Mercedes EQA

Στην περίπτωση του μικρότερου αμιγώς ηλεκτρικού SUV της με τα διακριτικά EQA, η αρχή έγινε με την EQA 250 που εξοπλίζεται με κινητήρα 140 κW, απόδοσης 190 ίππων και 375 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης παρέχοντας αυτονομία κίνησης 426 χλμ.

Μεγέθη εντυπωσιακά για το προφίλ μιας «βασικής» έκδοσης, στην οποία η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς, και ιδανικά ως εφαλτήριο για την έλευση των τετρακίνητων και ισχυρότερων εκδόσεων.

Ετσι η ενδιάμεση από πλευράς απόδοσης EQA 300 4MATIC διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες – στον μπροστινό και στον πίσω άξονα – μέγιστης απόδοσης 168 kW (225 ίπποι) και 390 Nm ροπής, προσφέροντας το πλεονέκτημα της τετρακίνησης. Με 7,7» για τη διαδικασία επιτάχυνσης από στάση και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα η μπαταρία των 66,5 kW εξασφαλίζει αυτονομία 400-426 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση 5 ωρών και 45 λεπτών.

Ο ίδιος χρόνος αφορά και την κορυφαία EQA 350 4MATIC, στην οποία οι δύο ηλεκτροκινητήρες έχουν μέγιστη απόδοση 215 kW (288 ίππους) και η αυτονομία κίνησης φτάνει τα 409-432 χλμ. Η αρχική τιμή του μοντέλου προσδιορίζεται σε 49.590 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση.

Opel Mokka-e

Αποκαλύπτοντας τη νέα αισθητική προσέγγιση της Opel, το ολοκαίνουργιο Mokka απέκτησε από την αρχή της κυκλοφορίας του μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, βασισμένη στην ειδική για αυτόν τον σκοπό πλατφόρμα, η οποία «φιλοξενεί» έναν ηλεκτροκινητήρα 100 kW (136 ίππων) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 50 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία κίνησης έως 322 χλμ., με τη φόρτισή της σε τριφασικό επιτοίχιο φορτιστή να απαιτεί σχεδόν πέντε ώρες.
Η χωρητικότητα των 310 λίτρων του πορτμπαγκάζ είναι ικανοποιητική για τις εξωτερικές διαστάσεις του μοντέλου, οι οποίες εξασφαλίζουν κορυφαία ευελιξία σε συνθήκες αστικής κίνησης. Παράλληλα η σύγχρονη εξωτερική εικόνα του αναπαράγεται και στον θάλαμο επιβατών, με την οθόνη του infotainment να διαδέχεται τον ψηφιακό πίνακα οργάνων σε κάθε μία από τις τέσσερις εξοπλιστικές εκδόσεις του Mokka-e.
Η αρχική τιμή του γερμανικού SUV διαμορφώνεται σε 34.600 ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται η κρατική επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Peugeot e-2008

Χωρίς καμία τεχνολογική ή αισθητική ιδιοτροπία το συμπαγών διαστάσεων ηλεκτρικό γαλλικό SUV παραμένει πρακτικό, με 434 λίτρα διαθέσιμα στο χώρο αποσκευών, και πολύ καλά εξοπλισμένο.Ο ηλεκτροκινητήρας των 100 kW (136 ίππων) εξασφαλίζει αξιοσημείωτες επιδόσεις παρά το πρόσθετο βάρος της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 50 kWh, για την φόρτιση της οποίας απαιτούνται από 5 έως 8 ώρες σε wallbox. Μια πλήρης φόρτιση εξασφαλίζει αυτονομία έως 320 χλμ. στον κύκλο μέτρησης WLTP με την λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά την διάρκεια της οδήγησης να αποδίδει θεαματικά αποτελέσματα σε αστικές συνθήκες κυκλοφορίας. Η οδική του συμπεριφορά προσεγγίζει, χωρίς να φτάνει, εκείνη των συμβατικών του εκδόσεων λόγω του βάρους αλλά δεν πρόκειται να σας απογοητεύσει. Εφαλτήριο για το e-2008 αποτελούν τα 29.758 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης.

Mercedes EQA

Στην περίπτωση του μικρότερου αμιγώς ηλεκτρικού SUV της με τα διακριτικά EQA, η αρχή έγινε με την EQA 250 που εξοπλίζεται με κινητήρα 140 κW, απόδοσης 190 ίππων και 375 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης παρέχοντας αυτονομία κίνησης 426 χλμ.

Μεγέθη εντυπωσιακά για το προφίλ μιας «βασικής» έκδοσης, στην οποία η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς, και ιδανικά ως εφαλτήριο για την έλευση των τετρακίνητων και ισχυρότερων εκδόσεων.

