Σάββατο 25 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Έρμαια της ηχορύπανσης

Έρμαια της ηχορύπανσης

Όταν κανείς δεν μπορεί να ελέγξει εκείνους τους λίγους που πλήττουν θανάσιμα τις ζωές των πολλών.

Ενώ σε όλη την Ευρώπη συζητείται όλο και πιο έντονα το πρόβλημα της ηχορύπανσης που στοιχίζει ζωές στη κυριολεξία, στην Ελλάδα γυρίζουμε πλευρό και «αυτοϊκανοποιούμαστε» προσποιούμενοι πως όλα βαίνουν καλώς.

Όλο και περισσότεροι πολίτες αυτής της χώρας, καθημερινά μαρτυρούν από την ηχορύπανση που προκαλούν ασυνείδητοι οποτεδήποτε θελήσουν.

Στεκόμενοι για ώρες πολλές σε κεντρικούς δρόμους της πρωτεύουσας αλλά και μικρότερους, βιώσαμε σε απόλυτο βαθμό την αδιαφορία εκείνων που υποτίθεται οφείλουν να μας προστατεύσουν από τους ήχους που παράγουν αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες σχεδόν όλο το 24ωρο.

Εκκωφαντικοί παραγόμενοι θόρυβοι είτε λόγω σπασμένων εξατμίσεων, είτε λόγω ανάπτυξης υπερβολικών ταχυτήτων παντού.

Είναι γνωστό πως χιλιάδες συμπολίτες μας αδυνατούν να ανοίξουν τα παράθυρα τους ειδικά αν τα σπίτια τους είναι πλησίον μεγάλων κεντρικών δρόμων. Ο θόρυβος τους κλείνει μέσα στα σπίτια και εκείνοι απλά παρακαλούν να ασχοληθεί κάποιος με το φαινόμενο.

Οδηγοί που κυκλοφορούν με τα οχήματα τους και κυριολεκτικά μπορεί να διασχίζουν και όλη την πρωτεύουσα – δεν είναι δα και καμία μεγάλη χιλιομετρικά απόσταση – που στο πέρασμα τους ταράζουν εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπων, μεταξύ των οποίων είναι μωρά, έγκυες, ηλικιωμένοι με προβλήματα υγείας, εργαζόμενοι αποκαμωμένοι από την προσπάθεια για το μεροκάματα και τόσοι άλλοι, παραμένουν χωρίς καμία επίπτωση να διατελούν το «έγκλημα» τους. Διότι η ταραχή που προκαλούν μπορεί να είναι ολέθρια για κάποιους.

Υπάρχει ανικανότητα ή αδιαφορία των υπευθύνων να βάλουν μια τάξη σε αυτό το χάος; Και όμως σε πόλη της Αγγλίας αλλά και αλλού όπως στην Βαρκελώνη και την Νέα Υόρκη, έκαναν το πιο απλό. Τοποθέτησαν στις κάμερες κυκλοφορίας και έναν αισθητήρα μέτρησης των ντεσιμπέλ που παράγουν τα αυτοκίνητα και οι μοτοσυκλέτες. Τα πρόστιμα άρχισαν πέφτουν σε όσους παρήγαγαν περισσότερο θόρυβο από τον επιτρεπτό. Και υπάρχουν θεσμοθετημένα όρια για αυτό.

Μπορεί να μην αρκεί αυτό το μέτρο και είναι αποδεκτός ισχυρισμός. Είναι όμως κάτι. Άραγε, στους μεγάλους κεντρικούς δρόμους της πρωτεύουσας δεν μπορεί να εφαρμοστεί αυτό;  Δεν πρέπει να είναι δυσκολότερο από το να μπούνε φοίνικες στη Λ. Συγγρού από την Περιφέρεια Αττικής για παράδειγμα.

Για ποιο λόγο δεν χρησιμοποιούνται ηχοπετάσματα στους κεντρικούς δρόμους; Για ποιο λόγο δεν τοποθετούνται σαμαράκια σε μικρότερους δρόμους που και εκεί αναπτύσσονται υπερβολικοί θόρυβοι; Για ποιο λόγο δεν κατάσχονται μηχανές και αυτοκίνητα όταν ξεπερνούνται τα επιτρεπτά όρια; Μα και έναν από τους υπεύθυνους οδηγούς που παράγουν τους εκκωφαντικούς θορύβους αναπτύσσοντας υπερβολικές ταχύτητες και αν ρωτούσαμε αν θα προτιμούσαν να έχουν ένα ατύχημα σοβαρό λόγω ταχύτητας που θα τους έστελνε στο νοσοκομείο ή μέτρο περιορισμού της θα επέλεγαν σαφώς το δεύτερο. Καλύτερα πιο αργά, παρά ποτέ για να φτάσουν και εκείνοι στον προορισμό τους όσο και αν αισθάνονται άτρωτοι.

Το θέμα τελικά δεν είναι αν μπορεί η Πολιτεία ή η Περιφέρεια Αττικής να κάνει κάτι. Το θέμα είναι αν το θέλουν.

Μέχρι τότε πάντως εκατομμύρια κάτοικοι της πρωτεύουσας θα είναι έρμαια των λίγων.

Sports in

Ήττα – αποκλεισμός του Τζόκοβιτς στη Γενεύη

Ο Τζόκοβιτς, που έγινε 37 ετών την Τετάρτη (22/5) δεν έχει κερδίσει ακόμα τίτλο σε μια σεζόν που δεν έχει φτάσει ούτε σε τελικό

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 25 Μαϊου 2024