Πώς κινήθηκαν οι εξαγωγές φρούτων και λαχανικών έως και τις 24 Δεκεμβρίου 2021.

Μειωμένη παραγωγή και χαμηλές τιμές, οι οποίες είναι και κάτω από το κόστος παραγωγής χαρακτηρίζει την εκστρατεία του 2021/22 για τα πορτοκάλια και τα μανταρίνια, των οποίων η εξαγωγή συνεχίζεται.

«Η εκπληκτική αύξηση του κόστους των πρώτων υλών (κόστος ενέργειας, συσκευασία, μεταφορά) γονατίζει τόσο τους παραγωγούς όσο και το εμπόριο», σχολιάζει ο ειδικός σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής, Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT-HELLAS Γιώργος Πολυχρονάκης.

Συγκεκριμένα, για τα πορτοκάλια, η κατανάλωση στην Δυτική Ευρώπη έχει αποκατασταθεί. Όμως λόγω αυξημένων πωλήσεων Ισπανικών προϊόντων, οι τιμές είναι χαμηλές και για τις χώρες της Βαλκανικής από υπερπροσφορά, σε χαμηλές τιμές από την Τουρκία. Για τα μανταρίνια η ζήτησης παραμένει ζωηρή για τροφοδότηση της αγοράς για τις γιορτές με τη συγκομιδή των κλημεντινών να έχει περαιωθεί. Παρουσιάζεται όμως, πρόωρη συγκομιδή μανταρινιών ποικιλίας Νόβα.

Στο μεταξύ, συνεχίζονται με χαμηλούς ρυθμούς οι εξαγωγές μήλων και από 1/9 έως 24/12/21 η εξαγωγή τους ανέρχεται σε 27.705 τόνους. Να σημειωθεί ότι στο αντίστοιχο διάστημα οι εισαγωγές μήλων ανήλθαν σε 20.911 τόνους εκ των οποίων 16.979 ήταν από Βόρεια Μακεδονία. Με βάση τα αποτελέσματα των έκτακτων ελέγχων φυτοπροστατευτικών προϊόντων στην ιστοσελίδα του ΥπΑΑΤ στο τρέχον 4ο τρίμηνο 2021 διαπιστώθηκαν αυξημένες υπερβάσεις υπολειμμάτων σε εισαχθέντα φορτία μήλων και συγκεκριμένα σε ποσοστό 8,11% (3 φορτία).

Από 1/9/2021 έως και 24/12/2021 οι αναγγελίες φορτίων που καταχωρήθηκαν στο ΜΕΝΟ για εξαγωγή-διακίνηση ακτινιδίων αφορούσαν 86.577 τόνους αυξημένες κατά 6,9% εκ των οποίων προς τρίτες εκτός ΕΕ χώρες κατευθύνθηκαν 21.685 τόνοι, τοι 25% του συνόλου, έναντι 20.951 τ. πέρυσι.

H εξαγωγή επιτραπέζιων σταφυλιών ανέρχεται σε 60.744 τόνους σημειώνοντας μείωση κατά 16,1%.

«Η μειωμένη παραγωγή χειμερινών φρούτων και λαχανικών, λόγω καιρικών συνθηκών, η έλλειψη εργατικών χεριών τόσο στο στάδιο της συγκομιδής όσο και της συσκευασίας σε συνδυασμό με το κόστος στις μεταφορές οφειλόμενη τόσο σε αύξηση των καυσίμων όσο και των ναύλων των ατμοπλοικών δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή εμπορική τους πορεία», σημειώνει ο Γ. Πολυχρονάκης.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr