Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Ελαιόλαδο: Πωλείται με παραπλανητική σήμανση -  Τι έδειξε εργαστηριακή ανάλυση

Ελαιόλαδο: Πωλείται με παραπλανητική σήμανση –  Τι έδειξε εργαστηριακή ανάλυση

Εκτός από τα προβληματικά οργανοληπτικά στοιχεία των ελαιολάδων διαπισττώθηκαν και περιπτώσεις υπολειμματικότητας φυτοφαράκων

«Φωτιές» στην αγορά του ελαιολάδου βάζουν οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι που διενήργησε ο παγκρήτιος συνεταιριστικός φορέας για την τυποποίηση και διάθεση του έξτρα παρθένου κρητικού προϊόντος «Κρητών Ένωσις».

Όπως διαπιστώθηκε η συντριπτική πλειοψηφία των ελαιολάδων που ελέγχθηκαν, αν και διαφημίζονταν και πωλούνταν ως εξαιρετικά παρθένα, ήταν είτε παρθένα, υποδεέστερα δηλαδή ποιοτικά, είτε βιομηχανικά, τα οποία είναι ακατάλληλα για κατανάλωση χωρίς προηγούμενη επεξεργασία ραφιναρίσματος.

Όπως αποκάλυψε, με δηλώσεις του στην ΕΡΤ Ηρακλείου, ο πρόεδρος της «Κρητών Ένωσις» και της Ένωσης Ηρακλείου, Σταύρος Γαβαλάς, τα αποτελέσματα των ελέγχων αυτών θα σταλούν στον ΕΦΕΤ με αίτημα να επαναληφθούν από τον καθ’ ύλην αρμόδιο φορέα οι έλεγχοι και στη συνέχεια να προβούν στις προβλεπόμενες ενέργειες και να ενημερώσουν τους καταναλωτές.

Όπως εξήγησε ο κ. Γαβαλάς, οι εκπρόσωποι του φορέα αγόρασαν από τα ράφια των σούπερ μάρκετ έντεκα διαφορετικά εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα, με διαφημιζόμενες ιδιαίτερα χαμηλές οξύτητες και προβαλλόμενα ιδιαίτερα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά, από όλη τη χώρα και από την Κρήτη, τα οποία έστειλαν για έλεγχο σε πιστοποιημένα εργαστήρια. «Από τα έντεκα δείγματα τα εννέα δεν είναι έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Είναι είτε παρθένο ελαιόλαδο είτε λαμπάντε, βιομηχανικό. Δηλαδή, είναι μια άλλη κατηγορία που πρέπει να πληρώνεται πιο φθηνά. Το δε λαμπάντε δεν πρέπει καν να είναι στο ράφι, απαγορεύεται η κατανάλωσή του αν πριν δεν υποστεί ραφινάρισμα» ανέφερε ο ίδιος.

Εκτός από τα προβλήματα που καταγράφηκαν στα οργανοληπτικά στοιχεία των ελαιολάδων διαπισττώθηκαν και περιπτώσεις υπολειμματικότητας φυτοφαράκων «στα όρια», όπως χαρακτηριστικά πρόσθεσε ο κ. Γαβαλάς, τονίζοντας την ανάγκη και οι ίδιοι οι παραγωγοί να είναι πιο προσεκτικοί, συνεπείς και στοχευμένοι στη χρήση τους.

«Γίνεται εξαπάτηση του καταναλωτή. Αγοράζει εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, που όμως δεν είναι εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, είναι λαμπάντε, βιομηχανικό, υποβαθμισμένο. Δεν είναι αυτό που περιγράφει το μπουκάλι» πρόσθεσε ο πρόεδρος της “Κρητών Ένωσις” . Και συνέχισε: «Δε μπορεί κανείς να παίζει παιχνίδια στις πλάτες των παραγωγών και σε βάρος του προϊόντος και να υπονομεύει την προσπάθεια που κάνουμε, με μόνο όφελος το κέρδος. Ως φορέας, πέρα από τους τομείς της τυποποίησης, της εκπαίδευσης και της εξαγωγής θα αναλάβουμε δράση και στον τομέα των ελέγχων, όπου το κράτος δυστυχώς, ίσως λόγω έλλειψης πόρων και προσωπικού, δε μπορεί να παίξει, όπως θα έπρεπε». Μάλιστα προανήγγειλε ότι ο φορέας θα παίρνει σε τακτά χρονικά διαστήματα ελαιόλαδα και θα τα ελέγχει. «Όποιος είναι «κατεργάρης» θα τον καταγγέλλουμε στην αρμόδια υπηρεσία που είναι ο ΕΦΕΤ. Από εκεί και πέρα πιστεύω ότι και ο ΕΦΕΤ θα δρα γρήγορα και ουσιαστικά, να κάνει τον έλεγχο που πρέπει και να μας λέει μετά ποιος ήταν ο Χ που είχε το λάδι του στο ράφι και δεν ήταν έξτρα παρθένο, αλλά κάτι άλλο. Ο κόσμος πρέπει να μαθαίνει ποιοι είναι αυτοί που παίζουν παιχνίδια για να κερδίσουν» υπογράμμισε.

Όπως ανέφερε, το κόστος των εργαστηριακών ελέγχων είναι μεγάλο, όμως ο φορέας το αναλαμβάνει προκειμένου να βοηθήσει ώστε οι έλεγχοι να γίνονται πιο γρήγορα, πιο μεθοδικά. «Μόνο έτσι θα προστατεύσουμε το ελαιόλαδο, τον «χρυσό» της Κρήτης. Φανταστείτε του χρόνου, που θα μπορούμε βγάζουμε και να διακινούμε το έξτρα παρθένο κρητικό ελαιόλαδο ως ΠΓΕ, να υπάρχουν κάποιοι «έξυπνοι» τυποποιητές, οι οποίοι θα βάζουν μέσα και λίγο πυρηνέλαιο και λίγο σπορέλαιο κ.α. Να πηγαίνει στις αγορές του εξωτερικού το ΠΓΕ Κρήτης και να μας το γυρνούν πίσω οι εταιρείες. Τελειώσαμε. Δεν πάω να λέω εγώ ως φορέας ότι έχω το καλύτερο λάδι του κόσμου, καθαρό και πιστοποιημένο…Χάνουμε την αξιοπιστία μας. Την πληρώνουμε όλοι και οι παραγωγοί μας» κατέληξε ο κ.Γαβαλάς.

Πηγή ertnews.gr

Sports in

Κυκλοφορούν και… εξαφανίζονται τα εισιτήρια για το πρώτο ματς με τη Φενέρμπαχτσε

Η ανακοίνωση της ΠΑΕ Ολυμπιακός για τα εισιτήρια του μεγάλου αγώνα με τη Φενέρμπαχτσε

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024