Open banking. Ένας όρος που πιθανότατα έχετε ήδη ακούσει – και σίγουρα θα ξανακούσετε πολύ στο μέλλον – αλλά είναι εξίσου πιθανό να μην έχετε κατανοήσει ακόμη πλήρως. Όμως αξίζει να προσπαθήσετε, αφού καθώς η «ανοικτή τραπεζική» εξελίσσεται, φέρνει μαζί της ένα πλήθος καινοτομιών που μπορούν να μεταμορφώσουν ριζικά την καθημερινότητα της επιχείρησής σας, διευκολύνοντας ένα πλήθος διαδικασιών και συναλλαγών, αλλά και να αποτελέσουν γόνιμο έδαφος για νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.

Το ευρύ πορτφόλιο λύσεων χρηματοοικονομικής τεχνολογίας (fintech) της Εθνικής Τράπεζας, που διαθέτει και την κορυφαία open banking πλατφόρμα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, την καθιστά ένα εξαιρετικό παράδειγμα του τραπεζικού μέλλοντος που έρχεται και μας βοηθά να καταλάβουμε καλύτερα πώς εφαρμόζονται στην πράξη όλες αυτές οι καινοτομίες.

Οι τράπεζες γίνονται εξωστρεφείς

Όμως ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Και συγκεκριμένα, ας ξεκινήσουμε από μια απόπειρα να εξηγήσουμε τι είναι το open banking.

Πρόκειται για ένα υποσύνολο χρηματοοικονομικών υπηρεσιών στο πλαίσιο της χρηματοοικονομικής τεχνολογίας, που περιλαμβάνει την ανάπτυξη και χρήση διεπαφών προγραμματισμού εφαρμογών (Application Programming Interfaces – APIs). Μέσα από τις τελευταίες, τρίτοι πάροχοι έχουν τη δυνατότητα να συνδέονται με το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα και να δημιουργούν εφαρμογές και υπηρεσίες γύρω από αυτό.

Για τον σκοπό αυτό, χρησιμοποιούνται τεχνολογίες ανοιχτού κώδικα, ενώ οι κάτοχοι λογαριασμών έχουν την ευκαιρία να επωφεληθούν από σημαντικά διευρυμένες επιλογές χρηματοοικονομικής διαφάνειας, την πρόσβαση σε καινοτόμες υπηρεσίες, αλλά και σε νέα κανάλια εξυπηρέτησης.

Στην Ελλάδα, η Εθνική Τράπεζα έγινε η πρώτη τράπεζα που συνειδητοποίησε το εύρος των δυνατοτήτων που ανοίγει το open banking και πραγματοποίησε γρήγορα το βήμα της δημιουργίας API. Έτσι, σήμερα είναι σε θέση να προσφέρει στους πελάτες της, εκτός από εξαιρετικά προηγμένες ψηφιακές υπηρεσίες, και εξατομικευμένες λύσεις fintech, ωθώντας τις ελληνικές επιχειρήσεις προς την ψηφιακή εποχή.

Μια πραγματικά ανοιχτή πλατφόρμα

Τι είναι αυτό που καθιστά το Developer Portal της Εθνικής την κορυφαία open banking πλατφόρμα σε όλη την Ευρώπη; Κατ’ αρχάς, το γεγονός ότι είναι ανοιχτή και ελεύθερα προσβάσιμη από όλους, δίνοντας τη δυνατότητα σύνδεσης του υπάρχοντος λογισμικού των επιχειρήσεων με τις υποδομές της Τράπεζας για fintech λύσεις και υπηρεσίες.

Ταυτόχρονα, επιτρέπει την προσφορά υπηρεσιών νέας γενιάς, χωρίς να απαιτεί ειδικές γνώσεις προγραμματισμού ή πρόσβαση σε εξειδικευμένα συστήματα, οι οποίες μπορούν να ενσωματωθούν στο λογισμικό των επιχειρήσεων. Ορισμένες από αυτές είναι η online παρακολούθηση των λογαριασμών και των εισπράξεων, η απλοποίηση και ο προγραμματισμός των πληρωμών, η αυτοματοποίηση της συμφωνίας του λογιστηρίου, η απλοποίηση της διαχείρισης των παραστατικών, κ.ά.

Ίσως, όμως, η κυριότερη καινοτομία του Developer Portal να είναι το γεγονός ότι εκτός από τους ίδιους τους πελάτες της Εθνικής απευθύνεται και στις εταιρείες που αναπτύσσουν τεχνολογικές υπηρεσίες και προϊόντα στον χρηματοοικονομικό τομέα, όπως είναι οι system και software integrators που δημιουργούν εξατομικευμένες λύσεις για τους πελάτες τους, αλλά και start-ups που πειραματίζονται με νέες ιδέες.