Ετσι η ενδιάμεση από πλευράς απόδοσης EQA 300 4MATIC διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες – στον μπροστινό και στον πίσω άξονα – μέγιστης απόδοσης 168 kW (225 ίπποι) και 390 Nm ροπής, προσφέροντας το πλεονέκτημα της τετρακίνησης. Με 7,7» για τη διαδικασία επιτάχυνσης από στάση και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα η μπαταρία των 66,5 kW εξασφαλίζει αυτονομία 400-426 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση 5 ωρών και 45 λεπτών.

Ο ίδιος χρόνος αφορά και την κορυφαία EQA 350 4MATIC, στην οποία οι δύο ηλεκτροκινητήρες έχουν μέγιστη απόδοση 215 kW (288 ίππους) και η αυτονομία κίνησης φτάνει τα 409-432 χλμ. Η αρχική τιμή του μοντέλου προσδιορίζεται σε 49.590 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση.

Skoda Enyaq iV

Διαθέσιμο αρχικά σε τρεις εκδόσεις μπαταρίας, για τα Enyaq 50 (51 KWh, 362 χλμ. αυτονομία), Enyaq 60 (58 kWh, 412 χλμ. αυτονομία) και Enyaq 80 (77 kWh, αυτονομία 536 χλμ.) με ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 148, 180 και 204 ίππων που μεταδίδονται στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου μιας ταχύτητας, το δικίνητο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Skoda απηχεί τις φιλοδοξίες της και ανοίγει τον δρόμο και για τις τετρακίνητες εκδόσεις που θα ακολουθήσουν. Αυτονόητα πολυτελές αν ο ιδιοκτήτης του επιθυμεί να το «χτίσει» έτσι, το αποκλειστικά πενταθέσιο Enyaq έχει χώρο αποσκευών που κυμαίνεται από τα 585 έως τα 1.004 λίτρα και έξι διαφορετικές επιλογές για τον θάλαμο επιβατών (Studio, Loft, Lodge, Lounge, Suite και Ecosuite) με διαφορετικό αισθητικό ύφος και εξοπλισμό. Οι τιμές του ηλεκτροκίνητου SUV ξεκινούν από τα 35.700 ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται η κρατική επιδότηση.

VW ID.3

Ικανό στον δρόμο παρά το βάρος του και αναπάντεχα ευρύχωρο (με χώρο αποσκευών από 385 λίτρα) δεδομένων των εξωτερικών του διαστάσεων το ID.3 άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στον τρόπο που η VW μπήκε στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης.

Διαθέσιμο σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις μπαταρίας (45 kWh, 52 kWh, 58 kWh, 77 kWh), με αυτονομία κίνησης από 330 έως και 550 χλμ., το ID.3 εξοπλίζεται με ηλεκτροκινητήρες 145, 150 και 204 ίππων που εξασφαλίζουν εξαιρετική σχέση οικονομίας/επιδόσεων.

Με τιμή εκκίνησης από 33.500 ευρώ και διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού τα οποία συμπληρώνουν με ξεχωριστό τρόπο τον μινιμαλιστικό θάλαμο επιβατών με τους υποδειγματικούς χώρους και τις κομψές αισθητικές λεπτομέρειες, το ID.3 ενσωματώνει μια σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, στοιχείο που συνέβαλε στην κατάκτηση της κορυφαίας διάκρισης των πέντε αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP.

Lexus UX 300e

To πρώτο δείγμα γραφής της στρατηγικής «Lexus Electrified» με τα διακριτικά UX 300e εξοπλίζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 150 kW (202 ίππων) και 300 Nm ροπής, μπαταρία ιόντων λιθίου 54,3 kWh και αυτονομία κίνησης που υπερβαίνει τα 300 χλμ. στον νέο κύκλο μέτρησης WLTP. To εντυπωσιακότερο στοιχείο εδώ, πέρα από την ξεχωριστή εμφάνιση και τη σφραγίδα ενός premium μη ευρωπαίου κατασκευαστή, είναι το εκλεπτυσμένο εσωτερικό περιβάλλον, το οποίο σε συνδυασμό με την ξεκούραστη οδηγική εμπειρία αναβαθμίζει θεαματικά όσα ήδη γνωρίζαμε από τα απλά υβριδικά Lexus. Παρά την οθόνη των 10,3 ιντσών του συστήματος infotainment ο χειρισμός του απαιτεί εξοικείωση λόγω των χειριστηρίων ενώ η ύπαρξη συστημάτων Apple CarPlay και Android Auto αναβαθμίζει σημαντικά τις δυνατότητες συνδεσιμότητας. To ιαπωνικό SUV είναι διαθέσιμο προς παραγγελία και στη χώρα μας, όπου ξεκινά από τα 48.700 ευρώ χωρίς την «ηλεκτρική» επιδότηση.

Audi Q4 e-tron

Διαθέσιμο προσφάτως στην ελληνική αγορά από 44.900 ευρώ χωρίς την ηλεκτρική επιδότηση είτε με το «κλασικό» SUV αμάξωμα είτε στο coupe Sportback το Q4 e-tron είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό compact μοντέλο του είδους του στην γκάμα της Audi.

