Με την κατηγορία της απάτης κατηγορούνται τα τέσσερα πρώην στελέχη του ομίλου VW στην πρώτη ποινική δίκη που αφορά την υπόθεση του dieselgate και ξεκίνησε στο Braunschweig, έξι χρόνια μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου το οποίο έχει κοστίσει ήδη δισεκατομμύρια στο γερμανικό όμιλος και έπληξε την φήμη του.

Να σημειωθεί ότι η δίκη έχει αναβληθεί δύο φορές λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Οι κατηγορίες στα τέσσερα πρώην στελέχη απαγγέλθηκαν το 2019 και σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινωθεί, εγκαλούνται διότι φέρονται να αδειοδότησαν την τοποθέτηση παραπλανητικού λογισμικού που αλλοίωνε τις πραγματικές εκπομπές ρύπων αυτοκινήτων κατά τη διαδικασία ελέγχου και δοκιμών. Σημειώνεται ότι η τοποθέτηση του επίμαχου λογισμικού αφορά περίπου εννέα εκατομμύρια οχήματα που διατέθηκαν σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Παράλληλα τα τέσσερα στελέχη θα ελεγχθούν και για το αδίκημα της φοροδιαφυγής καθώς πρακτικά τα αυτοκίνητα με το συγκεκριμένο λογισμικό εμφάνιζαν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, οδηγώντας στην απώλεια φορολογικών εσόδων ύψους 820.000 ευρώ για το γερμανικό κράτος σύμφωνα με το κατηγορητήριο.

«Ως στελέχη ήταν αποφασιστικά υπεύθυνοι για το γεγονός παραβίασης των κανόνων που αφορούν τις εκπομπές ρύπων σε ΗΠΑ και Ευρώπη και οι κανόνες έχουν δημιουργηθεί για την προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας», ανέφερε στην έναρξη της δίκης ο κατήγορος. Οι εναγόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να τοποθετηθούν επί των κατηγοριών σε δεύτερο χρόνο, κατά τη διάρκεια της δίκης.

Να σημειωθεί ότι πριν περίπου τρία χρόνια, ο όμιλος VW κατέληξε σε συμβιβασμό ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ με τις γερμανικές αρχές προκειμένου να αποσοβήσει την επίρριψη περαιτέρω ποινικών ευθυνών από το ζήτημα. Αντιστοίχως, έχει καταβάλλει μέχρι στιγμής διοικητικές κυρώσεις ύψους 30 δισεκατομμυρίων ευρώ στις αμερικανικές αρμόδιες αρχές. Επιπλέον, αντιμετωπίζει αγωγές αποζημιώσεων ύψους εννέα δισεκατομμυρίων ευρώ από μαζική αγωγή που έχει κατατεθεί από επενδυτές στην Γερμανία.

Εκτός από τα τέσσερα στελέχη, οι ίδιες κατηγορίες για τυχόν ποινικές ευθύνες βαρύνουν και τον πρώην επικεφαλής της VW, Martin Winterkorn ωστόσο η συγκεκριμένη δίκη έχει αναβληθεί καθώς το πρώην Νο1 του ομίλου το οποίο αρνείται τις κατηγορίες, επικαλέστηκε λόγους υγείας.

Αν και είναι αμφίβολο το κατά πόσο το πρώην κορυφαίο στέλεχος της VW, θα βρεθεί τελικά ενώπιων του δικαστηρίου σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εμπλεκόμενων στην διαδικασία, η ανάγνωση του κατηγορητηρίου, καθιστά τον Martin Winterkorn, ενήμερο για την ύπαρξη του επίμαχου λογισμικού παραπλάνησης αρκετό καιρό πριν την δημόσια  παραδοχή το Σεπτέμβριο του 2015.

Σύμφωνα με τα όσα του προσάπτονται, ο πρώην επικεφαλής της VW είχε ενημερωθεί μέσω σημειώματος από άλλο στέλεχος του ομίλου ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα του ομίλου που διατίθενται στις ΗΠΑ, σύμφωνα με δοκιμές που είχαν πραγματοποιηθεί ήδη το 2014, ξεπερνούν κατά 15-35% των νόμιμο όριο των εκπομπών οξειδίων του αζώτου.

Με αφορμή την έναρξη της δίκης ο όμιλος VW, εξέδωσε ανακοίνωση όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι «Είναι προς το συμφέρον των εργαζομένων μας, των μετόχων μας και της εταιρείας ως συνόλου να φωτιστούν πλήρως τα γεγονότα που οδήγησαν στην συγκεκριμένη κρίση».

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο