Με κοινή δήλωσή τους, οι Τομεάρχες Πολιτισμού και Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σία Αναγνωστοπούλου και Κατερίνα Νοτοπούλου, κατηγορούν την κυβέρνηση για ασυνέπεια λόγων και έργων ως προς τη στήριξη του καταδυτικού τουρισμού, με αφορμή το ζήτημα που έχει προκύψει με το έργο «i-mare ArchaeoGame», το οποίο έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη ενός τρισδιάστατου ηλεκτρονικού παιχνιδιού – προσομοίωσης μιας υποβρύχιας εξερεύνησης σε τέσσερα ναυάγια του ελληνικού βυθού: το Παυλοπέτρι στη Λακωνία, τη «Βυθισμένη πολιτεία» στην Παλαιά Επίδαυρο, το αρχαίο ναυάγιο της Περιστέρας και το σύγχρονο ναυάγιο του πλοίου «Χριστόφορος» στη Σκόπελο.

Το συγκεκριμένο έργο είχε ως εταίρους  το ερευνητικό κέντρο ΕΚΕΤΑ στη Θεσσαλονίκη, το Τμήμα Τοπογραφίας του ΑΠΘ, η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων, το Καταδυτικό Κέντρο Σκοπέλου και η εταιρεία λογισμικού ArxNet. Η προετοιμασία του ξεκίνησε το 2019 και η υποβολή του είχε εγκριθεί από τον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΠΟΑ. Το έργο εγκρίθηκε από την ΓΓΕΤ το 2021 και τον Απρίλιο βρισκόταν στο στάδιο της κατάθεσης τυπικών δικαιολογητικών για να αρχίσει η χρηματοδότησή του που ήταν 749.417,00€. Όμως την ώρα που απλώς χρειαζόταν να κατατεθούν κάποια τυπικά δικαιολογητικά η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων αποφάσισε να αποχωρήσει από τη σύμπραξη. Απαντώντας στην εφημερίδα Καθημερινή η κ. Αικατερίνη Δελαπόρτα, αναπληρώτρια προϊσταμένη της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων και διευθύντρια του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, υποστήριξε ότι η Εφορεία συμμετέχει σε άλλα επτά προγράμματα (κάποια με παραπλήσιο αντικείμενο) και ότι το μόνιμο προσωπικό δεν επαρκεί για να καλύψει τις απαιτήσεις όλων των έργων και της καθημερινής λειτουργίας της Εφορείας.

Αναλυτικά η ανακοίνωση των Τομεαρχών Πολιτισμού και Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ έχει ως εξής:

«Κοινή δήλωση των τομεαρχών Πολιτισμού και Τουρισμού της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία,  Σίας Αναγνωστοπούλου και Κατερίνας Νοτοπούλου

SΤΟP από  το  Υπουργείο Πολιτισμού σε ερευνητικό πρόγραμμα  749.417,00 ευρώ για ενάλιες αρχαιότητες  στην Αλόννησο, τη Σκόπελο, το Παυλοπέτρι Λακωνίας και την Επίδαυρο.

Άλλη μία ασυνέπεια μεταξύ λόγων και έργων για την Κυβέρνηση της ΝΔ.

Άλλο ένα δείγμα έλλειψης σχεδιασμού και εξαγγελιών για το θεαθήναι, για λόγους εντυπωσιασμού της κοινής γνώμης και μόνο.

Ένα χρόνο πριν, ο Υπουργός Τουρισμού από το βήμα της Βουλής μας εγκαλούσε λέγοντας ότι, όποιος δεν θέλει να στηρίξει το νομοσχέδιο για τον καταδυτικό τουρισμό θέλει τη στασιμότητα του τουρισμού,  ότι ο καταδυτικός τουρισμός είναι ήπιας μορφής ανάπτυξη και προσελκύει τουρίστες υψηλού οικονομικού επιπέδου.

Ένα χρόνο μετά αποδεικνύεται περίτρανα ότι αυτός που θέλει την στασιμότητα του τουρισμού, αυτός που σαμποτάρει τον ελληνικό τουρισμό,  είναι η ίδια η Κυβέρνηση της ΝΔ.

Πώς αλλιώς να εξηγηθεί η στάση του ΥΠΠΟΑ,  όταν λόγω της άρνησης υπηρεσιακού υπαλλήλου τινάζεται στον αέρα ένα έργο που δίνει ψηφιακή αναπνοή και αναπτυξιακή προοπτική στην ενάλια πολιτιστική μας κληρονομιά και συμβάλλει στην προσέλκυση διεθνούς καταδυτικου τουρισμού.

