Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
«Ξεσκονίστε καταγγελίες και πρωτόκολλα» - Μία εντολή, πολλές αγωνίες και στο «ραντάρ» λιμάνια, αεροδρόμια, ράγες  

«Ξεσκονίστε καταγγελίες και πρωτόκολλα» – Μία εντολή, πολλές αγωνίες και στο «ραντάρ» λιμάνια, αεροδρόμια, ράγες  

Γιατί ξεκινούν έκτακτες επιθεωρήσεις στις δημόσιες μετακινήσεις, πέραν του σιδηρόδρομου – Τι περιλαμβάνει το ντοσιέ που ανοίγει μέσα στη μέρα ο Γεραπετρίτης – Νέα «επεισόδια» στην πολιτική αντιπαράθεση 

Γενικευμένος «συναγερμός» για τις δημόσιες μετακινήσεις έχει σημάνει στην κυβέρνηση καθώς η  τραγική συγκυρία την οδηγεί στην απόφαση να φέρει εκτάκτως σε πρώτο πλάνο συνολικά τα ζητήματα ασφαλείας στις ράγες, στα αεροδρόμια και στα λιμάνια. Πέραν του σιδηροδρομικού τοπίου, που είναι αυτό που απασχολεί όλες τις συσκέψεις στο Μαξίμου από τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη οδηγώντας όλες αυτές τις ημέρες υπουργούς, υπηρεσιακούς και βουλευτές στην πλαϊνή είσοδο του Μαξίμου επί της Βασ. Γεωργίου, το «ραντάρ» στρέφεται και στα πλοία, στα τουριστικά σκάφη, στα αεροπλάνα και στα μέσα σταθερής τροχιάς.

«Ξεσκονίστε καταγγελίες επιβατών, εσωτερικούς κανονισμούς και πρωτόκολλα ασφαλείας» είναι η νέα εντολή που έχουν λάβει από τα «κεντρικά» τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη, ανάμεσά τους ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης (συμμετείχε χθες σε σύσκεψη υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, παρουσία του αρχηγού του Λιμενικού Γιώργο Αλεξανδράκη) αλλά και ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης.

Ουσιαστικά στην κυβέρνηση αγωνιούν για τυχόν υποβάθμιση ή αγνόηση άλλων καταγγελιών που μπορεί να έχουν υπάρξει από επιβάτες και, όσο κι αν για τα αεροπλάνα και τα πλοία υπάρχουν σύμφωνα με τους αρμοδίους, μηχανισμοί τακτικών και έκτακτων ελέγχων, ζητείται ακόμα μεγαλύτερη μέριμνα.

Και αυτό γιατί πλησιάζει η περίοδος του Πάσχα αλλά και το άνοιγμα, αργότερα, της τουριστικής σεζόν με την κυβέρνηση να παλεύει ακόμα για κινήσεις και «μηνύματα» που θα επιτρέψουν μια ομαλή «επόμενη μέρα» στον σιδηρόδρομο: με πρώτο, αναγκαίο βήμα την ανάκτηση της εμπιστοσύνης.

Παρεμβάσεις τριών ταχυτήτων

Την ίδια στιγμή η αντιπολίτευση χρεώνει σε υψηλούς τόνους στην κυβέρνηση «επικοινωνιακή διαχείριση» της τραγωδίας και γενικευμένες «προσπάθειες αποποίησης ευθυνών» ενόσω εντείνονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις και διαδηλώσεις σε Αθήνα και άλλες μεγάλες πόλεις, δίνοντας το κλίμα της κοινωνικής οργής. Εν μέσω γενικής απεργίας ανακοινώνει άλλωστε η κυβέρνηση σήμερα τις δικές της παρεμβάσεις τριών… ταχυτήτων.

Και αυτό γιατί ο υπουργός Επικρατείας και μεταβατικός υπουργός Υποδομών μέχρι τις εκλογές Γιώργος Γεραπετρίτης μεταβαίνει στις 11 το πρωί στο υπουργείο με ένα ντοσιέ που περιλαμβάνει τα εξής:  άμεσες σημειακές ενέργειες για τη διασφάλιση της ασφάλειας στους σιδηροδρόμους, μεσοπρόθεσμες κινήσεις πρωτίστως σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά μέσα ελέγχου και επικοινωνίας και μακροπρόθεσμες αποφάσεις περισσότερο για το «μέλλον» του σιδηροδρομικού τοπίου.

Επισκόπηση με ντοκουμέντα

Οι σημερινές κυβερνητικές ανακοινώσεις, οι οποίες θα περάσουν άλλωστε και από το αυριανό Υπουργικό Συμβούλιο στο Μαξίμου υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη (σε αυτήν την πρώτη μετά την τραγωδία διευρυμένη συνεδρίαση στο Μαξίμου αναμένεται η νέα δημόσια δήλωσή του), προδιαγράφεται ότι θα προκαλέσουν «έκρηξη» στην πολιτική αντιπαράθεση.

Η κυβέρνηση επιμένει να μιλάει για «συστημικές ευθύνες» και για «συμπτώματα του βαθέος κράτους» και στο πλαίσιο αυτό οι σημειώσεις του Γεραπετρίτη περιλαμβάνει κάτι ακόμα: μια συνολική επισκόπηση με ντοκουμέντα – ημερομηνίες και γεγονότα – για την πορεία του ελληνικού σιδηροδρόμου.

«Ποιός έκανε τί και πότε;»

«Πρέπει να ακουστούν όλα…», έλεγαν χαρακτηριστικά κυβερνητικές πηγές από χθες το βράδυ, όταν έγινε σχετική σύσκεψη στην Ηρώδου Αττικού. «Ποιος έκανε τι και πότε, ποιος δεν έκανε αυτά που έπρεπε και γιατί», σημείωναν.

Αυτή η επισκόπηση στο σιδηροδρομικό τοπίο αναμένεται να έχει ως σημείο αφετηρίας το 2008 και να ανοίξει νέα «επεισόδια» στην πολιτική αντιπαράθεση. Όσα έγιναν ή δεν έγιναν έκτοτε με την περιβόητη σύμβαση «717» για τα συστήματα τηλεδιοίκησης και τηλεσήμανσης, οι καθυστερήσεις, οι παρατάσεις, τα προσκόμματα και τελικά η μη πλήρης παράδοση του έργου έως και σήμερα, στο τέλος της τετραετίας διακυβέρνησης της ΝΔ, θα βρίσκονται από σήμερα στο επίκεντρο του «πολέμου» ανακοινώσεων μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης. Αυτή τη στιγμή, όπως επιμένουν οι κυβερνητικοί, «υπάρχει δέσμευση» από τις εταιρίες να παραδοθεί το έργο εντός του 2023.

Sports in

Γιατί δεν παίζουν στην Αγγλία ο Μασούρας και ο Ντόη

Ο Ολυμπιακός θα κοντραριστεί με την Άστον Βίλα στις 2 Μαϊου χωρίς τους δύο ποδοσφαιριστές του.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024