Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Τα παιδιά-σταρ του νεποτισμού

Τα παιδιά-σταρ του νεποτισμού

Η ανέλιξη των διάσημων γόνων, των αποκαλούμενων nepo babies, είναι το θέμα της χρονιάς στο Χόλιγουντ

Ο όρος τα «νεογνά του νεποτισμού» είναι διαποτισμένος με τη φαρμακερή ειρωνεία που εκτινάχτηκε αρχικά στα σχόλια στο Twitter από τις νεαρές ηλικίες του κοινού που είχε ξετρελαθεί με τη σειρά «Euphoria» και ανακάλυψε ότι η έφηβη πρωταγωνίστρια Μοντ Απάτοου είναι κόρη του σκηνοθέτη Τζαντ Απάτοου και της ηθοποιού Λέσλι Μαν.

Αμέσως η συζήτηση άνοιξε και στο νεανικό Τiκ Tok όπου οι εξοικειωμένοι πλέον zoomers άρχισαν να ερευνούν ποιες από τις διασημότητες που ακολουθούν στα κοινωνικά μέσα έχουν διάσημους γονείς και αν το όνομά τους βοηθά την καριέρα τους περισσότερο από το ταλέντο τους.

Ετσι δημιουργήθηκαν οι λίστες με τα ονόματα της Ζόε Κράβιτς (κόρη του Λένι Κράβιτς και της Λίζα Μπονέ), της Κάια Γκέρμπερ (κόρης της Σίντι Κρόφορντ), της Λίλα Μος (κόρη της Κέιτ Μος), του Μπρούκλιν Μπέκαμ (γιος του Ντέιβιντ και της Βικτόρια Μπέκαμ), της Λίλι-Ρόουζ Ντεπ (κόρης του Τζόνι Ντεπ και της Βανέσα Παραντί).

Στα 16 της χρόνια, το μοντέλο και ηθοποιός Λίλι-Ρόουζ Ντεπ έκανε την πρώτη της καμπάνια με τη Chanel, τον ίδιο οίκο με τον οποίο εργαζόταν και η μητέρα της, ενώ έναν χρόνο νωρίτερα είχε κάνει το κινηματογραφικό της ντεμπούτο στο πλευρό του πατέρα της. Η ίδια σε συνέντευξή της τον περασμένο Νοέμβριο στην αμερικανική έκδοση του «Elle» απέρριπτε την εκτίμηση ότι ο δρόμος προς τη φήμη ήταν ήδη ανοικτός δηλώνοντας ότι κάτι τέτοιο δεν βγάζει νόημα.

Στο Instagram το τοπ μόντελ Βιτόρια Τσερέτι της απάντησε με θυμό: «Εχω πολλούς φίλους nepo baby τους οποίους σέβομαι, αλλά δεν αντέχω να σε ακούω να συγκρίνεσαι μαζί μου. Δεν γεννήθηκα σε ένα άνετο σέξι μαξιλάρι με θέα. Δεν έχεις ιδέα πόσα χρόνια σου χρειάζονται να δουλέψεις σε αυτόν τον χώρο για να σε σέβονται. Ενώ εσύ το απέκτησες δωρεάν από την πρώτη σου μέρα».

Το πρώτο «μωρό»

Ετσι τα «μωρά του νεποτισμού» έγιναν εξώφυλλο και κεντρικό θέμα στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού «New York». Εκεί παρουσιάζεται η ιδέα του μωρού με γονείς διάσημους εντός της κινηματογραφικής βιομηχανίας, αναφέροντας ως απαρχή του φαινομένου την ιστορία του ηθοποιού, παραγωγού, συγγραφέα, επιχειρηματία Ντάγκλας Φέρμπανκς Τζούνιορ (γιος του σταρ του βωβού κινηματογράφου Ντάγκλας Φερμπανκς του πρεσβύτερου).

Οπως ξέρουμε από τις περιπτώσεις σταρ προηγούμενων γενεών, οι Γκουίνεθ Πάλτροου, Μπεν Στίλερ, Τζένιφερ Ανιστον προήλθαν από γονείς που ήδη ήταν φτασμένοι ηθοποιοί ή ξακουστοί στον χώρο του θεάματος.

Ομως αστέρια όπως η Λίζα Μινέλι και η Τζέιν Φόντα έκαναν τη διαφορά καθώς δημιούργησαν τη δική τους καλλιτεχνική ταυτότητα μακριά από την κολυμβήθρα του Χόλιγουντ και τους διάσημους γονείς τους. Η μεν Φόντα δουλεύοντας στην Ευρώπη, έναν ωκεανό μακριά από την Αμερική, η δε Μινέλι καλύπτοντας με δραματικό τρόπο την απόσταση της δόξας των γονέων της Τζούντι Γκάρλαντ και Βίνσεντ Μινέλι.

