Δευτέρα 29 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Zeekr Robotaxi: Προβολή στο μέλλον των αστικών μετακίνησεων

Zeekr Robotaxi: Προβολή στο μέλλον των αστικών μετακίνησεων

Εκτός από ευρωπαϊκά σχέδια που αφορούν την «πολιτική» ηλεκτροκίνηση, η Zeekr έχει θέσει τον πήχη ψηλά και για την αυτόνομη οδήγηση, εξελίσσοντας ένα ρομποτικό ταξί που θα ενταχθεί στον στόλο της Waymo και το οποίο αυτήν την φορά πραγματοποιεί δοκιμές εξέλιξης στην Ευρώπη με προφανώς ανάλογες προοπτικές

Φωτογραφίες: Automedia

H κινεζική Zeekr έχει ήδη δώσει τα πρώτα δείγματα γραφής για την «έξοδό» της στην Ευρώπη μέσω του Zeekr X, ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου crossover το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει την πορεία του στην γηραιά ήπειρο από το δεύτερο εξάμηνο του 2023.

Ωστόσο, τα σχέδια της Ζeekr δεν περιλαμβάνουν μόνο την κατάκτηση μεριδίου της «ηλεκτρικής» αγοράς της Ευρώπης καθώς η θυγατρική της Geely, σχεδιάζει την εξέλιξη ενός ρομποτικού, αυτόνομου οχήματος το οποίο έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις ανάγκες των υπηρεσιών κινητικότητας. Για την ακρίβεια το ρομποτικό ταξί της Zeekr έχει σχεδιαστεί προκειμένου να ενταχθεί στο στόλο της Waymo η οποία δραστηριοποιείται στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και ανήκει στην μητρική της Google, Alphabet.

Το αυτόνομο όχημα έχει ξεκινήσει εδώ και περίπου ένα χρόνο τις δοκιμές εξέλιξης οι οποίες συνεχίζονται σε ευρωπαϊκό έδαφος και για την ακρίβεια σε σουηδικό, κάτι που σημαίνει ότι η Zeekr έχει στο πίσω μέρος του μυαλού της και την ευρωπαϊκή αγορά.

Βέβαια, μένει να υπάρξει και το ανάλογο νομοθετικό πλαίσιο που θα επιτρέψει την κυκλοφορία αντίστοιχων οχημάτων στην γηραιά ήπειρο. Όπως και να έχει, η τεχνολογική εξέλιξη δεν μπορεί να περιμένει ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν διαφορετικές εκδοχές του ρομποτικού ταξί με την αρχική να διαθέτει όλη την απαιτούμενη τεχνολογία για πλήρως αυτόνομη οδήγηση αλλά να «αφήνει χώρο» για οδηγό μέχρι να εκπληρωθούν οι απαραίτητες νομικές προϋποθέσεις. Εξάλλου, πλην των νομικών διατυπώσεων, θα χρειαστούν κάποια χρόνια δοκιμών και συλλογής δεδομένων σε ρεαλιστικές συνθήκες πριν η πλήρως αυτόνομη οδήγηση μπορέσεις να γίνει πραγματικότητα.

Σε ό,τι αφορά την ωοειδή προσέγγιση στην σχεδίαση είναι σαφές αλλά και αυτονόητο ότι η Zeekr προτεραιοποιεί την άνεση και την χρηστικότητα έναντι της αισθητικής για το ρομποτικό της ταξί. Υπό αυτό το σκεπτικό το αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο διαθέτει συρόμενες πόρτες και αυξημένο ύψος ούτως ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τους επιβάτες και τις αποσκευές τους.  

Η κινεζική φίρμα έχει ήδη δώσει μέσω ψηφιακών απεικονίσεων μια γεύση για το πώς ακριβώς θα δείχνει το όχημα που θα ενταχθεί στο μέλλον στον στόλο της Waymo αν και αναμενόμενα οι πρώτες σχετικές εικόνες από το εσωτερικό αφορούσαν την πλήρως αυτόνομη εκδοχή του, χωρίς τιμόνι.

Sports in

Γιατί η απουσία του Χουάντσο Ερνανγκόμεθ «πληγώνει» τον Παναθηναϊκό… (vids)

Ο Παναθηναϊκός θα παίξει στο Βελιγράδι χωρίς τον Ερνανγκόμεθ, ο Εργκίν Αταμάν ψάχνει λύσεις για τη διπλή μάχη με τη Μακάμπι και η απουσία του Ισπανού είναι πολύ πιο σημαντική από όσο νομίζει κανείς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 29 Απριλίου 2024