Κυριακή 28 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Πυρά από τον ΣΥΡΙΖΑ για την απάλειψη από το Ταμείο Ανάκαμψης των συστημάτων τηλεδιοίκησης

Πυρά από τον ΣΥΡΙΖΑ για την απάλειψη από το Ταμείο Ανάκαμψης των συστημάτων τηλεδιοίκησης

Τρεις μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών, το σύστημα Μητσοτάκη συνεχίζει να χρησιμοποιεί τα ψέματα και την κοροϊδία πάνω στον πόνο των συγγενών των θυμάτων, αλλά και της ελληνικής κοινωνίας, τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ εξαπολύοντας πυρά και στο υπουργείο Υποδομών

Εκτροχιασμό -αν όχι ματαίωση- του έργου της τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, παρά την τραγωδία των Τεμπών και τις δεσμεύσεις της τέως κυβέρνησης Μητσοτάκη για άμεση ολοκλήρωση του έργου διαβάζει ο ΣΥΡΙΖΑ στην «εν κρυπτώ απάλειψη από το Ταμείο Ανάκαμψης των συστημάτων τηλεδιοίκησης»- όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.

«Τρεις μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών, το σύστημα Μητσοτάκη συνεχίζει να χρησιμοποιεί τα ψέματα και την κοροϊδία επάνω στον πόνο των συγγενών των θυμάτων, αλλά και ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας», σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Κατηγορεί δε για ψέματα και τον υπηρεσιακό υπουργό Μεταφορών ως προς το χρόνο παράδοσης των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, αποκαλύπτοντας ότι ενώ στην τελευταία ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρεται ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, «στις 24 Μαΐου ενημέρωνε την Κομισιόν ότι το έργο είναι αδύνατον να ολοκληρωθεί εντός του προβλεπόμενου χρονικού πλαισίου».

Η απάλειψη της κρίσιμης πρότασης από τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης

Το κρίσιμο ζήτημα της τηλεδιοίκησης ξανάρθε στο προσκήνιο μετά τις αποκαλύψεις της εφημερίδας Documento, που μιλώντας για «μακάβριο εμπαιγμό της κυβέρνησης Μητσοτάκη», αναφέρει ότι τρεις μέρες μετά τις εκλογές του Μαΐου αφαιρέθηκε από τα προαπαιτούμενα του Ταμείου Ανάκαμψης η υποχρέωση ολοκλήρωσης του συστήματος ERTMS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας) για τον σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη), ενώ από τις παρεμβάσεις αναβάθμισης αφαιρέθηκαν τα τμήματα του δικτύου Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Αεροδρόμιο Αθηνών – Κιάτο.

Στο προσχέδιο που προώθησε, ως όφειλε, η Ελλάδα στις Βρυξέλλες για το Ταμείο Ανάκαμψης στις 24 Μαϊου προτείνονται από την απελθούσα κυβέρνηση κάποιες αλλαγές, ανάμεσα στις οποίες εντοπίζεται το πεδίο που αφορά την «οργανωτική μεταρρύθμιση στον τομέα των σιδηροδρόμων».

Η πρόταση, που, όπως αναφέρει η εφημερίδα, εξαλείφεται αφορά το σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης (ERTMS) και είναι η εξής: «Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS) θα αναπτυχθεί πλήρως στο κεντρικό δίκτυο ΠΑΘΕ».

Επιπλέον, στην κατηγορία που σχετίζεται με τις «παρεμβάσεις για την αναβάθμιση και αναδιάταξη του συστήματος και της υποδομής του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου», η οποία έχει να κάνει με βελτίωση «της υφιστάμενης σιδηροδρομικής υποδομής, των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, της σηματοδότησης, των τηλεπικοινωνιών, της ηλεκτροκίνησης και άλλων εγκαταστάσεων», αφαιρούνται τα τμήματα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Αεροδρόμιο Αθηνών – Κιάτο και παραμένει μόνο αυτό που αφορά το υποέργο Μακεδονία – Θράκη.

Οι διευκρινίσεις του υπουργείου

«Προς αποκατάσταση της αλήθειας και για να μην προκαλούνται εσφαλμένες εντυπώσεις», το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προς απάντηση στο δημοσίευμα δίνει εξηγήσεις και διαβεβαιώνει ότι η απάλειψη από το Ταμείο Ανάκαμψης των συστημάτων τηλεδιοίκησης δεν επηρεάζει την υλοποίηση του έργου στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Όπως εξηγεί: «Η δράση του Ταμείου Ανάκαμψης (ΤΑ), από την οποία αφαιρέθηκε η δέσμευση της χώρας σε σχέση με το σύστημα ERTMS, χρηματοδοτεί το έργο της θεσμικής μεταρρύθμισης του σιδηροδρομικού τομέα της χώρας (των εταιρειών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ) και όχι την υλοποίηση έργων υποδομής. Τα έργα υποδομής που αφορούν στο ERTMS (ETCS και G-SMR) είναι ενταγμένα για κατασκευή σε άλλους ευρωπαϊκούς πόρους (π.χ. ΕΣΠΑ, CEF)».

