Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
ΚΙΑ Niro: Σε γκρο πλαν

ΚΙΑ Niro: Σε γκρο πλαν

H κορεατική φίρμα συμπληρώνει το παζλ των τεχνικών χαρακτηριστικών για το νέο ΚΙΑ Niro το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε υβριδική, plug-in υβριδική και αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση

Το Niro υπήρξε το μοντέλο εφαλτήριο για την επιθετική ηλεκτρική στρατηγική της κορεατικής φίρμας και πλέον, πέντε χρόνια μετά την πρώτη εμφάνισή του και 300.000 μονάδες πωλήσεων, υποδέχεται τη νέα, δεύτερη κατά σειρά γενιά του η οποία παρουσιάστηκε πέρυσι στη Σεούλ και θα διατεθεί πολύ σύντομα και στην ευρωπαϊκή επικράτεια.

Αφετηρία για το νέο crossover αποτελεί μια νέα αρχιτεκτονική και συγκεκριμένα η μετεξέλιξη του μεσαίου μεγέθους δαπέδου Κ η οποία στο Niro αξιοποιείται για πρώτη φορά από την ΚΙΑ. Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική επιτρέπει την φιλοξενία υβριδικών, plug-in υβριδικών όσο και αμιγώς ηλεκτρικού συνόλου με την αντίστοιχη έκδοση ωστόσο να απεμπολεί τα διακριτικά e-Niro προς όφελος της ονομασίας Niro ΕV.

Κοινή συνισταμένη όλων των εκδόσεων, ανεξαρτήτως τεχνολογίας αποτελεί η νέα πιο ξεκάθαρη και αεροδυναμική σχεδίαση με μια τολμηρή διάθεση όπως αφήνουν να εννοηθεί στοιχεία όπως πχ. η χαρακτηριστική χάραξη της τρίτης κολώνας σε στυλ boomerang και το αντίστοιχο μοτίβο των πίσω φωτιστικών σωμάτων.

Οι τρεις εκδόσεις επωφελούνται από βελτιωμένες τεχνολογίες σε ό,τι αφορά τα κινητήρια σύνολα αν και στην περίπτωση των Hybrid και Plug-in Hybrid, πρωταγωνιστικό ρόλο εξακολουθεί να διαδραματίζει ο GDi βενζινοκινητήρας του 1,6 λίτρου ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.

Στην έκδοση Hybrid o παραπάνω κινητήρας συνδυάζεται με μπαταρία 1,32 kWh και προσφέρει συνδυαστική ισχύ 141 ίππων. Στην plug-in υβριδική έκδοση η μπαταρία αυξάνει την ενεργειακή της απόδοση από 8,9 KWh σε 11,1 kWh ενώ η συνδυαστική ισχύς διαμορφώνεται σε 183 ίππους. Τέλος, η ισχύς της αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης ανέρχεται σε 204 ίππους ενώ η ενεργειακή απόδοση της μπαταρίας με την οποία εφοδιάζεται διαμορφώνεται σε 64,8 kWh.

Προς το παρόν η ΚΙΑ δεν έχει οριστικοποιήσει τα μεγέθη ηλεκτρικής αυτονομίας της plug-in υβριδικής έκδοσης και της ηλεκτρικής έκδοσης, αυτά αναμένεται να ανέλθουν σε 65 χλμ. και σε 465 χλμ. αντίστοιχα.

Από πλευράς επιδόσεων, οι δύο υβριδικές εκδόσεις υπόσχονται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 10,0 δευτερόλεπτα ενώ η ηλεκτροκίνητη θα είναι ικανή να ολοκληρώσει το συγκεκριμένο “sprint” σε χρόνο μικρότερο των οκτώ δευτερολέπτων.

Πλην της νέας αισθητικής, το νέο Niro έχει κατά 6,5 εκ. μεγαλύτερο μήκος αλλά και αυξημένο μεταξόνιο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του, κάτι που συνδυαστικά και με τις εξασφαλίσεις της νέας αρχιτεκτονικής, υπόσχεται περισσότερη ευρυχωρία και χρηστικότητα από ποτέ.

Πιο ευρύχωρη από τις τρεις είναι, αναμενόμενα, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση η οποία εκτός από πιο άνετη φιλοξενία στους επιβάτες του πίσω καθίσματος προσφέρει χώρο πορτ μπαγκάζ που ξεκινά από τα 475 λίτρα συν 20 λίτρα επιπλέον τα οποία βρίσκονται κάτω από το κενό χώρο του μπροστινού καπό. Στην περίπτωση της υβριδικής έκδοσης η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ ξεκινάει από τα 451 λίτρα ενώ σε αυτή της plug-in υβριδικής μειώνεται σε 348 λίτρα.

Ανεξαρτήτως έκδοσης ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στην ψηφιακή τεχνολογία από την οποία επωφελείται το εσωτερικό με κυρίαρχες δύο οθόνες 10,25 ιντσών που επιτελούν το ρόλο του ψηφιακού πίνακα οργάνων και του infotainment. Την εξίσωση συμπληρώνουν όπως ο ατμοσφαιρικός φωτισμός ενώ ειδικά η ηλεκτροκίνητη έκδοση, θα προσφέρει μια σειρά εφαρμογών που αποσκοπούν στη διευκόλυνση του χρήστη.

Σε αυτές θα συγκαταλέγονται εφαρμογή που θα καθιστά εφικτή την αλληλεπίδραση με το αυτοκίνητο μέσω smartphone, αλλά και εφαρμογή που θα συνεργάζεται με το σύστημα πλοήγησης, ανιχνεύοντας το πότε ο οδηγός κατευθύνεται σε σταθμό φόρτισης, βελτιστοποιώντας την θερμοκρασία της μπαταρίας προκειμένου να διασφαλιστεί η ταχύτερη επαναφόρτιση.

Επίσης η ηλεκτρική έκδοση θα προσφέρει τη δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης δίνοντας στον χρήστη την δυνατότητα να χρησιμοποιήσει την ενέργεια των μπαταριών για να φορτίσει ή να τροφοδοτήσει με ηλεκτρική ενέργεια οποιαδήποτε συσκευή από laptop ως φορητό mini ψυγείο.

Η υβριδική και plug-in υβριδική έκδοση θα μπορούν επίσης να ανιχνεύουν τις ζώνες κυκλοφορίας μηδενικών εκπομπών ρύπων πραγματοποιώντας αυτομάτως την μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία.

Sports in

Μπαρτσελόνα – Ολυμπιακός 75-77: ΘΡΥΛΑΡΑ στη Βαρκελώνη – Μυθική εμφάνιση και break για το 1-0!

Μυθικό παιχνίδι για τον Ολυμπιακό, που «έσπασε» την έδρα της Μπαρτσελόνα και έκανε το 1-0 στη σειρά των playoffs της Euroleague.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024