Η Skoda προσθέτει στο βιογραφικό της δύο ακόμα ρεκόρ με την πιστοποίηση της βίβλου για το είδος καθώς, με όχημα το Enyaq RS iV και με την συνδρομή του πεπειραμένου σε ό,τι αφορά τις αντίστοιχες επιδιώξεις της τσεχικής φίρμας, Richard Meaden απέσπασε τους «τίτλους» για το «Μεγαλύτερο συνεχόμενο drift σε πάγο με αυτοκίνητο» και για το «Μεγαλύτερο συνεχόμενο drift σε πάγο με ηλεκτρικό αυτοκίνητο» με την πιστοποίηση Guinness.

Σε ό,τι αφορά τα κρίσιμα μεγέθη που χάρισαν στο Enyaq RS iV και την Skoda τα δύο παραπάνω ρεκόρ, η κορυφαία έκδοχή του ηλεκτροκίνητου Skoda διένυσε 7.351 μέτρα συνεχούς drifting περιμετρικά της αυτοσχέδιας πίστας στην παγωμένη επιφάνεια της σουηδικής λίμνης Stortjarne.

Αν αναρωτιέστε πόσο χρόνο απαιτούν τα 7,351 χλμ. συνεχούς drift, η απάντηση είναι 15,58 λεπτά ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το συνολικό μήκος της πίστας ήταν 188,496 μέτρα κάτι που σημαίνει ότι το Enyaq RS iV πραγματοποίησε πλαγιολισθαίνοντας, για συνολικά 39 γύρους σε… καθεστώς drifting.

Για την επίτευξη του ρεκόρ χρειάστηκαν πέντε ημέρες «παραμονής» στο όχι και τόσο φιλόξενο, ιδίως το χειμώνα, αρκτικό τοπίο της σουηδικής λίμνης του Jatmland που βρίσκεται 413 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας και περίπου 18 ώρες προσπαθειών και οδήγησης από τον Richard Meaden.

Nα σημειωθεί ότι ο βρετανός οδηγός και δημοσιογράφος του ειδικού Τύπου ήταν επίσης εκείνος που το 2011 κατέγραψε ένα ακόμα ρεκόρ για λογαριασμό της Skoda, αναπτύσσοντας στις αλυκές της Bonneville, με την Octavia RS, μέγιστη ταχύτητα 365,445 χλμ./ώρα και περνώντας στην ιστορία και το βιβλίο των ρεκόρ Guinness για τον ταχύτερο χρόνο στον συγκεκριμένο δημοφιλή προορισμό για ρεκόρ ταχύτητας, με δίλιτρο turbo αυτοκίνητο.

«Το να βρίσκομαι ξανά πίσω από το τιμόνι ενός Skoda για ένα νέο ρεκόρ είναι κάτι το ιδιαίτερο, ιδίως αν σκεφτεί κανείς ότι το ένα με μετέφερε στις αλυκές του Bonneville στις ΗΠΑ και το άλλο, σε μια παγωμένη σουηδική λίμνη καθώς και σε δύο πολύ διαφορετικά αυτοκίνητα. Είμαι πολύ υπερήφανος που 12 χρόνια μετά το πρώτο ρεκόρ αποτελώ και πάλι μέρος μιας ομάδας με τον ίδιο στόχο και αποτέλεσμα αλλά, και σκέφτομαι, ότι 12 χρόνια πριν, δεν θα φανταζόμουν ποτέ ότι θα ήμασταν εδώ για drifting στον πάγο με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτό αποδεικνύει πόσο έχει αλλάξει ο κόσμος της αυτοκίνησης αλλά και ταυτόχρονα πόσο συναρπαστικός είναι», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κατά κάποιο τρόπο προνομιακός οδηγός της Skoda όταν πρόκειται για ρεκόρ Guinness.

Φυσικά η προσέγγιση ενός ρεκόρ drifting, όπως μπορείτε εύκολα να διαπιστώσετε και από το σχετικό οπτικό υλικό είναι πολύ διαφορετική από ένα ρεκόρ ταχύτητας. Ενδεικτικό είναι ότι η μέγιστη ταχύτητα που ανέπτυξε το Enyaq RS iV κατά την περίστροφή γύρω από την παγωμένη λίμνη διαμορφώθηκε σε 48,69 χλμ./ώρα ενώ η χαμηλότερη σε 31,64 χλμ./ώρα.

Το ρεκόρ πιστοποιήθηκε από τον ο διεθνή κριτής drift, David Kalas, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η μοναδική διαφορά σε σχέση με το αντίστοιχο αυτοκίνητο παραγωγής ήταν ο εξοπλισμός του Enyaq RS iV με χιονοελαστικά 20 ιντσών ειδικά σχεδιασμένων για αντίστοιχες περιστάσεις, με καρφιά έξι χιλιοστών για τους μπροστινούς τροχούς και τριών χιλιοστών για τον πίσω και διαστάσεις 245/35 και 255/45 αντίστοιχα.

Για λόγους σύγκρισης, το προηγούμενο αντίστοιχο ρεκόρ που καταρρίφθηκε από το Enyaq RS  είχε σημειωθεί στην Κίνα μόλις πέρυσι και αφορούσε συνεχόμενο drift για 6,231 χλμ.