Πώς μπορεί να διευκολύνει την επιχείρησή μου το Developer Portal;

Οι επιχειρηματικές συναλλαγές μεταμορφώνονται μέσω της πλατφόρμας open banking της Εθνικής, που προσφέρει καινοτόμες λύσεις, όπως:

  • Digital on boarding: Εγγραφή νέων χρηστών σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες, προσφέροντας την ευκαιρία σε εταιρικούς πελάτες να αξιοποιήσουν την τεχνολογία της Τράπεζας προκειμένου να διευκολύνουν και να απλοποιήσουν την πρόσβαση νέων χρηστών στις δικές τους ψηφιακές υπηρεσίες.
  • Identity management: Διαχείριση χρηστών στις online πλατφόρμες πελατών και συνεργατών, με στόχο την απλοποίηση της δημιουργίας ψηφιακών υπηρεσιών.
  • Λύσεις συλλογής και διαχείρισης δεδομένων: Εστιάζουν στην ευκολία χρήσης, ενώ προσφέρουν μέγιστη ασφάλεια και αξιοπιστία.
  • Ψηφιακά πιστοποιητικά: Δυνατότητα αξιοποίησης της τεχνολογίας της Τράπεζας για την ψηφιακή υπογραφή εγγράφων από τους ίδιους, τους συνεργάτες και τους πελάτες τους.
  • Εκσυγχρονισμός κάθε είδους σύναψης σχέσεων ή συμβάσεων: Απλοποίηση των online διαδικασιών στις συμβάσεις, καλύπτοντας σημαντική γκάμα επιχειρηματικών αναγκών.
  • Ολοκληρωμένες λύσεις e-commerce: Υποστηρίζει όχι μόνο πληρωμές μέσω καρτών αλλά και άμεσες πληρωμές μέσω λογαριασμών, online χορήγηση καταναλωτικών δανείων, loyalty σχήματα, καθώς και υπηρεσίες digital wallets.
  • Λύσεις πληρωμών: Ακολουθώντας τις τάσεις που αναδύονται παγκοσμίως, η Τράπεζα παρέχει λύσεις που υποστηρίζουν την λειτουργία φυσικών και ηλεκτρονικών καταστημάτων των επιχειρήσεων.

Δάνειο online;

Συνεχίζοντας την ψηφιακή της μετάβαση, η Εθνική Τράπεζα απλοποιεί πρώην χρονοβόρες διαδικασίες και επιτρέπει την ολοκλήρωσή τους χωρίς επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα. Δυο από τα καινοτόμα ψηφιακά προϊόντα της που ξεχωρίζουν είναι και τα εξής:

  • New business customer onboarding: Πρόκειται για μια καινοτομία της Τράπεζας η οποία παρέχει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις που δεν είναι πελάτες της να ξεκινήσουν την τραπεζική τους συνεργασία, ανοίγοντας λογαριασμό όψεως online και αποκτώντας παράλληλα πρόσβαση στο Internet Banking. Η διαδικασία είναι εξαιρετικά απλή, ολοκληρώνεται σε 4 βήματα και δεν απαιτεί επίσκεψη σε τραπεζικό κατάστημα.
  • Business express loan: Για τις επιχειρήσεις που έχουν ανάγκη από ρευστότητα, προσφέρεται επιχειρηματικό δάνειο αποκλειστικά online, με απλές διαδικασίες αίτησης, υπογραφής, υποβολής της αίτησης και κίνησης του δανειακού λογαριασμού. Το προϊόν αφορά σε χρηματοδότηση κεφαλαίου κίνησης με έγκριση πιστωτικού ορίου από €6.000 έως €35.000.

Ταυτόχρονα, ήδη υπάρχουσες ψηφιακές υπηρεσίες για επιχειρήσεις και επαγγελματίες αναβαθμίζονται, αποκτώντας νέες λειτουργικότητες όπως:

  • Άνοιγμα Λογαριασμού Όψεως: Για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες που είναι ήδη πελάτες της Τράπεζας, προσφέρεται η δυνατότητα να ανοίξουν νέο λογαριασμό όψεως αποκλειστικά online, χωρίς να απαιτείται η επίσκεψη σε τραπεζικό κατάστημα.
  • POS & e-Commerce: Για πρώτη φορά, προσφέρεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις που αναζητούν λύσεις στην αποδοχή και εκκαθάριση συναλλαγών με κάρτες, να αποκτήσουν τερματικά POS καθώς και ολοκληρωμένες λύσεις e-commerce, όπως το Key2Pay και το e-Simplify. Η επιλογή τερματικού POS, καθώς και η συμπλήρωση της αίτησης πραγματοποιείται online και, εντός λίγων ωρών, η Εθνική Τράπεζα ενημερώνει για την υπογραφή της σύμβασης και την παραλαβή του τερματικού στην έδρα της επιχείρησης.