Στην πραγματικότητα ήταν πάντα ένα συμβάν στη σφαίρα του Χόλιγουντ. Το μόνο που αλλάζει είναι η ορολογία στο πέρασμα των εποχών. Από τις «δυναστείες» περασμένων δεκαετιών με την κριτική συμβολή του αιχμηρού λόγου των κοινωνικών μέσων φτάσαμε στην ακμή των nepo babies.

Σε μια βιομηχανία που βασίζεται στις επανεκκινήσεις, ένα διάσημο επώνυμο μπορεί να αποτελέσει πολύτιμη πνευματική ιδιοκτησία. Ενα διάσημο παιδί για το μάρκετινγκ λειτουργεί σαν αγκίστρι, καθώς προσελκύει εκατομμύρια οπαδούς στο TikTok, οι οποίοι, σύμφωνα με τη θεωρία, θα περάσουν απρόσκοπτα από την παρακολούθηση των αποκαλύψεων της γκαρνταρόμπας τους στην παρακολούθηση των πολεμικών δραματικών τους ταινιών.

Ο Ανγκ Λι, για παράδειγμα, επέλεξε τον γιο του, Μέισον, για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη βιογραφία του Μπρους Λι. Στην αρχή της πανδημίας ένα άρθρο του «Deadline» για μια ταινία μικρού μήκους με τίτλο «The Rightway» – που σκηνοθέτησε η κόρη του Στίβεν Σπίλμπεργκ, με πρωταγωνιστή τον γιο του Σον Πεν και σε σενάριο του γιου του Στίβεν Κινγκ – προκάλεσε μέρες διαδικτυακής διαμάχης.

Μικρού μήκους ταινίες όπως το «Ι Am Ruth» και το «Sam & Kate» φαίνεται να υπάρχουν μόνο και μόνο για να συνδυάζουν διάσημους ηθοποιούς με τους λιγότερο διάσημους απογόνους τους (η Κέιτ Γουίνσλετ και η Μία Θράπλετον στην πρώτη – ο Ντάστιν Χόφμαν, ο Τζέικ Χόφμαν, η Σίσι Σπέισεκ και η Σκάιλερ Φισκ στη δεύτερη).

Και σε μία άλλη διαδρομή όπου συνδυάζονται οι διασημότητες με τα μίντια ο Μπρούκλιν Μπέκαμ εμφανίζεται επικεφαλής του τεύχους «Young Hollywood» του περιοδικού «Variety», χωρίς ποτέ να έχει προσεγγίσει κάτι που να ορίζεται από τον γενικό πληθυσμό ως κανονική δουλειά.

Προσπάθησε ξανά

Οπως η Μάλια Ομπάμα, η οποία γράφει σενάρια για σειρές της Amazon, μερικά γενναία nepo babies βγαίνουν έξω από τη ζώνη άνεσης όπου ενεργούν οι γονείς τους. Τα πιο γενναία από αυτά δεν προσπαθούν καθόλου να γίνουν διάσημα.

Ο γιος του Μπρους Σπρίνγκστιν είναι πυροσβέστης, ενώ ο γιος του Γουίλεμ Νταφόε είναι δικηγόρος. Αυτό είναι και το δόγμα του σύγχρονου nepo baby: Προσπάθησε, και αν στην αρχή δεν τα καταφέρεις, θυμήσου ότι είσαι ακόμα το παιδί μιας διασημότητας, οπότε προσπάθησε, προσπάθησε ξανά.

Κανείς δεν εκπροσωπεί καλύτερα αυτό το αξίωμα από τον Μπρούκλιν Μπέκαμ. Στα 23 του χρόνια έχει ήδη κάνει κύκλους με αποτυχημένες προσπάθειες να ακολουθήσει τα βήματα των γονιών του στον κόσμο του ποδοσφαίρου και του μόντελινγκ. Στη συνέχεια προσπάθησε να γίνει επαγγελματίας φωτογράφος, κυκλοφορώντας ένα επιτραπέζιο άλμπουμ γεμάτο με φωτογραφίες ελεφάντων στις οποίες ο φακός του δεν είχε εστιάσει σε κάτι συγκεκριμένο.

Στη συνέχεια έγινε σεφ, επιπέδου τηλεοπτικού ταλέντου. Αν και αυτές οι προσπάθειες δεν ήταν επιτυχημένες με την παραδοσιακή έννοια, του επέτρεψαν να συγκεντρώσει 14,6 εκατομμύρια ακολούθους στο Instagram.

Κάθε nepo baby με βάση το όνομά του μπορεί να εξασφαλίσει αυτό που αποτελεί τη μόνη σημαντική μέτρηση: την προσοχή.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024