Ωστόσο από την εξήγηση αυτή δεν καθίσταται σαφές γιατί αρχικά είχε περιληφθεί στα προαπαιτούμενα του Ταμείου Ανάκαμψης η υποχρέωση ολοκλήρωσης του συστήματος ERTMS.

Απαντώντας στο δεύτερο σκέλος του ρεπορτάζ, που αφορά τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης παρεμβάσεων για την αναβάθμιση και αναδιάταξη του συστήματος και της υποδομής του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου και την αφαίρεση των τμημάτων Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Αεροδρόμιο Αθηνών – Κιάτο το υπουργείο μιλά για ανακατεύθυνση πόρων.

«Σε ό,τι αφορά στο έργο του Ταμείου Ανάκαμψης για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στη βόρεια, την κεντρική και την νότια Ελλάδα διαπιστώθηκαν, κατά τη διαδικασία ωρίμανσης του έργου, αυξημένες ανάγκες για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου της βόρειας Ελλάδας, συγκριτικά με το δίκτυο κεντρικής και νότιας Ελλάδας, όπου υπάρχουν ενεργές συμβάσεις αναβάθμισης σε εξέλιξη. Για το λόγο αυτό, το σύνολο των διαθέσιμων πόρων για την ανάταξη ανακατευθύνθηκε στο δίκτυο της βόρειας Ελλάδας. Η διασφάλιση της συντήρησης του συνόλου του δικτύου εξακολουθεί να υφίσταται στο σχεδιασμό του ΟΣΕ με αυξημένη σχετική χρηματοδότηση κατά 50 εκατ. ευρώ ετησίως από εθνικούς πόρους».

Δεν επηρεάζονται οι δεσμεύσεις

Μετά τις εξηγήσεις αυτές το υπουργείο Υποδομών καταλήγει: «Είναι φανερό, ότι οι παραπάνω τροποποιήσεις δεν επηρεάζουν τις δεσμεύσεις της Ελληνικής Πολιτείας σχετικά με την ολοκλήρωση των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης τον Σεπτέμβριο του 2023 στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τα σχετικά χρονοδιαγράμματα τηρούνται αυστηρά με συστηματική παρακολούθηση. Αντιθέτως, έχει προταθεί η χρηματοδότηση ενός επιπλέον έργου από το Ταμείο Ανάκαμψης που αφορά στην αναβάθμιση των Υποδομών Ασφαλείας σιδηροδρομικών σηράγγων με χρήση έξυπνων συστημάτων, με προϋπολογισμό άνω των 30 εκατ. ευρώ».

Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ

Καθόλου φανερό δεν κατέστη ωστόσο αυτό για τον ΣΥΡΙΖΑ που εξαπολύει δριμύτατη επίθεση στην κυβέρνηση και στον Κυριάκο Μητσοτάκη.

«Σήμερα η εφημερίδα «Documento» αποκάλυψε ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη εν κρυπτώ απάλειψε από το Ταμείο Ανάκαμψης των συστημάτων τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, αλλά και την ολοκλήρωση του άξονα εν γένει.

Όπως προκύπτει από την ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το ρεπορτάζ επιβεβαιώνεται πλήρως. Και όχι μόνο αυτό. Παρά τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης της ΝΔ μετά την τραγωδία των Τεμπών, αναγνωρίζεται εμμέσως ότι η απάλειψη των προαπαιτουμένων της ολοκλήρωσης του σιδηροδρομικού άξονα από το Ταμείο Ανάκαμψης, οδηγεί στον εκτροχιασμό του έργου, το οποίο δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί το τελευταίο τρίμηνο του 2023, όπως ψευδώς έλεγε ο κ. Μητσοτάκης.

Το περίεργο είναι ότι παρά την επιβεβαίωση του ρεπορτάζ, το υπουργείο Μεταφορών υπό τον υπηρεσιακό υπουργό κ. Γκόλια εμφανίζεται να ψεύδεται ως προς τον χρόνο παράδοσης των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Από τη μια στην ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρεται ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, από την άλλη όμως στις 24 Μαΐου ενημέρωνε την Κομισιόν ότι το έργο είναι αδύνατον να ολοκληρωθεί εντός του προβλεπόμενου χρονικού πλαισίου.

Τρεις μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών, το σύστημα Μητσοτάκη συνεχίζει να χρησιμοποιεί τα ψέματα και την κοροϊδία επάνω στον πόνο των συγγενών των θυμάτων, αλλά και ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας.»

Sports in

Ο Ολυμπιακός των 21 Ευρωπαϊκών τελικών επί εποχής Βαγγέλη Μαρινάκη

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης ανέλαβε τα ηνία του Ολυμπιακού το 2010 και εκτός από την ΠΑΕ στηρίζει και τον Ερασιτέχνη, με αποτέλεσμα να είναι ένας από τους κορυφαίους πολυαθλητικούς συλλόγους στον κόσμο

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 28 Απριλίου 2024