Το μέλλον στην καθημερινότητά μας

Όσο κι αν μας εντυπωσιάζει ο τρόπος που η τεχνολογική πρωτοπορία κάνει τα περίπλοκα απλά και μας προσφέρει νέες δυνατότητες, στην πράξη είναι οι καθημερινές μας συναλλαγές που ορίζουν την τραπεζική μας εμπειρία.

Ακόμη, όμως, και οι πλέον παραδοσιακές τραπεζικές υπηρεσίες μεταμορφώνονται προς το (πολύ) καλύτερο μέσα από την ψηφιοποίησή τους, όπως αποδεικνύει το παράδειγμα της Εθνικής:

  • Μεταφορές χρημάτων: Η πιο βασική τραπεζική εργασία που κάθε επιχείρηση πραγματοποιεί πολλές φορές σε καθημερινή βάση. Περιλαμβάνει μεταφορές χρημάτων σε όλες τις Τράπεζες εσωτερικού και εξωτερικού, εύκολα και γρήγορα, μέσα από ένα φιλικό στο χρήστη ψηφιακό περιβάλλον.
  • Πληρωμές λογαριασμών: Πληρωμές προμηθευτών και λογαριασμών της επιχείρησης με τη χρήση μηχανής «έξυπνης» αναζήτησης ή με την εύρεση της πληρωμής από ομαδοποιημένες κατηγορίες συναλλαγών.
  • Πληρωμές εισαγωγών: Πληρωμή τιμολογίων εισαγωγών, με άμεση αποστολή εμβασμάτων, χωρίς καμία συνδρομή ή πρόσθετο εξοπλισμό μέσα από την εξειδικευμένη πλατφόρμα i-bank Trade Finance της Εθνικής Τράπεζας.
  • Μισθοδοσίες: Πληρωμή μισθοδοσίας με χρήση αρχείου ή με λίστα που δημιουργείται μέσα από το Internet Banking και αποθηκεύεται για εύκολη χρήση κάθε μήνα.
  • Εγκριτικές ροές: Αναβαθμισμένο σύστημα εγκρίσεων, ώστε κάθε επιχειρηματίας να έχει τη δυνατότητα να καθορίζει διακριτά τα όρια ανά θέση εργασίας είτε για την καταχώριση των συναλλαγών είτε για την έγκρισή τους. Με αυτόν τον τρόπο, ο επιχειρηματίας πετυχαίνει τον απόλυτο έλεγχο της ροής των χρημάτων.
  • Online αίτημα εκταμίευσης: Με την υπηρεσία Loan Disbursement, ο επιχειρηματίας μπορεί να υποβάλλει, μέσω του Internet Banking, αίτημα εκταμίευσης επιχειρηματικού δανείου και να επιβεβαιώσει άμεσα την πίστωση των χρημάτων στο λογαριασμό της επιχείρησης.
  • Online legalization: Η νέα αυτή λειτουργικότητα δίνει τη δυνατότητα υποβολής ηλεκτρονικών αιτημάτων για την ανανέωση και την τροποποίηση της νομιμοποίησης της επιχείρησης με επισύναψη ψηφιοποιημένων δικαιολογητικών εγγράφων, χωρίς να απαιτείται η προσκόμισή τους σε τραπεζικό κατάστημα.
  • Online repayment: Αποπληρωμή των οφειλών για όλες τις επιχειρηματικές χρηματοδοτήσεις, με μια μόνο ηλεκτρονική συναλλαγή, χωρίς να απαιτείται η επίσκεψη σε κατάστημα.
  • Push notifications: Αποστολή ειδοποίησης (push notification) στο κινητό τηλέφωνο για οποιαδήποτε συναλλαγή πραγματοποιείται από και προς τους επιχειρηματικούς λογαριασμούς. Πραγματοποιείται άμεσα 24/7, για απόλυτο έλεγχο των κινήσεων.

Χαράζοντας νέους δρόμους

Καθώς οι νέες τεχνολογίες εξελίσσονται και διαπιστώνονται οι δυνατότητες που μπορούν να προσφέρουν, οι καθημερινές μας συναλλαγές θα συνεχίσουν να αλλάζουν μορφή. Με κεντρικό στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας και του «ταξιδιού» του πελάτη (customer experience & customer journey) σε όλα τα ψηφιακά κανάλια εξυπηρέτησης, η Εθνική Τράπεζα στοχεύει να βρίσκεται στην πρωτοπορία των τεχνολογικών εξελίξεων, προσφέροντάς μας εξατομικευμένες χρηματοοικονομικές υπηρεσίες υψηλού τεχνολογικού επιπέδου.

Μάθετε περισσότερα για τις ψηφιακές υπηρεσίες της Εθνικής Τράπεζας εδώ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο