Πιστή στην υπόσχεσή της, η VW έκανε τα αποκαλυπτήρια του ΙD.5, της coupe-SUV παραλλαγής του ΙD.4 η οποία φιλοδοξεί να αποτελέσει μια πιο κομψή όσο και δυναμική εναλλακτική, αξιοποιώντας την δημοτικότητα της περιπετειώδους κατηγορίας.

Το ID.5 βασίζεται στην ίδια ηλεκτρική αρχιτεκτονική με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας ID, ενώ διαθέτει ίδιες διαστάσεις και μεταξόνιο με το ID.4. Αυτό που αλλάζει είναι η χάραξη της οροφής η οποία υιοθετεί μια coupe και πιο δυναμική γραμμή.

Εκτός από το αισθητικό κομμάτι, η συγκεκριμένη σχεδίαση συμβάλλει και στην βελτίωση της αεροδυναμικής με το ID.5 να διαθέτει αεροδυναμικό συντελεστή 0.26  στοιχείο που με τη σειρά του συντείνει στην οριακή αύξηση της συνολικής αυτονομίας που στην περίπτωση του coupe-SUV φτάνει έως και τα 520 χλμ.

Το ID.5 θα προσφέρει τρεις επιλογές ισχύος ενώ θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με την μπαταρία των 77 kWh. H βασική έκδοση Pro θα εφοδιάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 175 ίππων τοποθετημένο στον πίσω άξονα προσφέροντας τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα.

Η μεσαία από πλευράς ισχύος έκδοση Pro Performance θα προσφέρει ισχύ 204 ίππων, υιοθετώντας την ίδια ακριβώς διάταξη με τον κινητήρα τοποθετημένο πίσω, μειώνοντας τον χρόνο για το sprint των «0-100» σε 8,4 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα παραμένει αμετάβλητη.

Την γκάμα συμπληρώνει η πιο σπορ προσανατολισμού έκδοση με τα διακριτικά GTX η οποία προσθέτει στην εξίσωση ένα ακόμα μοτέρ –τοποθετημένο στον μπροστινό άξονα- προσφέροντας ισχύ 300 ίππων και τετρακίνηση. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις η έκδοση GTX απαιτεί 6,3 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα ενώ η μέγιστη ταχύτητα αυξάνεται σε 180 χλμ./ώρα.

Όπως συνηθίζεται η έκδοση GTX επωφελείται από ένα αιχμηρότερο bodykit με επιθετικότερο προφυλακτήρα, μια νέα γρίλια και βαμμένα κατώτερα πλευρικά τμήματα. Αντιστοίχως στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν ένα μεγαλύτερο spoiler και ένας διαφορετικός αεροδυναμικός διαχύτης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ισχυρότερη έκδοση επωφελείται επίσης από διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση η οποία είναι χαμηλότερη, διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης ενώ οι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν προαιρετικά ενεργά αμορτισέρ τα οποία συνδυάζονται με το σύστημα Dynamic Chassis Control.

Ανεξαρτήτως έκδοσης, το ID.5 εφοδιάζεται με ενεργή γρίλια η οποία ανοιγοκλείνει αναλόγως τις ανάγκες ψύξης.

Το εσωτερικό δεν διαφέρει από το ID.4 με επίκεντρο τον πίνακα οργάνων των 6,0 ιντσών και το infotainment των 12,0 ιντσών. Αυτό που επισημαίνει η VW είναι ότι σε αντίθεση με τις συμβατικές προτάσεις της, το ID.5 δεν διαθέτει κανένα υλικό με ζωική προέλευση στο εσωτερικό του που, απουσία του παραδοσιακού τούνελ μετάδοσης προσφέρει και περισσότερο χώρο από το ανάλογου μεγέθους Tiguan.

Eπίσης σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει συνήθως στα συμβατικά coupe-SUV, το ID.5 διαθέτει και μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ σε σχέση με το ID.4 τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το σημείο μέχρι την εταζέρα. Έτσι, ο διαθέσιμος χώρος ως αυτό το σημείο ανέρχεται σε 549 λίτρα δηλαδή έξι περισσότερα σε σχέση με το ID.4.

Nα σημειωθεί επίσης ότι το ID.5 εφοδιάζεται με την τελευταία έκδοση λογισμικού διαχείρισης της VW το οποίο εκτός από το να προσθέτει νέες λειτουργίες στο infotainment, προσφέρει βελτιώσεις και νέες ικανότητες στο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Travel Assist αλλά, κυρίως, καθιστά συμβατό το σύστημα φόρτισης με ταχυφορτιστές DC 135ΚW, έναντι 120 kW του ID.4.

Το ID.5 θα κατασκευάζεται στην ίδια γραμμή παραγωγής με τα ID.3 και ID.4 στο εργοστάσιο του Zwickau ξεκινώντας από τα τέλη της χρονιάς.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr