Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
LNG: Ο αγώνας για την εξασφάλιση μακροπρόθεσμων συμβάσεων

LNG: Ο αγώνας για την εξασφάλιση μακροπρόθεσμων συμβάσεων

Πώς θα διαμορφωθούν οι τιμές με τις πολυετείς συμφωνίες

Τα αποθέματα υγροποιημένου φυσικού αερίου μπορεί να βρίσκονται σε επίπεδα ρεκόρ λόγω της χαμηλής ζήτησης, αλλά οι εισαγωγείς σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να εξασφαλίσουν μακροπρόθεσμα συμβόλαια.

Η άνοδος της αγοράς spot πέρυσι ανέδειξε τη σημασία της ενεργειακής ασφάλειας για τους εισαγωγείς, ιδιαίτερα τους εισαγωγείς στην Ασία.

Και καθώς περισσότερο LNG εγκλωβίζεται σε μακροπρόθεσμες συμφωνίες, οι ευρωπαίοι εισαγωγείς που διστάζουν να υπογράψουν μακροπρόθεσμες συμφωνίες μπορεί να βρεθούν να πληρώνουν πολύ υψηλότερες τιμές.

Όπως επισημαίνει το oilprice.com, τα παγκόσμια αποθέματα LNG μπορεί να βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο ρεκόρ εν μέσω χαμηλής ζήτησης, αλλά οι σοβαροί αγοραστές προσβλέπουν στο να κλείσουν μακροπρόθεσμες συμφωνίες προμήθειας για να εξασφαλίσουν αρκετό LNG για το μέλλον χωρίς να εκτίθενται στην ευμετάβλητη αγορά spot.

Το ασιατικό ενδιαφέρον

Ενώ οι Ευρωπαίοι μπορεί να μην είναι μεγάλοι οπαδοί των μακροπρόθεσμων συμφωνιών λόγω των σχεδίων μετάβασης, στους Ασιάτες αρέσουν σίγουρα οι μακροπρόθεσμες συμφωνίες LNG. Και το ίδιο κάνουν και οι εταιρείες κολοσσοί που θα πουλήσουν στη συνέχεια αυτό το LNG σε Ευρωπαίους που αποστρέφονται μακροπρόθεσμα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Wood Mackenzie, από την αρχή του έτους, έχουν κλείσει μακροπρόθεσμες συμφωνίες για περίπου 13 εκατ. τόνους. Η ερευνητική σημειώνει επίσης, ότι το περασμένο έτος έκλεισαν μακροπρόθεσμα deals για 81 εκατομμύρια τόνους LNG.

Τα deals της Κίνας

Μεταξύ των συμφωνιών που υπογράφηκαν φέτος ήταν το 20ετές συμβόλαιο της Κίνας με την Venture Global, η οποία θα προμηθεύει 2 τόνους LNG ετησίως στην China Gas Holdings ξεκινώντας το 2027. Η κινεζική εταιρεία έχει επίσης 25ετή συμφωνία με την Energy Transfer για την παράδοση 700.000 τόνους LNG ετησίως.

Εκτός από την Κίνα, η Ινδία είναι ένας άλλος μεγάλος αγοραστής LNG με μεράκι για μακροπρόθεσμη ασφάλεια εφοδιασμού. Το Bloomberg ανέφερε αυτή την εβδομάδα ότι οι εισαγωγείς ενέργειας αναζητούσαν μακροπρόθεσμες συμφωνίες για να μειώσουν την έκθεση στις διακυμάνσεις των τιμών και ήταν σε συζητήσεις με παραγωγούς από τη Μέση Ανατολή.

Αγώνας δρόμου

Η βιασύνη αυτή που καταγράφεται, έρχεται μετά την περσινή άνοδο των τιμών του LNG στην αγορά spot, αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση έσπευσε να εξασφαλίσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος του καυσίμου. Αυτό ώθησε τις διεθνείς τιμές σε τόσο υψηλά επίπεδα ώστε, ορισμένες χώρες αναγκάστηκαν να στραφούν από το φυσικό αέριο στον άνθρακα για την παραγωγή ενέργειας.

Η Ιαπωνία είναι επίσης μεγάλος αγοραστής LNG. Η ενεργειακά φτωχή χώρα εξαρτάται σχεδόν εξ ολοκλήρου από εισαγωγές για την ενεργειακή της κατανάλωση και το LNG αποτελεί μεγάλο μέρος του μείγματος εισαγωγών. Εξαιτίας αυτού, η Ιαπωνία είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG στον κόσμο, κατακτώντας εκ νέου την πρώτη θέση από την Κίνα πέρυσι, παρόλο που οι συνολικές εισαγωγές LNG μειώθηκαν ελαφρά.

Το Κατάρ είναι δημοφιλής προορισμός για τους αγοραστές LNG, όπως και το Ομάν, σύμφωνα με την Wood Mackenzie.

Ανοδος στις τιμές

Αποτέλεσμα αυτού του ανανεωμένου ενδιαφέροντος, σημειώνει η ερευνητική εταιρεία, είναι η νέα αύξηση που παρατηρείται στις τιμές.

Τα μακροπρόθεσμα συμβόλαια LNG αναπροσαρμόζονται κανονικά στις τιμές του αργού Brent, και κατά τα έτη 2020 και 2021 η μέση τιμολόγηση ήταν περίπου 10% του σημείου αναφοράς ανά 1 εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες. Τώρα, οι πωλητές ζητούν 12,5% του Brent και άνω, με ορισμένες προσφορές να φτάνουν το 17%, αναφέρει η Wood Mackenzie.

Με τις τιμές του πετρελαίου να βρίσκονται στο σημείο που βρίσκονται αυτή τη στιγμή, η όρεξη για μακροπρόθεσμες συμφωνίες LNG πιθανότατα θα ενταθεί περαιτέρω, καθώς οι πωλητές μπορεί να θέλουν να κλειδώσουν χαμηλότερες τιμές πετρελαίου εν μέσω προβλέψεων για αυξήσεις τιμών αργότερα μέσα στο έτος.

Όσο περισσότερο το LNG είναι κλειδωμένο σε μακροπρόθεσμα συμβόλαια, ωστόσο, τόσο λιγότερο LNG υπάρχει στην αγορά spot, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι τιμές ενδέχεται να σημειώσουν νέα άνοδο κάποια στιγμή καθώς τα συμβόλαια που λήγουν σε τρία έως τέσσερα χρόνια αντικαθίστανται επί του παρόντος με νέα.

Sports in

Από τον Ολυμπιακό στη Χιροσίμα

Τα γιεν της JT Thunders έπεισαν τον Ντανιέλ Καστελάνι να πάρει το αεροπλάνο για την Ιαπωνία

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024