Τα Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron διατίθενται σε τρεις παραλλαγές ισχύος και μετάδοσης της κίνησης. Το Q4 35 e-tron και το Q4 40 e-tron έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα 125 kW που κινεί τους πίσω τροχούς με απόδοση 170 ίππων ή 150 kW απόδοσης 204 ίππων.

Η κορυφαία έκδοση Q4 50 e-tron quattro έχει δύο ηλεκτροκινητήρες για την ηλεκτρική τετρακίνηση quattro με συνδυαστική απόδοση 299 ίππους, η οποία εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση σε 6,2 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Η αυτονομία κίνησης φτάνει έως τα 520 χιλιόμετρα ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών ξεκινά από τα 520 λίτρα.

Hyundai Kona Electric

Εθισμένη στη δημιουργία SUV που μπορούν να κάνουν τη διαφορά, η Hyundai διαθέτει το Kona Electric σε δύο εκδόσεις κινητήρων. Η έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία παρέχει αυτονομία 484 χιλιομέτρων, με τον κινητήρα των 150 kW να αποδίδει 204 ίππους και 395 Nm ροπής ενώ με την μπαταρία των 39,2 kWh η βασική έκδοση μπορεί να καλύψει με μία φόρτιση έως και 312 χλμ. Εδώ ο ηλεκτροκινητήρας των 100 kW αποδίδει 136 ίππους ενώ με το σύστημα shift-by-wire οι επιλογές στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων πραγματοποιούνται με το πάτημα ενός μπουτόν και το ηλεκτρονικό χειρόφρενο ελέγχεται από τον οδηγό με τα ακροδάχτυλα. Επίσης το ρυθμιζόμενο σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει την ένταση της επιβράδυνσης χρησιμοποιώντας τα paddles στο τιμόνι. Το ηλεκτρικό SUV ξεκινά στη χώρα μας από τα 36.990 ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται η κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Nissan Leaf

Το μοντέλο που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την ηλεκτροκίνηση, αποδεικνύεται πολλαπλώς συμφέρον καθώς πέρα από τους οικογενειακούς χώρους που προσφέρει διατίθεται σε δύο παραλλαγές ισχύος και δύο εκδόσεις μπαταρίας.

Στη λιγότερο ισχυρή έκδοση με το ηλεκτρικό μοτέρ των 110 kW (150 ίππων) η μπαταρία των 40 kWh εξασφαλίζει αυτονομία κίνησης 389 χλμ. σε ρεαλιστικές συνθήκες ενώ στην έκδοση Leaf e+ με το μοτέρ των 160 kW (217 ίππων) η μπαταρία των 62 kWh αποφέρει 528 χλμ. αυτονομίας σε αστικό κύκλο κίνησης, μέγεθος εντυπωσιακό αν κάποιος συνυπολογίσει τη δυνατότητα επιτάχυνσης από στάση σε 6,9».

Ανεξαρτήτως έκδοσης, τα τρία ευφυή συστήματα ProPILOT, ProPILOT Park και e-Pedal κάνουν τη διαφορά απέναντι στον ομοειδή ανταγωνισμό και βοηθούν πραγματικά τον οδηγό του Leaf να κινηθεί παντού με ασφάλεια. Οι τιμές του Nissan Leaf ξεκινούν από 27.403 ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται η κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Fiat 500e

Το μέγεθός του, που δεν ξεπερνά τα 4,0 μέτρα σε συνδυασμό με την αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία, καθιστούν το 500e κορυφαία λύση αστικής μετακίνησης με μηδενικούς ρύπους και εκτεταμένες δυνατότητες εξατομίκευσης πέρα από τα τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, Action, Passion, Icon και La Prima.

Στα πλεονεκτήματά του περιλαμβάνονται επίσης οι δύο διαφορετικές εκδόσεις απόδοσης και αυτονομίας. Ετσι, στην έκδοση Action η μπαταρία των 23,8 kWh παρέχει αυτονομία που υπερβαίνει τα 180 χλμ., με ηλεκτροκινητήρα 70 kW(95 ίππων).

Οι υπόλοιπες τρεις εκδόσεις, Passion, Icon και La Prima, εφοδιάζονται με μπαταρία 42 kWh η οποία εξασφαλίζει αυτονομία άνω των 320 χλμ. (ή περισσότερα από 460 χλμ. σε αστικές συνθήκες) με την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα των 87 kW να φτάνει τους 118 ίππους. Ο χρόνος φόρτισης των μπαταριών κυμαίνεται από 35 λεπτά έως 4 ώρες και 15 λεπτά. Οι τιμές του ιταλικού city car ξεκινούν από τα 23.810 ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζεται το ποσό της «ηλεκτρικής» επιδότησης.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο