Εκ πρώτης όψεως, μοιάζει με κανονικό λεωφορείο. Μέχρι που καβαλάει τις σιδηροδρομικές ράγες και γίνεται τρένο.

Το πρώτο όχημα «διπλής λειτουργίας», ή DMV, έκανε ντεμπούτο το Σάββατο στο νησί Σικόκου της νότιας Ιαπωνίας, όπου θα εξυπηρετεί μια σειρά από μικρές πόλεις και χωριά.

Το DMV συνδυάζει τροχούς αυτοκινήτου και τροχούς τρένου (Reuters)

Το DMV κινείται στον αυτοκινητόδρομο με κανονικές ρόδες αυτοκινήτου, όταν όμως φτάνει στις ράγες κατεβάζει μια σειρά από μεταλλικές ρόδες τρένου. Τα μπροστινά λάστιχα σηκώνονται ώστε να μην ακουμπούν τις ράγες, τα πίσω παραμένουν στο έδαφος για να σπρώχνουν το όχημα στη σιδηροδρομική γραμμή.

Διαβάστε επίσης:

Μεταφέρει 21 επιβάτες και κινείται με μέγιστη ταχύτητα 60 χιλιόμετρα την ώρα στις ράγες και 100 χιλιόμετρα την ώρα στους αυτοκινητοδρόμους, λέει η εταρεία Asa Coast Railway που διαχειρίζεται τα σχετικά λίγα, ντιζελοκίνητα οχήματα.

Τα ντιζελοκίνητα DMV, αναφέρει το Reuters, ίσως λύσει το συγκοινωνιακό πρόβλημα σε μικρές πόλεις όπως το Κάγιο, όπου ο πληθυσμός μειώνεται και η κερδοφορία είναι δύσκολη υπόθεση για τις εταιρείες μεταφορών.