Το Φθινόπωρο είναι η ιδανική εποχή για στόχους και αποφάσεις, αφού σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας σεζόν – που είναι στο χέρι μας να γίνει καλύτερη από την προηγούμενη. Και δεν υπάρχει σημαντικότερος στόχος από τη φροντίδα του εαυτού μας, αφού χωρίς αυτή όλα δυσκολεύουν. Γιατί να μην είναι φέτος η χρόνια που επιτέλους θα μας προσέξουμε όσο μας αξίζει;

Για να το πετύχουμε, δεν αρκούν οι καλές προθέσεις. Στόχος είναι να μάθουμε να δίνουμε στον εαυτό μας τόση σημασία όση και στη δουλειά ή τους φίλους μας. Γιατί η αυτοφροντίδα (ή αλλιώς self-care) είναι η συνεπής φροντίδα του εαυτού μας, μέσα από την καλλιέργεια συνηθειών και την συμμετοχή σε δραστηριότητες. Χάρη σε αυτή, μπορούμε να επιτύχουμε βελτίωση της συνολικής κατάστασης της υγείας μας, να διαχειριστούμε καλύτερα τις τυχόν χρόνιες παθήσεις, αλλά και να μειώσουμε την πιθανότητα εμφάνισης σοβαρών ασθενειών.

Με λίγα λόγια, η αυτοφροντίδα είναι σοβαρή υπόθεση. Άρα χρειάζεται πρόγραμμα και μάλιστα προσαρμοσμένο στις δικές μας ανάγκες και προτιμήσεις.

Η αρχή μπορεί να μην είναι εύκολη. Εξάλλου, χρειαζόμαστε χρόνο για να αλλάξουμε συνήθειες και να μάθουμε να αντιμετωπίζουμε τον εαυτό μας ως προτεραιότητα. Όμως τα αποτελέσματα στο σώμα, τη διάθεση και – κυρίως – την υγεία μας, θα γίνουν σύντομα κάτι παραπάνω από ορατά.

Οι παρακάτω προτάσεις μπορεί να μην είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεστε εσείς συγκεκριμένα, αλλά μπορεί να σας δώσει την έμπνευση για τα δικά σας φθινοπωρινά resolutions. Και σίγουρα θα σας θυμίσει κάποιες από τις βασικές σας ανάγκες, που ενδεχομένως παραμελείτε χωρίς καν να το συνειδητοποιείτε.

Η καλή μέρα, από το βράδυ φαίνεται

Ακούγεται δύσκολο, το ξέρουμε, αλλά οι επιδράσεις του είναι μαγικές. Ήρθε η στιγμή να σταματήσετε να υπόσχεστε στον εαυτό σας «ένα ακόμη επεισόδιο» πριν τον ύπνο. Άλλωστε, γνωρίζετε καλά ότι ποτέ δεν είναι μόνο ένα. Φροντίστε να συμπληρώνετε όσο συχνότερα γίνεται ένα χορταστικό οκτάωρο ξεκούρασης και δεν θα αργήσετε να νιώσετε το μυαλό, την επιδερμίδα και το στομάχι σας να σας ευγνωμονούν. Μπορεί να πιστεύετε ότι η αγαπημένη σας σειρά είναι το καλύτερο δώρο στον εαυτό σας μετά από μια δύσκολη μέρα, αλλά τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον ποιοτικό και επαρκή ύπνο.

Ένα μήλο την ημέρα…

… και μια σαλάτα τη νύχτα, ένα μπολ με γάλα και βρώμη το πρωί, ένα γεύμα γεμάτο ωμέγα-3 λιπαρά οξέα το μεσημέρι… Καταλαβαίνετε τι εννοούμε. Η ισορροπημένη διατροφή είναι ευκολότερη από ό,τι φαντάζεστε – ειδικά αν κινείστε με σχέδιο και επαρκή προετοιμασία. Προγραμματίστε τα γεύματα της εβδομάδας την Παρασκευή, ψωνίστε το Σάββατο και αφιερώστε μερικές ώρες της Κυριακής στην προετοιμασία των λαχανικών, ώστε εντός της εβδομάδας όλα να γίνονται πιο γρήγορα. Θα διαπιστώσετε ότι τελικά, ένα υγιεινό πρόγραμμα διατροφής δεν χρειάζεται και πολύ χρόνο. Και σίγουρα είναι πιο απολαυστικό από το διαρκές delivery.

Πακέτο στήριξης

Ναι, η αυτοφροντίδα μάς βοηθά να φροντίσουμε τον εαυτό μας σε κάθε πτυχή της ζωής μας, να πάρουμε τον έλεγχο της υγείας μας – και να τη δούμε να βελτιώνεται. Όχι, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τα κάνουμε όλα απολύτως μόνοι μας. Τι θα πει αυτό; Το να μάθετε να «ακούτε» το σώμα σας, δεν σημαίνει ότι δεν θα επισκέπτεστε τον γιατρό. Αντίστοιχα, η βελτίωση της διατροφής σας δεν σημαίνει πως ένα συμπλήρωμα βιταμινών περιττεύει. Η πιεστική καθημερινότητα, η αυξημένη ανάγκη ενίσχυσης του ανοσοποιητικού συστήματος, ακόμη κι αυτό το boost στη διάθεσή σας που τόσο έχετε ανάγκη, ίσως κρύβεται μεταξύ άλλων και σε μια συσκευασία πολυβιταμινών. Απλώς, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ακολουθείτε πιστά τις οδηγίες που περιλαμβάνονται στο κουτί, για τη συνιστώμενη ημερήσια δόση.

Κι όμως, κινείστε

Τη γυμναστική πολλοί εμίσησαν, την ευεξία ουδείς. Και ξέρετε κάτι; Και η γυμναστική δεν είναι τόσο άσχημη, άπαξ και τη συνηθίσεις. Απλώς μην το ρίξετε αμέσως στις υπερβολές. Για παράδειγμα, προσπαθήστε να ξεκινήσετε τη μέρα σας με ένα εικοσάλεπτο προπόνησης υπό την αιγίδα του… YouTube. Αυτό αρκεί για να αγγίξετε σχεδόν τη μιάμιση ώρα άσκησης την εβδομάδα που συστήνουν οι ειδικοί – και για να δείτε την ενέργειά σας να απογειώνεται πριν πιείτε καν την πρώτη γουλιά του πρωινού σας καφέ.

Scripta manent

Για το τέλος, αφήσαμε μια μέθοδο αυτοφροντίδας που αφορά την ψυχική υγεία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι και λιγότερο σημαντική. Άλλωστε, ακόμη και αν θέλετε να στραφείτε στο self-care με στόχο τη βελτίωση της σωματικής σας υγείας, η φροντίδα του εαυτού είναι πάνω από όλα ολιστική – και αυτός είναι και ένας από τους κύριους λόγους που είναι τόσο σημαντική.

Το ημερολόγιο, που πολλοί από εμάς είχαμε ως συνήθεια στην εφηβεία μας, μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικό εργαλείο για αυτό το σκοπό. Μη φανταστείτε τίποτα ομηρικά έπη. Αρκεί να αφιερώνετε μερικά λεπτά στο τέλος της ημέρας για να σημειώσετε τα πράγματα που σας προκάλεσαν τα πιο έντονα συναισθήματα, προσπαθώντας να δώσετε και μια εξήγηση για το γιατί – αν το επιθυμείτε. Μην ξεχνάτε να αναφερθείτε και στις θετικές στιγμές. Πάντα υπάρχουν και θα δείτε ότι αν μάθετε να εστιάζεστε (και) σε αυτές, η διάθεσή σας θα βελτιωθεί αυτομάτως.

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr