Τρίτη 30 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
McLaren Solus GT: Aπό την εικονική στην… πραγματικότητα του Goodwood

McLaren Solus GT: Aπό την εικονική στην… πραγματικότητα του Goodwood

H βρετανική φίρμα μεταφέρει στην πραγματικότητα του βρετανικού φεστιβάλ ταχύτητας ένα αυτοκίνητο βγαλμένο από τις πίστες του Gran Turismo παρουσιάζοντας μιας απολύτως ρεαλιστική όσο και εξωπραγματική εκδοχή του

H βρετανική φίρμα αποκάλυψε στο Goodwood το οικείο από την εικονική πρότασή της για το παιχνίδι Gran Turismo, McLaren Ultimate Vision με τη διαφορά ότι πλέον πρόκειται για ένα απολύτως λειτουργικό hypercar το οποίο θα διατεθεί προς πώληση και πραγματοποιεί στη βρετανική διοργάνωση την πρώτη του δημόσια εμφάνιση ως προπαραγωγής πρωτότυπο.

Όπως αντιλαμβάνεται κανείς από την προσέγγιση στον σχεδιασμό, το Solus GT έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για χρήση σε πίστα χωρίς να περιορίζεται από τις προδιαγραφές κάποιας συγκεκριμένης αγωνιστικής διοργάνωσης. Με αυτό το σκεπτικό η παρεπόμενη έκδοση παραγωγής αναμένεται να διατηρήσει την ιδιάζουσα καμπίνα η οποία αντλεί την έμπνευση για τον σχεδιασμό της από τα μαχητικά αεροσκάφη ενώ το ίδιο ισχύει και για τον κυλιόμενο τρόπο με τον οποίο ανοίγει προκειμένου να εισέλθει κανείς στο εσωτερικό.

Οι υπόλοιπες επιφάνειές της έχουν σμιλευτεί υπακούοντας στις πλέον υψηλές αεροδυναμικές προδιαγραφές ώστε να εξασφαλίζεται ταυτόχρονα η μέγιστη ευελιξία υπό ακραία επιτάχυνση αλλά και η παραμονή του στο οδόστρωμα υπό πίεση.

Εκτός από την αεροδυναμική η χαώδης εισαγωγή αέρα πάνω στην οροφή αναλαμβάνει να τροφοδοτεί με οξυγόνο τον ατμοσφαιρικό V10 κινητήρα των λίτρων ενώ η παρουσία της δύο τμημάτων πτέρυγας στο πίσω τμήμα συνεργάζεται με τον αεροδυναμικό διαχύτη προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή παραγωγή κάθετης δύναμης.

Σε ό,τι αφορά την ισχύ του κινητήρα, αυτή διαμορφώνεται σε 840 ίππους και 650 Nm ροπής εξασφαλίζοντας στο βρετανικό hypercar την δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα αλλά και μια σαφή διαφοροποίηση από τα υπόλοιπα μοντέλα της McLaren που στην πλειονότητά τους εφοδιάζονται με turbo V8 κινητήρα η V6 σε υβριδική διαμόρφωση.

Να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής της McLaren, o κινητήρας έχει τοποθετηθεί κατά τέτοιο τρόπο αποτελώντας μέρος του πλαισίου και καταργώντας την ανάγκη για την παρουσία πίσω υποπλαισίου. Συνδυάζεται με σειριακό κιβώτιο επτά σχέσεων όπως επιβάλει ο αγωνιστικός προσανατολισμός του μοντέλου το οποίο επίσης αποτελεί μέρος του πλαισίου μιας και η πίσω ανάρτηση του Solus GT έχει συναρμοστεί στο περίβλημα του συστήματος μετάδοσης.

Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια τόσο για το μπροστινό όσο και για τον πίσω άξονα σε συνδυασμό με αντίθετης διάταξης αμορτισέρ για τους δύο άξονες ενώ το παζλ συμπληρώνουν παραδοσιακές αντιστρεπτικές ράβδοι που επιτρέπουν την ρύθμισή τους. Με δεδομένο ότι μέρη της μπροστινής ανάρτησης είναι εκτεθειμένα η McLaren έχει δημιουργήσει περιβλήματα από ανθρακόνημα προκειμένου να μειώσει την αεροδυναμική αντίσταση.

Εκτός από το ανθρακόνημα που βρίθει στην συγκεκριμένη κατασκευή η McLaren έχει μετέλθει και την τεχνική της τρισδιάστατης εκτύπωσης προκειμένου να διατηρήσει το βάρος σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα. Για παράδειγμα το rollover hoop και το σύστημα halo αποτελούν προϊόντα 3D εκτύπωσης από τιτάνιο. Το αποτέλεσμα αυτών των παρεμβάσεων είναι το βάρος της κατασκευής να μην ξεπερνά τον ένα τόνο.

Το παζλ συμπληρώνουν τροχοί 18 ιντσών από σφυρήλατο αλουμίνιο που περιβάλλονται από slick ελαστικά Le Mans Prototype. Πίσω τους βρίσκεται ένα πανίσχυρο σύστημα πέδησης αποτελούμενο από εξαπίστονες δαγκάνες από μονομπλόκ χυτευμένο αλουμίνιο με κεραμικά δισκόφρενα.

Κάθε αντίτυπο της Solus GT θα συνοδεύεται από αγωνιστική στολή και κράνος με σύστημα HANS προδιαγραφών FIA  ενώ το κάθισμα του οδηγού θα προσαρμόζεται ακριβώς στα μέτρα του ιδιοκτήτη όπως συμβαίνει στην F1. Η απόκτηση μιας Solus GT θα συνοδεύεται και από ένα εκτεταμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης προκειμένου ο οδηγός να μάθει να χειρίζεται το ιδιάζον hypercar και τις διόλου ευκαταφρόνητες σε αριθμό ρυθμίσεις της όπως προδίδει η παρουσία ενός μεγάλου αριθμού διακοπτών στο τιμόνι της.

Φυσικά κάθε ιδιοκτήτης θα μπορεί να προβεί σε μια σειρά από διαφοροποιήσεων με βάση τις επιλογές και τα θέλω του, επιθυμίες που θα εκπληρωθούν από το τμήμα Special Operations των Βρετανών.

Sports in

Ο Μότα γράφει ιστορία με την Μπολόνια

Οι «ροσομπλού» θα παίξουν σε ευρωπαϊκή διοργάνωση μετά από 22 χρόνια και κάνουν... όνειρα ακόμα και για συμμετοχή στο Τσάμπιονς Λιγκ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 30 Απριλίου 2024