Παρασκευή 03 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ: Κατέθεσε επίκαιρη επερώτηση στον Γεραπετρίτη για τον ΟΣΕ

ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ: Κατέθεσε επίκαιρη επερώτηση στον Γεραπετρίτη για τον ΟΣΕ

Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ τονίζουν στην επερώτησή τους πως «με το σύστημα τηλεδιοίκησης η τραγωδία θα είχε αποφευχθεί», ενώ προσθέτουν πως αυτό «δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχει εναλλακτική δικλείδα ασφαλείας, μέχρι να εγκατασταθεί η σύγχρονη τεχνολογία».

Επίκαιρη επερώτηση 14 σημείων προς τον υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργο Γεραπετρίτη, και συνολικά προς την κυβέρνηση, κατέθεσε η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ για τον ΟΣΕ, με θέμα «Το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και οι ευθύνες, η ολιγωρία, η κακοδιαχείριση και η αδράνεια του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη λειτουργία του σιδηροδρομικού τομέα».

Όπως σημειώνεται στην επερώτηση, «όταν η τεχνολογία έχει προχωρήσει, έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί σε πολλές άλλες χώρες, στη χώρα μας, αντί για ασφαλείς μεταφορές, καταλήξαμε να μην υπάρχει καμία ασφαλιστική δικλείδα για ενδεχόμενα λάθη ή αστοχίες».

Και επισημαίνεται πως, «σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρονται, ειδικά στο συγκεκριμένο τμήμα μετά το 2017, δεν λειτουργεί ολοκληρωτικά κανένα σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης».

Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ τονίζουν πως «με το σύστημα τηλεδιοίκησης η τραγωδία θα είχε αποφευχθεί», ενώ προσθέτουν πως αυτό «δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχει εναλλακτική δικλείδα ασφαλείας, μέχρι να εγκατασταθεί η σύγχρονη τεχνολογία».

Τα 14 σημεία της επερώτησης

Συγκεκριμένα, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, στο κείμενο της επερώτησης, εγκαλούν τον αρμόδιο υπουργό για τα εξής:

– «Τα λάθη και τις παραλείψεις, που οδήγησαν στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες συνανθρώπους, και μάλιστα σε πολλούς νέους ανθρώπους».

– «Τις ελλείψεις και τα προβλήματα στις υποδομές του σιδηροδρομικού δικτύου».

– «Τις καθυστερήσεις στην εγκατάσταση των σύγχρονων Συστημάτων Τηλεδιοίκησης, αλλά και ελέγχου των Συστημάτων (ETCS)».

– «Την καθυστέρηση της εγκατάστασης και ανάπτυξης του ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας ERTMS, που έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2020, και έχει λάβει παράταση τριών χρόνων ως τα τέλη του 2023».

– «Την κατάργηση της λειτουργίας του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας των σιδηροδρόμων, που μέχρι τέλους του 2020, λειτουργούσε στην οδό Καρόλου, στον ΟΣΕ, στην Αθήνα».

– «Την απουσία δικλείδων ασφαλείας, που θα διορθώνουν ή θα αποτρέπουν λάθη και αστοχίες και τις συνέπειές τους κατά την κυκλοφορία των τρένων».

– «Την μη εξασφάλιση, όπως δυστυχώς με τραγικό τρόπο αποδείχθηκε, της ασφάλειας για επιβάτες και εργαζομένους».

– «Την ολιγωρία και την ολέθρια αδράνεια που επέδειξε την τελευταία τριετία, να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, στον έγκαιρο προγραμματισμό και στην υλοποίηση της υπ’ αριθμ. 717/ 26-9-2014 Σύμβασης, με θέμα ‘Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης- Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας’ (πλην τμήματος Τιθορέα – Δομοκός) και της υπογραφείσας υπ’ αριθμ. 717/1/19-5-2021 συμπληρωματικής Σύμβαση, ύψους, 13,2 εκατ., αντίστοιχα».

– «Την υποστελέχωση των υπηρεσιών του ΟΣΕ και ιδιαίτερα σε κρίσιμες ειδικότητες, όπως σταθμάρχες και κλειδούχους, και την αδιαφορία και καθυστέρηση στην έγκαιρη και επαρκή κάλυψη, μέσω προσλήψεων, των αναγκών με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό».

– «Την ελλιπή κατάρτιση και πιστοποίηση για ειδικότητες που πρόκειται να καλύψουν θέσεις ευθύνης».

– «Την απουσία διαδικασιών, που εξασφαλίζουν τον έλεγχο για την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων στους σταθμούς και ειδικότερα στο Σταθμό Λάρισας»

– «Την σκανδαλώδη σύμβαση για απευθείας ανάθεση του έργου Μεταφορικών Υπηρεσιών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Hellenic Train, και τη μείωση της υποχρέωσης επενδύσεων από την πλευρά της εταιρείας, στα 77,5 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου το 10% έναντι του ποσού των 645-800 εκατ. ευρώ, που προέβλεπε το υπογραφέν μνημόνιο μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Εταιρείας»

– «Τις επενδύσεις των 500 εκατ. ευρώ που προέβλεπε η πρώτη 5ετής σύμβαση (2017-2021) μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για μεταφορικές υπηρεσίες και για τις οποίες δεν μας δόθηκαν ποτέ στοιχεία».

– «Την απουσία ολοκληρωμένου σχεδιασμού για τις σιδηροδρομικές μεταφορές στην χώρα μας και τη διασφάλιση της ασφάλειας».

Sports in

Πόσα χρήματα έχει κερδίσει μέχρι στιγμής ο Ολυμπιακός από την ασύλληπτη ευρωπαϊκή του πορεία

Αυτά είναι τα συνολικά έσοδα του Ολυμπιακού φέτος από τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 03 Μαϊου 2024