εργαζόμενος πάρει μαζί του οποιονδήποτε παλιό μηχανισμό στον οποίο σου τοποθέτησε ανταλλακτικό, γιατί να μην αφήσεις φιλοδώρημα και μάλιστα καλό;

Αν ο εργαζόμενος είναι όπως πρέπει γιατί να μην αφήσεις φιλοδώρημα;

Πόσο πρέπει να είναι το φιλοδώρημα

«Ο γενικός μου κανόνας είναι ότι όσο περισσότερο εκτιμώ την υπηρεσία, τόσο περισσότερα θα δώσω ως φιλοδώρημα. Δεν έχω κανένα πρόβλημα να μην αφήσω φιλοδώρημα σε κάποιον που παρέχει κακή εξυπηρέτηση, είναι προσβλητικός ή μου φέρεται άσχημα» (σ.σ. Η πρώτη φορά που μιλά λογικά).

«Εδώ είναι τα γενικά ποσοστά φιλοδωρήματος που χρησιμοποιώ»:

  • 10%: (μεγάλη αναμονή, ξέχασα μια παραγγελία)
  • 15%: Βασικό επίπεδο (καλή εξυπηρέτηση, τίποτα το ασυνήθιστο)
  • 20%: Εξαιρετική εξυπηρέτηση (ο πάροχος υπηρεσιών ή/και το κατάστημα με έκανε να νιώσω καλά που ήρθα)
  • 25%: Εξαιρετική εξυπηρέτηση (υπερέβησαν τα εσκαμμένα, όπως ότι έφτιαξαν μια ειδική τούρτα για τα γενέθλιά μου, με έβαλαν μέσα την τελευταία στιγμή, μου πρόσφεραν ένα ποτό ή ένα πιάτο)
  • 30%: Όταν ένα αγαπημένο κατάστημα έχει περάσει δύσκολες στιγμές ή έχει υποστεί βανδαλισμούς ή διαρρήξεις

Είναι σαφές πως οποιοδήποτε κέρασμα πρέπει να ανταποδίδεται με κάποιου ύψους φιλοδώρημα, ακόμα και αν είναι μικρότερο του κερασμένου προϊόντος.

Οι καλύτερες εναλλακτικές λύσεις για το φιλοδώρημα

«Η συμβουλή μου για τις περιπτώσεις που απλά δεν έχετε την πολυτέλεια να δώσετε φιλοδώρημα ή να δώσετε όσα αναμένονται, είναι να συστήσετε το άτομο ή την επιχείρηση σε άλλους. Όσο περισσότερους ανθρώπους ενημερώσετε γι’ αυτό, τόσο το καλύτερο».

«Ένας άλλος τρόπος για να βοηθήσετε μια επιχείρηση είναι να αφήσετε μια θετική κριτική στο διαδίκτυο. Όσο πιο λαμπρή είναι η κριτική, τόσο περισσότερη δουλειά θα λάβει το άτομο ή η επιχείρηση. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δείξετε την εκτίμησή σας χωρίς να σπάσετε την τράπεζα».

Η υπέροχη θεότητα που ονομάζεται Σαμ Ντούγκαν, ένας αυτοδημιούργητος μίζερος εκατομμυριούχος, έκλεισε το άρθρο του με λόγους να δικαιολογήσετε τον εαυτό σας αν δεν αφήσετε φιλοδώρημα. Να υπάρχει γραπτά πως οι αμερικανοί είναι οι πλέον τυπικοί στο ζήτημα του φιλοδωρήματος σε όλο τον κόσμο και διαφέρουν απόλυτα από τον αρθρογράφο. Μάλιστα στις ΗΠΑ το φιλοδώρημα στα εστιατόρια δεν είναι προαιρετικό.

Sports in

Μεγαλώνει ο μύθος του Ολυμπιακού: 42ος ευρωπαϊκός τελικός

O oργανισμός του Ολυμπιακού συνεχίζει να γράφει ιστορία και μετά την τεράστια επιτυχία της ομάδας χάντμπολ, έφτασε τους 42 ευρωπαϊκούς τελικούς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 28 Απριλίου 2024