H Mercedes-Benz εξασφάλισε την έγκριση των αρμόδιων γερμανικών αρχών προκειμένου να διαθέσει στο ευρύ κοινό αυτοκίνητα με σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 κάτι που σημαίνει ότι όσοι αποκτήσουν τις S-Class και EQS με το νέο έτος θα έχουν πρόσβαση στην πλήρη εκδοχή του Drive Pilot.

Aυτό σημαίνει ότι θα μπορούν, ενεργοποιώντας το Drive Pilot, να αποσύρουν εντελώς τα χέρια τους από το τιμόνι και την προσοχή τους από τον δρόμο όταν κινούνται σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας και σε ταχύτητες που δεν υπερβαίνουν τα 60 χλμ./ώρα. Βέβαια απαραίτητη προϋπόθεση είναι να αγοράσουν το αυτοκίνητο τους στη Γερμανία και να κινούνται σε γερμανικό έδαφος καθώς η συγκεκριμένη έγκριση δεν επεκτείνεται αυτομάτως σε όλες τις χώρες.

Εκτός από την άνεση και την απεμπλοκή που προσφέρει το Drive Pilot επιπέδου 3 από τη διαδικασία οδήγησης, η ενεργοποίησή του δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να πραγματοποιήσει διάφορες εργασίες ή να ψυχαγωγηθεί χρησιμοποιώντας το infotainment το οποίο του επιτρέπει να κάνει online αγορές, να δει και να απαντήσει τα mail του ή ακόμα και να απολαύσει μια ταινία.

Αν και οι συγκεκριμένες δυνατότητες μπορούν να ακούγονται καθημερινές και «ταπεινές», η κατά κάποιο τρόπο νομιμοποίησή τους για τον οδηγό εν κινήσει αποτελούν ένα τεράστιο βήμα προς την καθιέρωση των τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης καθώς, να σημειωθεί ότι μέχρι πρότινος σε όλα τα κράτη της Ευρώπης, όσο εξελιγμένα συστήματα και αν διέθετε ένα αυτοκίνητο, απαγορευόταν στον οδηγό να αποσπάσει την προσοχή του από το δρόμο εξ ου και όλα τα οχήματα που εφοδιάζονταν με ημιαυτόνομη οδήγηση διέθεταν δικλείδα ακινητοποίησης του οχήματος δεν έβαζε τα χέρια του στο τιμόνι μετά από κάποια δευτερόλεπτα.

Σε ό,τι αφορά τις ιδιαιτερότητες του Drive Pilot το οποίο κατάφερε να αποσπάσει την έγκριση της αυστηρής KBA, χάρη σε μια σειρά LiDAR αισθητήρων, καμερών, του συστήματος γεωεντοπισμού, ενός πανίσχυρου επεξεργαστή και φυσικά τεχνητής νοημοσύνης το αυτοκίνητο μπορεί να διαβάσει το περιβάλλον και να αντιδράσει με κατάλληλο τρόπο ακόμα και σε απρόβλεπτα σενάρια.

Πλην των παραπάνω «αισθητήριων οργάνων» τα αυτοκίνητα της γερμανικής φίρμας που εφοδιάζονται με την πιο εξελιγμένη εκδοχή επιπέδου 3, διαθέτουν επίσης και ένα αισθητήρα υγρασίας ο οποίος τοποθετείται στο εσωτερικό ενός από τους τροχούς, τροφοδοτώντας τον επεξεργαστή με πολύτιμα δεδομένα για τις καιρικές συνθήκες και την ολισθηρότητα της ασφάλτου, και προσαρμόζοντας αναλόγως την συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Στο ίδιο μοτίβο εμμονικής προσέγγισης, ένα σετ από μικρόφωνα και κάμερα έχουν τοποθετηθεί στο πίσω παρμπρίζ με στόχο να αναγνωρίζουν οχήματα έκτακτης ανάγκης και να δίνουν την εντολή στο σύστημα να κινήσει το αυτοκίνητο πλαγίως για να αφήσει χώρο στις υπηρεσίες άμεσης επέμβασης.

Ανεξαρτήτως των τεχνολογικών διατυπώσεων του συστήματος και παρά το γεγονός ότι η έγκριση αφορά μόνο τη Γερμανία, η συγκεκριμένη εξέλιξη αποτελεί τεράστια πρόοδο για το μέλλον της αυτόνομης οδήγησης στην ευρωπαϊκή επικράτεια η οποία φημίζεται για την αυστηρότητά της όταν πρόκειται για παραμέτρους που άπτονται στην ασφάλεια.

Με αυτό δεδομένο ο επικεφαλής εξέλιξης τεχνολογίας στην Mercedes, Markus Schafer σχολίασε: «εργαζόμαστε πολλά χρόνια προκειμένου να υλοποιήσουμε το όραμά μας στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης. Με ένα σύστημα βασισμένο σε LiDΑR αισθητήρες, εξελίξαμε μια καινοτόμο τεχνολογία, προσφέροντας στους πελάτες μας μια μοναδική, πολυτελή εμπειρία οδήγησης η οποία πλέον μπορεί να τους εξασφαλίσει αυτό που μετράει περισσότερο από όλα: χρόνο».

«Με την έγκριση των αρχών, φτάσαμε σε ένα σημαντικό ορόσημο. Είμαστε οι πρώτοι κατασκευαστές που έχουν την άδεια να διαθέσουν ευρέως, οχήματα με συστήματα πλήρους αυτόνομης οδήγησης, υπό προϋποθέσεις, στη Γερμανία. Με αυτό δεδομένο πρωτοπορούμε για ακόμα μία φορά στον τομέα της ημιαυτόνομης οδήγησης, συμβάλλοντας παράλληλα σε μια ριζική διαφοροποίηση στην αντιμετώπιση των συγκεκριμένων τεχνολογιών. Για πρώτη φορά στα 136 χρόνια αυτοκινητιστικής ιστορίας, το αυτοκίνητο δεν απαιτεί την εμπλοκή του οδηγού του υπό ορισμένες συνθήκες. Ταυτόχρονα δηλώνουμε ευτυχείς που η Γερμανία με αυτή την έγκριση πρωτοπορεί σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση της αυτοματοποιημένης διαδικασίας οδήγησης», κατέληξε το στέλεχος της Mercedes για την πρωτιά της γερμανικής φίρμας η οποία ήδη αποκαλείται από το διεθνή Τύπο ως «η μέρα που η Mercedes νίκησε την Tesla».

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr