Γιατί δεν πρέπει να γεμίζουμε μέχρι πάνω το πορτ-μπαγκάζ – Τι λέει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας
Το ασφυκτικό γέμισμα του πορτ-μπαγκάζ, είναι μια επικίνδυνη συνήθεια που μπορεί να οδηγήσει σε τροχαίο και τιμωρείται από τον ΚΟΚ
- Ποιος είναι ο 50χρονος που είχε ληστέψει τον Π. Καλλίτση, καταδικάστηκε σε 41 χρόνια φυλακή και βγήκε στα 5
- Μόνο για ξένους και προνομιούχους - Η «ανθρωπογεωγραφία» των αγοραστών εξοχικών στην Ελλάδα
- Καταδικάστηκε ο γυμναστής που παρενοχλούσε σεξουαλικά 17χρονη αθλήτριά του στη Θεσσαλονίκη
- «Ελπίζω να είναι καλά»: H Κάμαλα Χάρις για το παράξενο «μουσικό φεστιβάλ» του Τραμπ
Πολλοί οδηγοί, ειδικά όταν ετοιμάζονται για ένα μεγάλο ταξίδι, γεμίζουν ασφυκτικά το πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου, αρκετές φορές έως την οροφή, στην προσπάθειά τους να χωρέσουν όλα τα ψώνια ή οι αποσκευές τους, παρά τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται.
Η διαδικασία φόρτωσης του αυτοκινήτου διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες που έχουν καθοριστεί τόσο από τον κατασκευαστή του ΙΧ μας όσο και από τους νομοθέτες της χώρας μας με γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών του οχήματος αλλά και των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου.
Κίνδυνος τροχαίου
Ένα αντικείμενο που είναι τοποθετημένο άτακτα στην εταζέρα δυσχεραίνει σε τεράστιο βαθμό του έργο του οδηγού και μπορεί να αποτελέσει αιτία πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος. Η κατάληψη της εταζέρας από ογκώδη αντικείμενα ή η αφαίρεσή της για την αξιοποίηση κάθε σπιθαμής του πορτμπαγκάζ παρεμποδίζoυν την ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω.
Παράλληλα, τα στοιβαγμένα έως την οροφή αντικείμενα, σε μια ενδεχόμενη σύγκρουση είναι πολύ πιθανόν να εκσφενδονιστούν προς όλες τις κατευθύνσεις προκαλώντας σοβαρό τραυματισμό στον οδηγό ή τους επιβάτες.
Πρόστιμο στους παραβάτες – Τι λέει ο ΚΟΚ
Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), «το φορτίο του οχήματος πρέπει να τακτοποιείται και να στοιβάζεται κατά τρόπον ώστε:
- να μην εκτίθεται σε κίνδυνο πρόσωπα και να μην προκαλούνται ζημιές από διαρροή ή πτώση αυτού στην οδό,
- να μην περιορίζεται ή παρεμποδίζεται η ορατότητα του οδηγού, να μην εμποδίζεται η οδήγηση του οχήματος και να μη μειώνεται η σταθερότητα αυτού.
Ο ΚΟΚ αναφέρει ότι ο κάτοχος ή ο οδηγός, που κυκλοφορεί όχημα με υπέρβαση του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους του ή επικίνδυνα φορτωμένο, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ. Σε περίπτωση επικίνδυνης φόρτωσης, επιβάλλεται και ακινητοποίηση του οχήματος.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις