Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τέμπη: Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων της ΕΕ είχε χορηγήσει Νέο Ενιαίο Πιστοποιητικό Ασφάλειας στην Hellenic Train

Τέμπη: Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων της ΕΕ είχε χορηγήσει Νέο Ενιαίο Πιστοποιητικό Ασφάλειας στην Hellenic Train

Τι ανέφερε δελτίο Τύπου της εταιρείας τον Δεκέμβριο του 2022.

Δελτίο Τύπου της Hellenic Train, που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2022, ενημέρωνε ότι της χορηγήθηκε Νέο Ενιαίο Πιστοποιητικό Ασφάλειας από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA).

Όπως είναι φυσικό, μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, γεννούνται ερωτήματα σε σχέση με το πώς και με ποια κριτήρια εκδόθηκε αυτό το πιστοποιητικό.

Τι ανέφερε το δελτίο Τύπου

Αναλυτικότερα, το δελτίο Τύπου της εταιρείας ανέφερε στις 21/12/2022: «Νέο Ενιαίο Πιστοποιητικό Ασφάλειας εκδόθηκε και χορηγήθηκε στην Hellenic Train από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA).

Η πιστοποίηση βασίζεται στην αξιολόγηση του Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας (ΣΔΑ) της Hellenic Train από τον ERA, και τις Ρυθμιστικές Αρχές Σιδηροδρόμων της Ελλάδας (ΡΑΣ) και Βουλγαρίας (IAJA), ως Εθνικές Αρχές για την Ασφάλεια».

Το δημοσίευμα «βόμβα» που δεν ελήφθη υπόψη

«»Το μόνο που μπορώ να πω είναι καλή τύχη»: Πώς τα τρένα που καταργήθηκαν από την Ελβετία επιστρέφουν στην Ελλάδα», ήταν ο τίτλος του δημοσιεύματος «βόμβα» του Investigate Europe τον Φεβρουάριο του 2022 που ήρθε ξανά στο προσκήνιο, αλλά δεν φαίνεται να είχε θορυβήσει τις αρμόδιες Αρχές, στη χώρα μας και στην ΕΕ.

«Καθυστερήσεις, βλάβες, ακυρώσεις… Για χρόνια, τα τρένα ETR 470 ήταν ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των ελβετικών σιδηροδρόμων. Στο τέλος οι Ελβετοί τα έστειλαν για σκραπ. Αλλά οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι —οι οποίοι εκτελούν όλες τις ελληνικές επιβατικές αμαξοστοιχίες από το 2017— παρουσίασαν τα ίδια τρένα ως υπερσύγχρονα» έγραφε χαρακτηριστικά το συγκεκριμένο Μέσο έναν χρόνο πριν, επικαλούμενο μάλιστα στελέχη που τα γνωρίζουν από πρώτο χέρι, να φωνάζουν τότε: «Μείνετε μακριά από αυτά τα τρένα!».

Τι κατήγγειλε ο πρόεδρος εργαζόμενων της Hellenic Train

Για «ένα σημαντικό λάθος» που έγινε στο ταξίδι των δύο τρένων που συγκρούστηκαν στα Τέμπη μίλησε στην ΕΡΤ ο Νικόλαος Λάζου, πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων στην Hellenic Train.

Ο κ. Λάζου απέφυγε να επεκταθεί περαιτέρω λέγοντας πως «ας το διερευνήσουν οι δικαστικές και αστυνομικές αρχές μαζί με την Hellenic train και τον ΟΣΕ και να βγάλουν τα πορίσματα».

Ο συνδικαλιστής εξήγησε ότι: «Η Hellenid Train είναι μία εταιρεία Μεταφορών. Στην κυριότητά της έχει μόνο τα καινούρια τρένα, “τα βέλη”. Όλο το υπόλοιπο τροχαίο υλικό, όπως οι συρμοί, ανοίκουν στο ελληνικό κράτος, στη ΓΑΙΑΟΣΕ και από εκεί τα νοικιάζει η Hellenic Train».

Στη συνέχεια τόνισε: «αυτή τη στιγμή λειτουργούν 4-5 εταιρείες διαφορετικές μεταξύ τους. Εμείς φωνάζαμε ενιαίος δημόσιος σιδηρόδρομος».

«Φταίνε όλοι από το 2000 και μετά»

«Για μας είναι λυπηρό να βγάζει ο καθένας πορίσματα για το ποιος φταίει πάνω στις πλάτες των συγγενών όπως και να μαλώνουν τα κόμματα. Φταίνε όλοι από το 2000 και μετά. Όλοι οι υπουργοί υποδομών και μεταφορών από τότε μέχρι σήμερα πρέπει να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να κάνουν την αυτοκριτική τους» υπογράμμισε.

Ταυτόχρονα, ο κ. Λάζου σημείωσε: «Δεν μπορώ να ξεχάσω ότι λοιδορηθήκαμε ακόμα και από τα Μέσα Ενημέρωσης όταν βγαίναμε σε απεργίες – μας έλεγαν τεμπέληδες – ενώ εμείς βγαίναμε για την ασφάλεια κυκλοφορίας. Για να έχουμε έναν αξιόπιστο σιδηρόδρομο σε μία ευρωπαϊκή χώρα»

«Το αίτημα των απεργιών μας ήταν ασφάλεια στους σιδηρόδρομους», πρόσθεσε και υποστήριξε ότι «το 2010 ο νόμος Ρέππα 3899, κατέστρεψε στην ουσία τον ελληνικό σιδηρόδρομο και τον διαμέλισε με το πρόσχημα ότι ο ΟΣΕ τότε χρωστούσε 10 δισεκατομμύρια. Το αφήγημα αυτό κατέπεσε. Δεν τα χρωστούσε ο ΟΣΕ, αλλά το ελληνικό κράτος. Έδιωξαν τότε 2.500 έμπειρους συναδέλφους μου».

Ο κ. Λάζου συγκεκριμένα ανέφερε ότι στις απεργίες τους ζητούσαν: «Να ολοκληρωθεί το σύστημα ασφάλειας βάσει των προδιαγραφών που ξεκίνησε το 2000. Έγινε διπλή γραμμή αλλά δεν μπήκαν τα ανάλογα συστήματα ασφάλειας όπως το ETCS».

Γι΄αυτό, όπως υποστήριξε, φταίνε «και οι διαγωνισμοί και τελείωναν οι συμβάσεις τους και έπρεπε να ξαναγίνουν κι άλλες» Το αίτημα των σιδηροδρομικών είναι «να ολοκληρωθεί το σύστημα ασφαλείας βάσει των προδιαγραφών».

«Όλα τα ερωτήματα πρέπει να τα απαντήσουν οι υπουργοί Μεταφορών διαχρονικά της ελληνικής Βουλής που πέρασαν από την Ελλάδα», τόνισε.

Sports in

Θρίαμβος του Ολυμπιακού στην Πόλη – Ήρωας ο Τζολάκης στα πέναλτι και επική πρόκριση στα ημιτελικά (1-0, 2-3 στα πεν., vids)

Ο Ολυμπιακός πήρε τεράστια πρόκριση στα ημιτελικά του Conference League - Ήρωας των «ερυθρόλευκων ο Τζολάκης στη διαδικασία των πέναλτι καθώς ο γκολκίπερ του Ολυμπιακού απέκρουσε τρία πέναλτι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024