Πρόκειται για το έργο «i-mare ArchaeoGame», το οποίο είχε ως αντικείμενο την ανάπτυξη ενός τρισδιάστατου ηλεκτρονικού παιχνιδιού προσομοίωσης μιας υποβρύχιας εξερεύνησης σε ενάλιους προορισμούς: στο αρχαίο ναυάγιο της Περιστέρας, το νεότερο ναυάγιο Χριστόφος στη Σκόπελο, την βυθισμένη πολιτεία της Επιδαύρου και τον προϊστορικό οικισμό του Παυλοπετρίου στην Ελαφόνησο Λακωνίας. Ανάμεσα στους εταίρους του έργου είναι το ερευνητικό κέντρο του Εθνικού Κέντρου Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) στη Θεσσαλονίκη, το Τμήμα Τοπογραφίας του ΑΠΘ, η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων, το Καταδυτικό Κέντρο Σκοπέλου, με την συμμετοχή της Εφορείας Ενάλιων Αρχαιοτήτων του υπουργείου Πολιτισμού. Το έργο έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού αναφορικά με την προστασία της Ενάλιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, σε μια περίοδο όπου η χώρα μας έχει ανάγκη τον ποιοτικό εξειδικευμένο θεματικό τουρισμό. Το διαδικτυακό παιχνίδι θα ήταν διαθέσιμο διεθνώς και θα προσέλκυε το ενδιαφέρον δυτών και μη, ωθώντας τους να έρθουν στην Ελλάδα για να επισκεφτούν τους χώρους αυτους.

Έως τις 13 Μάιου, όπου χρειαζόταν τυπικά η υπογραφή της αναπληρώτριας προϊσταμένης στην Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων για την συμμετοχή της υπηρεσίας της στο εγκεκριμένο ευρωπαϊκό αυτό έργο, δεν υπογράφηκε, με αποτέλεσμα να χαθούν 749.417,00€ από το πρόγραμμα «ΕΡΕΥΝΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ-ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ» της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας. Ποια «κάλυψη» έχει η συγκεκριμένη Διευθύντρια για να μην υπογράφει ένα έργο το οποίο  πριν κατατεθεί, είχε εγκριθεί από την Γενική Διεύθυνση και τον Γενικό Γραμματέα Πολιτισμού;

Για την τοπική κοινωνία της Αλοννήσου, για τους επιχειρηματίες, το Δήμο Αλόννησου, την Περιφέρεια Θεσσαλίας και την καταδυτική κοινότητα, για τους οποίους το μουσείο αυτό αποτελεί  ελπίδα και  «σημαία» για την τουριστική εξέλιξη στην περιοχή και την ενσωμάτωση νέων μορφών εναλλακτικού και ήπιου τουρισμού, η εξέλιξη αυτή συνιστά μέγιστη απογοήτευση. Ειδικά για την Αλόννησο,  το National Geographic την κατατάσσει σε έναν από τους κορυφαίους προορισμούς του κόσμου για το 2021, λόγω ακριβώς και του υποβρύχιου μουσείου της Περιστέρας.

Τι κάνει γι’ αυτά το επιτελικό κράτος του κ. Πρωθυπουργού; Τι συμβαίνει με την κα Υπουργό Πολιτισμού, η οποία πέφτει από το ένα ατόπημα στο άλλο, και  ασχολείται με την φωτογράφιση μόδας στην Ακρόπολη αντί να επιλύει τα προβλήματα λειτουργίας των υπηρεσιών της;  Με ποια κριτήρια επιλέχθηκε να τοποθετηθεί στις 1/4/2021 η συγκεκριμένη αναπληρώτρια Προϊσταμένη στην Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων, ενώ είναι γνωστές και δημόσιες οι τοποθετήσεις της ενάντια στον καταδυτικό τουρισμό και την καταδυτική κοινότητα; Σε κάθε περίπτωση, το κριτήριο με το οποίο η Υπουργός Πολιτισμού επιλέγει και προωθεί σε καίριες θέσεις πρόσωπα επιλογής της,  αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι δεν είναι το καλύτερο.

Θα αντιληφθεί επιτέλους η Κυβέρνηση της ΝΔ και η Υπουργός Πολιτισμού πόσο κακό κάνουν στον ελληνικό τουρισμό; Και ο κ. Υπουργός Τουρισμού έχει αντιληφθεί ότι ο ρόλος του δεν σταματά στην ψήφιση ενός νόμου; »

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο