Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Η Toyota αντεπιτίθεται ηλεκτρικά

Η Toyota αντεπιτίθεται ηλεκτρικά

O ιαπωνικός όμιλος δίνει μια πρώτη γεύση από την επιθετική ηλεκτρική προϊοντική πολιτική της, αποκαλύπτοντας 11 ηλεκτρικά πρωτότυπα από κάθε κατηγορία και φίρμα, από sportscars έως SUV και pickup, τα οποία θα μας απασχολήσουν από σήμερα έως το 2030 –και πέρα από αυτό

Mε μια θεαματική κίνηση ο όμιλος Toyota αποφάσισε να αποκαλύψει τα ηλεκτρικά σχέδιά του με ορίζοντα δεκαετίας, αποκαλύπτοντας, ταυτόχρονα, 11 νέα πρωτότυπα, σχεδιασμένα εξαρχής ως ηλεκτροκίνητα.

Την πλειάδα ηλεκτρικών πρωτοτύπων αποκάλυψε ο επικεφαλής του ιαπωνικού ομίλου, Akio Toyoda κα ανάμεσα τους, βρίσκονται τουλάχιστον τέσσερα μοντέλα της σειράς bZ την οποία ανέλαβε να συστήσει προσφάτως το SUV bZ4X.

Το ένα από αυτά αποτελεί μια γοητευτική coupe-SUV παραλλαγή του bZ4X η οποία θα μπορούσε να αποτελεί το μελλοντικό ηλεκτρικό alter ego του υβριδικού C-HR.

To δεύτερο πρωτότυπο της σειράς bZ, παίρνει την μορφή ενός μικρού ηλεκτρικού crossover, παραπέμποντας σε δυνητική ηλεκτροκίνητη εναλλακτική του πρόσφατου Aygo X, καθώς διαθέτει ανάλογες σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όπως οι διογκωμένοι θόλοι, τα γυαλιστερά πλαστικά, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και κυρίως οι περιορισμένες διαστάσεις του.

Σύμφωνα με τις συστάσεις του Akio Toyoda, το παραπάνω μικρό crossover θα διατεθεί στην ιαπωνική και στην ευρωπαϊκή αγορά στοχεύοντας σε κατανάλωση ενέργειας που θα αντιστοιχεί σε 1kWh/8 χλμ. Όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε ο επικεφαλής της Toyota, «Όσο πιο πολλές συστοιχίες προστίθενται σε ένα αυτοκίνητο προκειμένου να ενισχυθεί η αυτονομία του, τόσο μεγαλύτερο, βαρύτερο και πιο ακριβό γίνεται. Επειδή θα πρόκειται για ένα μικρό crossover, υπάρχει κάτι για το οποίο θα πρέπει να είμαστε πολύ σχολαστικοί και αυτό είναι η αποδοτικότητά του».

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις συστάσεις, το συγκεκριμένο μοντέλο θα είναι το πρώτο από την παραπάνω σειρά που θα υλοποιηθεί και αναμένεται να περάσει στην παραγωγή από τα τέλη της επόμενης χρονιάς.

Θα ακολουθήσει ένα μεσαίο sedan, επίσης με τα διακριτικά bZ, το οποίο θα είναι το μόνο «μη SUV» μοντέλο της σειράς των bZ καθώς το τέταρτο και τελευταίο μοντέλο της γκάμας με τα διακριτικά bZ θα πάρει την μορφή ενός μεγάλου, επταθέσιου SUV.

Προς το παρόν, δεν έχουν δημοσιοποιηθεί περισσότερα τεχνικά χαρακτηριστικά για κάποιο από τα παραπάνω πρωτότυπα με την Toyota να σημειώνει μόνο ότι θα λανσάρει ηλεκτροκίνητα «για όλους» άμεσα καθώς η πλειονότητά τους θα περάσει στην παραγωγή μέσα στα επόμενα λίγα χρόνια. Να σημειωθεί επίσης ότι ο στόχος της Toyota σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση έχει τοποθετηθεί στη διάθεση 3,5 εκατομμυρίων μονάδων έως το 2030.

«Αυτό που χρειαζόμαστε και για αυτό το οποίο συζητάμε είναι μεγάλος όγκος αυτοκινήτων προκειμένου να μειώσουμε τις εκπομπές ρύπων όσο το δυνατόν περισσότερο και όσο το δυνατόν πιο σύντομα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του ομίλου.

Υπό αυτό σκεπτικό, εκτός από τα παραπάνω τέσσερα μοντέλα που θα συμπληρώσουν την γκάμα των bZ και σε συνδυασμό με την Lexus, ο όμιλος Toyota σκοπεύει να προσφέρει 30 αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, επιβατικά και επαγγελματικά έως το 2030, ένα σχέδιο για το οποίο σκοπεύει να επενδύσει περίπου 15 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ανάμεσα στα υπόλοιπα πρωτότυπα που παρουσίασε η Toyota τα οποία αποκαλεί “the diverse BEV” συγκαταλέγεται και ένα pickup το οποίο θυμίζει Hilux, ένα SUV που δείχνει να αποτελεί μια μελλοντική «ερμηνεία» του FJ Cruiser, ένα αιχμηρό sportscar καθώς και δύο ακόμα SUV εκ των οποίων το ένα με compact διαστάσεις ενώ, το παζλ των ηλεκτρικών πρωτότυπων Toyota συμπληρώνει ένα μικρό pod σχεδιασμένο για αστικές μετακινήσεις και ένα επαγγελματικό μοντέλο που έχει κατασκευαστεί υπό το σκεπτικό να πραγματοποιεί παραδόσεις εντός των αστικών τειχών με την ονομασία e-Palette.

Σε ό,τι αφορά την Lexus, η δική της εκδοχή ηλεκτροκίνησης έχει, όπως εύκολα υποθέτει κανείς, πιο σπορ χροιά και μεταφράζεται σε ένα πρωτότυπο sportscar που ως έκδοση παραγωγής στοχεύει σε χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα, 2,0 δευτερολέπτων και ηλεκτρική αυτονομία 700 χλμ.

Πιθανότατα το ηλεκτροκίνητο sportscar θα μοιράζεται πολλά κοινά με το αντίστοιχο sportscar της Τoyota, αν και το πρώτο, αποτελώντας τον πνευματικό απόγονο του LFA αναμένεται να προσφέρει υψηλότερες επιδόσεις.

Εκτός από το στόχο διάθεσης 3,5 εκατομμύριων ηλεκτροκίνητων οχημάτων έως το 2030, η Toyota έχει ήδη θέσει επίσης τον στόχο να αποτελεί μια κλιματικά ουδέτερη φίρμα έως το 2035.

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024