Tο Νο1 της Renault θα αναλάβει τα ηνία της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας κατασκευαστών αυτοκινήτου, διαδεχόμενος τον Oliver Zipse ο οποίος ολοκλήρωσε τη διετή θητεία του

Αλλαγή σκυτάλης στην κορυφή της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας κατασκευαστών αυτοκινήτου, καθώς στην θέση του προέδρου εκλέχτηκε ο επικεφαλής του ομίλου Renault, Luca de Meo ο οποίος από την 1η Ιανουαρίου 2023 διαδέχεται στο συγκεκριμένο ρόλο τον επικεφαλής της BWM, Oliver Zipse ο οποίος ολοκλήρωσε την θητεία του.

Με αφορμή το νέο του ρόλο, ο Luca de Meo, o οποίος έχει διανύσει πάνω από 30 χρόνια, υπηρετώντας την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, από εξαιρετικά σημαντικές θέσεις ευθύνης σε ένα μεγάλο αριθμό κατασκευαστών και φημίζεται για τις χωρίς περιστροφές δηλώσεις του, έδωσε το πλαίσιο της στόχευσης για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και τα αιτήματα της σε σχέση με τις προκλήσεις του μέλλοντος.

«Ατενίζοντας το μέλλον, η Eυρώπη χρειάζεται να εφαρμόσει γρήγορα μια πολιτική που να στηρίζει απολύτως τους στόχους για την απεξάρτηση από τον άνθρακα που θα μας δώσει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε τον συνεχώς εντεινόμενο διεθνή ανταγωνισμό. Καλωσορίζουμε τον ευρωπαϊκό νόμο για τις πρώτες ύλες ο οποίος θα αναλάβει να στηρίξει την οικονομική ευρωστία της γηραιάς ηπείρου και την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Η βιομηχανία μας έχει δεσμευτεί να πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση, δημιουργώντας προϊόντα υψηλής αξίας και θέσεις εργασίας στην. Ωστόσο, οι προδιαγραφές Euro 7 στην παρούσα μορφή τους, θα αφαιρέσουν ανθρώπινο δυναμικό και οικονομικούς πόρους από την ηλεκτροκίνηση, την στιγμή μάλιστα, που άλλες περιοχές του κόσμου δημιουργούν ένα ελκυστικό επενδυτικό περιβάλλον για την αυτοκίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων.  O ACEA θα εξακολουθήσει να επιδιώκει την ισορροπία ανάμεσα σε ό,τι είναι καλό για το περιβάλλον, για την ευρωπαϊκή οικονομία αλλά και την κοινωνία».

Ο Luca de Meo θα διαδεχθεί στην ηγεσία του ACEA τον επικεφαλής της BMW, Oliver Zipse ο οποίος, εκλέχτηκε για πρώτη φορά το 2021 και το 2022, ανανέωσε τη θητεία του όπως προβλέπουν οι διαδικασίες της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας.

Κάνοντας τον απολογισμό της θητείας του σε μια σύντομη ανακοίνωση, ο επικεφαλής της BMW, αναφέρθηκε στις ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες για την αυτοκινητοβιομηχανία που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια, καλώντας και αυτός για μια συντεταγμένη αντιμετώπιση των προκλήσεων που θα θέσουν ως προτεραιότητα την καινοτομία και την τεχνολογία για το κοινό ευρωπαϊκό καλό.  

«Τα τελευταία χρόνια σημαδεύτηκαν από την πανδημία Covid, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, τον πόλεμο στην Ουκρανία και την ενεργειακή κρίση, παράγοντες που έχουν έντονο αντίκτυπο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Παρ’ όλα αυτά η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία υπήρξε ένα σημαντικό στήριγμα της βιομηχανικής δραστηριότητας στην Ευρώπη σε δύσκολους καιρούς. Ταυτόχρονα, επιδιώξαμε να επιστήσουμε την προσοχή σε θέματα που αφορούν την νομοθεσία σχετικά με τις εκπομπές ρύπων, καλώντας προκειμένου η τεχνολογία να αποτελέσει τη βάση για την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο απερχόμενος πρόεδρος του ACEA.

Ο ACEA εκπροσωπεί δεκαέξι κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη και εργάζεται για την προώθηση των συμφερόντων της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, σε συνάρτηση και με τις εκάστοτε ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες και αιτούμενα.

Το άλλοτε πανίσχυρο αυτοκινητιστικό lobby δεν βρίσκεται πάντως πλέον στην ακμή του, με δεδομένη τόσο τις απαιτητικές συγκυρίες και τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της Ε.Ε. αλλά και την εν μέρει αποδυνάμωση του μετά την αποχώρηση του ομίλου Stellantis, τέταρτου μεγαλύτερου παγκοσμίως και σε σκληρή, διαρκή μάχη με τον όμιλο VW για την πρωτιά σε ευρωπαϊκό έδαφος, έχει αποχωρήσει ήδη από την ομοσπονδία ενώ την ίδια πρόθεση έχει εκφράσει και η Volvo.

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr