Πέμπτη 02 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Έρευνα - Πόσο αυξάνει τα έσοδα η ενίσχυση του tax-free shopping

Έρευνα – Πόσο αυξάνει τα έσοδα η ενίσχυση του tax-free shopping

Η Ελλάδα βρίσκεται μεταξύ των χωρών της ΕΕ που δεν εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις αφορολόγητες αγορές ( tax-free shopping ) και τα οφέλη που αυτές μπορούν να προσφέρουν μακροπρόθεσμα στις εθνικές οικονομίες

Τσεχία, Κροατία, Γαλλία, Ελλάδα, Νορβηγία, Πορτογαλία και Ισπανία δεν εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις αφορολόγητες αγορές και τα οφέλη που αυτές μπορούν να προσφέρουν μακροπρόθεσμα στις εθνικές οικονομίες, αναφέρει έρευνα που διενεργήθηκε από το Κέντρο Οικονομικών και Επιχειρηματικών Ερευνών (CEBR) για λογαριασμό της Refundit.

Αξιοποιώντας τις διαθέσιμες πληροφορίες για τον τουρισμό του 2018 και του 2019, κατέληξε στο ότι και οι επτά χώρες θα έβλεπαν σημαντική αύξηση στα κρατικά έσοδα παρά την ενδεχόμενη απώλεια εσόδων λόγω της επιστροφής φόρου, εάν χρησιμοποιούσαν ένα πλήρως ψηφιακό σύστημα, βασισμένο σε app και με επίκεντρο τον καταναλωτή, για τις αφορολόγητες αγορές.

Πιο συγκεκριμένα, για την Ελλάδα, διαπιστώθηκε ότι:

• Οι επιλέξιμες δαπάνες για αφορολόγητες αγορές στη χώρα το 2019 ανήλθαν σε 2,1 δισ. ευρώ.

• Στο πλαίσιο του νέου συστήματος αφορολόγητων αγορών εκτιμάται ότι θα επιστρέφονταν στους καταναλωτές με τη μορφή επιστροφών φόρου 0,2 με 0,5 δισ. ευρώ.

• Αυτό θα μείωνε το κόστος της επίσκεψης στην Ελλάδα κατά περίπου 2,8% έως 5,7% και θα αύξανε τον αριθμό των επισκεπτών από 472.000 έως 945.000.

• Οι νέοι επισκέπτες θα δαπανούσαν επιπλέον από 396 έως 643 εκατ. ευρώ, οδηγώντας σε συνολική αύξηση των τουριστικών εσόδων κατά 717 εκατ. ευρώ έως 1,4 δισ. ευρώ.

• Τέλος, η υιοθέτηση ενός ανοικτού, εστιασμένου στον καταναλωτή, αφορολόγητου συστήματος αγορών θα αύξανε τα εκτιμώμενα έσοδα της χώρας κατά 155 έως 311 εκατ. ευρώ, αντισταθμίζοντας τις απώλειες από την επιστροφή φόρου.

Από τη μετάβαση σε αυτό το μοντέλο θα δοθεί η δυνατότητα σε περισσότερους τουρίστες και περισσότερες επιχειρήσεις να επωφελούνται από το σύστημα των αφορολόγητων αγορών.

Τα οφέλη μιας τέτοιας αλλαγής υπολογίζεται ότι θα είναι ακόμα μεγαλύτερα για τις επιχειρήσεις που βρίσκονται μακριά από την πρωτεύουσα ή τις δημοφιλείς τουριστικές περιοχές, που ουσιαστικά σήμερα με το ισχύον μοντέλο αφορολόγητων αγορών, αποκλείονται από τη διαδικασία.

Sports in

Μπροστά του μόνο τελικοί

Ο Ολυμπιακός έφυγε από τον Καρβαλιάλ, πήγε στον Μεντιλίμπαρ και τα αποτελέσματα δείχνουν απολύτως ορατά.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 02 Μαϊου 2024