Οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας εκτιμούν ότι τα νέας ενέργειας αυτοκίνητα, αναφερόμενοι στα ηλεκτρικά και στα υβριδικά, θα κυριαρχήσουν στην εγχώρια αγορά μέχρι το 2030.

Σύμφωνα με τον ιδρυτή της BYD, Γουάνγκ Τσουανφού τα νέας τεχνολογίας οχήματα με φορτιζόμενη μπαταρία και τα υβριδικά αντιστοιχούσαν στο 10% των πωλήσεων στην Κίνα τον Μάρτιο και αυξήθηκαν στο 11,4% τον Μάιο.

Ο ίδιος προβλέπει ότι ο βαθμός διείσδυσής τους στην αγορά μπορεί να ξεπεράσει το 70% το 2030, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε σε διεθνή έκθεση αυτοκινήτων που πραγματοποιήθηκε στις 12 και 13 Ιουνίου στην Κίνα.

Πιο αισιόδοξη είναι η εκτίμηση του Γουίλιαμ Λι, ιδρυτή και CEO της start-up ηλεκτρικών αυτοκινήτων Nio, ο οποίος τα λεγόμενα «έξυπνα» ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενδέχεται να αντιστοιχούν στο 90% των πωλήσεων καινούργιων το 2030.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τον Μάιο οι πωλήσεις της εταιρείας του σε επιβατικά αυτοκίνητα που κινούνται με νέες μορφές ενέργειας αυξήθηκαν κατά 23% σε σύγκριση με το Απρίλιο. Έφτασαν σε 31.681, από τις οποίες σχεδόν οι μισές ήταν ηλεκτρικά.

Το sedan της Nio, Han φιγουράρει μεταξύ των πέντε κορυφαίων σε πωλήσεις οχημάτων νέας ενέργειας στην Κίνα. Βρέθηκε αμέσως μετά το Model 3 και Model Y της Tesla τους πέντε πρώτους μήνες του 2021, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ένωσης κατασκευαστών επιβατικών αυτοκινήτων της χώρας.

Πρώτοι σε πωλήσεις είναι ένα χαμηλού κόστους ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Wuling Hongguang Mini, κοινοπραξίας της General Motors στην Κίνα.

Πολλές μη κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, επιχείρησαν να εισάγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρώτα στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις οχημάτων με μπαταρία υποστηρίζονται από τις οικονομικές ενισχύσεις και τα κίνητρα που δίνει η κυβέρνηση, η οποία επιδιώκει μέχρι το 2025 τα καινούργια αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν να είναι κατά 25% ηλεκτρικά ή υβριδικά.

Πάντως, ο ιδρυτής της BYD εκτιμά ότι μέχρι το 2030 οι κινεζικές μάρκες θα καταλαμβάνουν το 60% των πωλήσεων αυτοκινήτων νέας ενέργειας, χάρη στην καλή γνώση της βασικής τεχνολογίας στο είδος.