Για να φτάσει σε αυτή τη λύση ο δήμαρχος Παπαστεργίου και πρόεδρος της ΚΕΔΕ μάλλον θα τράβηξε χαριτολογώντας τα «πάνδεινα» από τους συντοπίτες του. Κάνω ήδη εικόνα να περπατάει στο δρόμο αυτό και σε κάθε εκατοστό του να δέχεται παράπονα, γνώμες, υποδείξεις κτλ. Φυσικά, τα τηλέφωνα, τα email, αλλά και οι προγραμματισμένες συναντήσεις για το …μέλλον του δρόμου εικάζω πως θα ήταν εκατοντάδες. Μην λησμονούμε πως συνολικά η δημοτική αρχή (αντιδήμαρχοι-σύμβουλοι) αλλά και οι υπηρεσίες θα δέχθηκαν και εκείνοι με την σειρά τους πίεση. Όμως ο δήμαρχος είναι εκεί για να δίνει λύσεις και έδωσε. Έδωσε την ευκαιρία στους δημότες να επιλέξουν τι θέλουν από αυτό τον διάσημο πια δρόμο της πόλης τους. Συμμετοχική διαδικασία στη λήψη αποφάσεων δεν επιζητούν οι περισσότεροι.

Ορίστε η ευκαιρία λοιπόν αλλά και το παράδειγμα για άλλους δημάρχους που αντιμετωπίζουν ανάλογες καταστάσεις. Διαβούλευση της γειτονιάς λοιπόν και η πηγή της έμπνευσης αποτέλεσε ο Φειδίας.

Ο Φειδίας δεν ήταν απλώς ο αρχιτέκτονας του Παρθενώνα (και γλύπτης και ζωγράφος), αλλά και αυτός που – εντελώς τυχαία – δίνει το έναυσμα στον Δήμο Τρικκαίων να εφαρμόσει τη νέα «αρχιτεκτονική διαβουλεύσεων»: τη διαβούλευση της γειτονιάς.
Μια νέα πρακτική, για ένα θέμα που αφορά σε μια πολύ συγκεκριμένη περιοχή των Τρικάλων, στην – ποια άλλη; – οδό Φειδίου. Σε αυτή, ανέκυψε πρόβλημα με βάση τον χαρακτηρισμό του δρόμου ως πεζόδρομου και των συνακόλουθων απαγορεύσεων.
Προκειμένου να λυθούν προβλήματα Κ.Ο.Κ. και στάθμευσης και για να μη δημιουργούνται παρανοήσεις, ο Δήμος Τρικκαίων πήρε την πρωτοβουλία να καλέσει τους κατοίκους του συγκεκριμένου δρόμου, σε ηλεκτρονική ψηφοφορία – διαβούλευση. Οι κάτοικοι θα ψηφίζουν για το ποιος θα είναι ο χαρακτηρισμός του δρόμου:

1.    Αν θα είναι πεζόδρομος (οπότε δεν θα επιτρέπεται η στάθμευση κανενός οχήματος)

2.    Αν θα είναι κανονικός δρόμος (οπότε θα επιτρέπεται η στάθμευση και θα ισχύει κανονικά ο Κ.Ο.Κ.)

Για να αποφευχθεί η ψήφος από κατοίκους άλλων περιοχών ή η διπλοψηφία ή ακόμη και η πολυψηφία από το ίδιο σπίτι, ο Δήμος Τρικκαίων δέχεται αιτήσεις των κατοίκων, με βάση τα υδρόμετρα.
Δηλαδή, ο αριθμός παροχής της ΔΕΥΑΤ για κάθε οικία στον συγκεκριμένο δρόμο αποτελεί το εχέγγυο για το αδιάβλητο της ψηφοφορίας. Και τούτο, διότι κάθε αριθμός παροχής έχει ενταχθεί σε μια συγκεκριμένη πλατφόρμα, που επιτρέπει ή απαγορεύει τη σχετική ψήφο. Η ψηφοφορία διεξάγεται μέσω της γενικής πλατφόρμας διαβουλεύσεων του Δήμου Τρικκαίων, στη διεύθυνση dialogos.trikalacity.gr (εναλλακτικά, από την ιστοσελίδα του Δήμου, www.trikalacity.gr, ενότητα «Διαβουλεύσεις»).
Κάθε χρήστης εισέρχεται στο σύστημα με τους κωδικούς TAXISNET και ψηφίζει μόνο μία φορά με μόνο μία ψήφο ανά παροχή, εισάγοντας τον σχετικό αριθμό παροχής (υπάρχει στον λογαριασμό της ΔΕΥΑΤ). Η ψηφοφορία θα ολοκληρωθεί τα μεσάνυχτα της Δευτέρας 17 Μαΐου 2021, ώστε να γίνει η καταμέτρηση των ψήφων και αναλόγως να αλλάξει ή να παραμείνει το ίδιο καθεστώς στην οδό Φειδίου.
Ο Δήμος Τρικκαίων ενθαρρύνει τη συμμετοχή όλων των κατοίκων, ώστε με τη συνεργασία όλων, να υπάρξει το καλύτερο αποτέλεσμα για την κίνηση οχημάτων και τη στάθμευση στην περιοχή.

Αναμένουμε να δούμε πως θα πάει το εγχείρημα και αν θα έχουμε ενστάσεις και αιτήματα καταμέτρησης των ψήφων.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο