Ο όμιλος Stellantis σχεδιάζει την μετατροπή του ιταλικού εργοστασίου του Τορίνο σε ηλεκτρικό hub με την Maserati να κάνει την αρχή, ή μάλλον ακριβέστερα να δίνει την ηλεκτρική συνέχεια στο Mirafiori το οποίο φιλοξενεί ήδη την παραγωγή του ηλεκτρικού Fiat 500.

Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το Mirafiori θα αναλάβει την κατασκευή δύο ηλεκτροκίνητων Maserati από το 2022 έως το 2024 και συγκεκριμένα των νέων Ghibli και Quattroporte οι οποίες θα ακολουθήσουν ηλεκτρική πορεία με αφετηρία μια νέα αντίστοιχης τεχνολογίας πλατφόρμα που βρίσκεται υπό εξέλιξη.

Bέβαια των ηλεκτρικών σχεδίων της Maserati θα ηγηθεί η GranTurismo EV η οποία αναμένεται στις αρχές της επόμενης χρονιάς παίρνοντας την μορφή ενός sport coupe και παραμένει άγνωστο το πού θα παράγεται.

Επιστρέφοντας στην μετατροπή του ιστορικού εργοστασίου της Fiat στο Tορίνο σε μονάδα παραγωγής ηλεκτροκίνητων, μέχρι την υλοποίηση του σχεδίου ο όμιλος Stellantis αναμένεται να μεταφέρει εκεί ένα μέρος της παραγωγής του συμβατικού 500 από το Tychy της Πολωνίας, προκειμένου να διασφαλίσει τη διατήρηση των θέσεων εργασίας στη βιομηχανική μονάδα που στις δόξες της, τη δεκαετία του ’70 απασχολούσε περίπου 50.000 εργαζόμενους και παρήγαγε 600.000 αυτοκίνητα ετησίως.

Επί του παρόντος πάντως, το εργοστάσιο του Mirafiori εκτός από την παραγωγή του ηλεκτρικού Fiat 500 κατασκευάζει επίσης και το Maserati Levante.

Nα σημειωθεί ότι οι δύο ακόμα Maserati των οποίων την κατασκευή θα αναλάβει το Mirafiori είχαν προγραμματιστεί αρχικά για το γειτονικό εργοστάσιο του Grugliasco το οποίο κατά κάποιο τρόπο θα «απορροφηθεί» από το Mirafiori.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις συστάσεις του ομίλου Stellantis το σύνολο του δυναμικού του εργοστασίου του Grugliasco (1.100 εργαζόμενοι) θα μετακινηθούν στο Mirafiori από το 2024 χωρίς προς το παρόν να έχει γίνει σαφές τι μέλλει γενέσθαι με τη συγκεκριμένη βιομηχανική μονάδα μετά την συγκεκριμένη ημερομηνία.

Οι νέες πληροφορίες έρχονται να προστεθούν στις πρόσφατες ανακοινώσεις για τα εργοστάσια του Melfi και του Termoli που επίσης βρίσκονται υπό αναδιαμόρφωση καθώς το πρώτο, το οποίο αποτελεί και το μεγαλύτερο στην Ιταλία, θα αναδιαρθρώσει πλήρως τις γραμμές παραγωγής του, μειώνοντας τις από δύο σε μία χωρίς ωστόσο να αλλάζει η δυναμικότητα παραγωγής ενώ το δεύτερο, το οποίο προς το παρόν κατασκευάζει κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα αναλάβει να υλοποιήσει τα φιλόδοξα σχέδια των Stellantis, Daimler και Total για την παραγωγή μπαταριών καθώς έχει ήδη επιλεγεί να αποτελέσει ένα από τα τρία εργοστάσια της κοινοπραξίας στην Ευρώπη.

Σε κάθε περίπτωση οι βιομηχανικές δραστηριότητες τoυ πάλαι ποτέ αυθύπαρκτου ομίλου Fiat σε ιταλικό έδαφος, βρίσκονται σε διαδικασία εξορθολογισμού υπό την στέγη του ομίλου Stellantis με φόντο την μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση αλλά και το γεγονός ότι το κόστος παραγωγής στα εργοστάσια της Fiat είναι τετραπλάσιο σε σχέση με αυτό των εργοστασίων της PSA σε Γαλλία και Ισπανία, σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares τον Φεβρουάριο του 2021.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο