Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
5G – H Boeing και η Airbus προειδοποιούν για κίνδυνο παρεμβολών στα αεροπλάνα

5G – H Boeing και η Airbus προειδοποιούν για κίνδυνο παρεμβολών στα αεροπλάνα

Τα δίκτυα πέμπτης γενιάς ίσως επηρεάζουν τα ραδιοϋψόμετρα των αεροσκαφών.

Παρά τις διαβεβαιώσεις των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας ότι το 5G δεν έχει επηρεάσει τη λειτουργία κανενός αεροδρομίου σε όλο τον κόσμο, η Airbus και η Boeing ζητούν από τις ΗΠΑ να αναβάλλουν το λανσάρισμα των δικτύων πέμπτης γενιάς κάνοντας λόγο για πιθανό κίνδυνο παρεμβολών.

Τα δίκτυα 5G θα μπορούσαν να έχουν «τεράστιες αρνητικές συνέπειες για την αεροπορική βιομηχανία» γράφουν οι διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο εταιρειών σε κοινή επιστολή τους προς το υπουργείο Μεταφορών.

«Οι παρεμβολές του 5G θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την ικανότητα των αεροσκαφών να λειτουργούν με ασφάλεια» υποστηρίζουν.

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) έχει εγείρει ανησυχίες για το ενδεχόμενο η μπάντα C του 5G να προκαλεό παρεμβολές σε ευαίσθητα ηλεκτρονικά συστήματα όπως τα ραδιοϋψόμετρα που δείχνουν το ύψος πτήσης.

Το σήμα της μπάντας C του 5G ίσως επηρεάζει τις ενδείξεις για το ύψος πτήσεις (Flickr > Charles Rincheval)

Μάλιστα η FAA εξέδωσε στις αρχές Δεκεμρίου οδηγία αξιοπλοίας με την οποία ζητά ενημέρωση των εγχειριδίων πτήσης για αεροπλάνα και ελικόπτερα έτσι ώστε να απαγορεύεται η χρήση ραδιοϋψομέτρων σε περιοχές που καλύπτονται από τη μπάντα C των νέων δικτύων.

«Καθυστερήσεις και εκτροπές πτήσεων»

Η Airbus και η Boeing επικαλούνται ανάλυση της Airlines for America, ένωσης της αεροπορικής βιομηχανίας, που έδειχνε ότι, εάν νέα οδηγία της FAA εφαρμοζόταν από το 2019, περίπου 345.000 επιβατικές πτήσεις και 5.400 μεταφορικές θα είχαν αντιμετωπίσει καθυστερήσεις, εκτροπές ή ακυρώσεις.

Η αεροπορική εταιρεία United Airlines δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η οδηγία της FAA για το 5G οδηγεί στην απαγόρευση της χρήσης ραδιοϋψομέτρων σε 40 από τα μεγαλύτερα αμερικανικά αεροδρόμια.

Τον Νοέμβριο, οι εταιρείες κινητής AT&T και Verizon ανέβαλαν την ανάπτυξη των υπηρεσιών της μπάντας C κατά έναν μήνα, μέχρι τις 5 Ιανουαρίου, και εφάρμοσαν προληπτικά μέτρα για μείωση των πιθανών παρεμβολών.

Η Verizon είχε διαβεβαιώσει στις αρχές Δεκεμβρίου ως «δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι τα δίκτυα 5G που χρησιμοποιούν φάσμα της μπάντας C αποτελούν κίνδυνο για την ασφάλεια των αερομεταφορών, όπως επιβεβαιώνει η πρακτική εμπειρία σε δεκάδες χώρες που χρησιμοποιούν αυτό το φάσμα στο 5G».

Η ένωση CTIA της βιομηχανίας κινητής τηλεφωνίας κατηγόρησε μάλιστα την αεροπορική βιομηχανία για κινδυνολογία και διαστρέβλωση της πραγματικότητας.

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024