Στις 25 Οκτωβρίου επιστρέφει ο Δακτύλιος στην Αθήνα. Το μέτρο αυτό έχει σκοπό τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στο κέντρο της Αθήνας και κατά συνέπεια τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης λόγω των αερίων ρύπων κατά τη λειτουργία των οχημάτων, τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας όσο και στην περιοχή του κέντρου της.

Πώς λειτουργεί ο Δακτύλιος

Σύμφωνα με το μέτρο του μικρού δακτυλίου, από Δευτέρα έως και Παρασκευή επιτρέπεται εντός των ορίων του μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης και των φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους, ως εξής:

  • Τις άρτιες (ζυγές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 0, 2, 4, 6 και 8 (δηλαδή σε ζυγό αριθμό).
  • Τις περιττές (μονές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 1, 3, 5, 7 και 9 (δηλαδή σε μονό αριθμό).

Ποια τα όρια εφαρμογής του

Όρια εφαρμογής του μικρού δακτυλίου είναι οι εξής λεωφόροι και οδοί: Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Αλεξάνδρας.

Τα όρια του μικρού δακτυλίου σημειώνονται με ειδικές πινακίδες με την ένδειξη «Δ» σε κίτρινο φόντο, οι οποίες βρίσκονται σε κάθε εισερχόμενο δρόμο στο δακτύλιο.

Το μέτρο του δακτυλίου συνήθως αρχίζει να ισχύει κάθε έτος κατά τους μήνες Σεπτέμβριο με Οκτώβριο και διακόπτεται κατά το μήνα Ιούλιο του επόμενου έτους.

Ο κ. Καραμανλής μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Real τόνισε ότι «εδώ και καιρό μελετούμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα μέτρων, το οποίο έχουμε ονομάσει “Ανάσα για την Αθήνα”. Το πρώτο από τα μέτρα του σχεδίου είναι αυτό του Δακτυλίου».

Μπορεί να είναι ξεπερασμένο μέτρο, όμως εμείς θα το εφαρμόσουμε με διαφορετική λογική και θα το ονομάσουμε “Καθαρό Δακτύλιο”. Ξεκινά στις 25 Οκτωβρίου και βασίζεται σε πρώτη φάση σε διαχωρισμό μονών και ζυγών, αλλά με μια θεμελιώδη διαφορά. Μπαίνει τέλος στις χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα τα παραθυράκια. Σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα που εξαιρούνται από τον Δακτύλιο», ανέφερε ακολούθως.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τα μόνα οχήματα που θα μπορούν να εξαιρεθούν θα είναι τα ηλεκτρικά. Να σημειωθεί ότι ο κ. Καραμανλής είπε ότι έχει ήδη γίνει μελέτη για τον επαναπροσδιορισμό των γεωγραφικών ορίων του Δακτυλίου, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο να «ανοίξει» – δηλαδή να μεγαλώσει.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο