Φωτογραφίες: Automedia

To Audi A4 υπήρξε σημείο αναφοράς στην κατηγορία του για περίπου μια τριακονταετία και πλέον ετοιμάζεται να υποδεχτεί μια ακόμα, νέα γενιά με τη διαφορά ότι τίποτα πια δεν θα είναι το ίδιο, μιας και κατά πρώτο και κύριο, το νέο A4 θα μετονομαστεί σε Α5 με φόντο τις αλλαγές που έχει φέρει στην γκάμα της Audi η ηλεκτροκίνηση η οποία υπαγορεύει τα μοντέλα της με ζυγό λήγοντα να μετουσιώνονται σε αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Κάπως έτσι το A4 που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα στη νέα γενιά του θα υιοθετήσει τα διακριτικά Α5, ενώ η ονομασία A4 σε συνδυασμό με τα διακριτικά e-tron θα αναλάβει να σηματοδοτήσει ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της ίδιας κατηγορίας.

Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς αλλά και όπως προκύπτει από την συστοιχία κατασκοπικών λήψεων, τις συστάσεις για την νέα γενιά του μοντέλου θα αναλάβουν οι «συμβατικές» εκδόσεις που πλέον ονομάζονται A5 και A5 Avant.

Εν προκειμένω έχουμε να κάνουμε με την πρακτικότερη παραλλαγή του μοντέλου η οποία, παρά το καμουφλάζ που εξακολουθεί να καλύπτει τις επιφάνειες του, είναι σαφές ότι θα υιοθετήσει μια αιχμηρότερη και πιο δυναμική σχεδίαση η οποία υιοθετεί παράλληλα και πιο καθαρές γραμμές εγκαταλείποντας τις πτυχώσεις που χαρακτηρίζουν τα πρόσφατα Audi.

Εκτός από το A5 Avant, την εμφάνισή της στα πεδία δοκιμών έχει κάνει και η σπορ προσανατολισμού έκδοση S5 ενώ η γερμανική φίρμα έχει επιβεβαιώσει και την εξέλιξη της έκδοσης RS5 η οποία θα υιοθετήσει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα την κάνουν αναγνωρίσιμη με την πρώτη ματιά όπως η κυψελοειδής γρίλια, οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, οι μεγαλύτεροι τροχοί, το ισχυρότερο σύστημα πέδησης και φυσικά οι χαρακτηριστικές απολήξεις της εξάτμισης. Η συγκεκριμένη έκδοση αναμένεται να είναι μάλιστα και η τελευταία του είδους των power station wagon με κινητήρα εσωτερικής καύσης δια χειρός Audi.

Επιστρέφοντας στις πιο «ταπεινές» εκδόσεις, προηγούμενες κατασκοπικές λήψεις έχουν αποτυπώσει και το εσωτερικό του Α5 όπου θα κυριαρχεί η τελευταία εκδοχή του Audi Virtual Cockpit που θα αποτελείται από έναν μεγαλύτερο σε μέγεθος πίνακα οργάνων ο οποίος θα συνδυάζεται με μια νέα, μεγαλύτερη οθόνη για το infotainment. Η νέα σχεδίαση θα σημαίνει ακόμα λιγότερους διακόπτες και μια πλήρως ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα η οποία αναμένεται να φιλοξενεί μεταξύ άλλων τον ανασχεδιασμένο επιλογέα των αποκλειστικά αυτόματων κιβωτίων. Στις κορυφαίες εκδόσεις αυτά θα συνδυάζονται τη δυνατότητα επιλογής ενός επίπεδου κάτω στο μέρος σπορ τιμονιού.

Στην αθέατη πλευρά του μοντέλου θα εξακολουθεί να βρίσκεται η αρχιτεκτονική MLB σε μια αναβαθμισμένη εκδοχή και η οποία αναμένεται να συνδυάζεται με μια νέα γενιά κινητήρων που σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις του επικεφαλής εξέλιξης της Audi, Oliver Hoffman, θα αποτελέσουν «τους καλύτερους που έχει παρουσιάσει ποτέ η Audi».

Την βάση για την νέα γενιά κινητήρων θα αποτελέσει η μετεξέλιξη του turbo δίλιτρου EA888 η οποία θα επωφεληθεί από νέο σύστημα μεταβλητής υπερτροφοδότησης το οποίο υπόσχεται καλύτερη απόκριση καθώς και ένα νέο σύστημα ψεκασμού. Ο συγκεκριμένος κινητήρας αναμένεται να εφοδιάζει την πλειονότητα των εκδόσεων σε συνδυασμό με διάφορες μορφές υβριδικής τεχνολογίας. Για την ακρίβεια στη βάση της γκάμας θα συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία ενώ οι ισχυρότερες εκδόσεις θα εφοδιάζονται με βάση plug-in υβριδικά σύνολα.

Το diesel θα εξακολουθεί να δίνει το παρών στην γκάμα αν και σε μικρότερο αριθμό με κυρίαρχο το δίλιτρο turbo κινητήρα που εφοδιάζει και το Q5. Aυτό που μένει να αποδειχθεί είναι κατά πόσο στο νέο S5 θα επωφεληθεί από το τρίλιτρο V6 diesel μοτέρ ή αν θα μεταπηδήσει επίσης σε κινητήρα βενζίνης επικουρούμενο από κάποιο είδος υβριδικής τεχνολογίας.

Σε ο,τι αφορά την παρεπόμενη ηλεκτρική παραλλαγή A4 e-tron αυτή αναμένεται να έχει ως αφετηρία μια διαφορετική αρχιτεκτονική, με επικρατέστερες μια τροποποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας PPE ή την νέα SSP η οποία αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της περί το 2025.